זירת הפיגוע במעבר אלנבי. צילום: אורן בן חקון

הפיגוע במעבר אלנבי: גופת המחבל תועבר לירדן?

בממלכה אמרו כי מתקיימים מגעים בין הרשויות בסוגיה • מהחקירה הפנימית עולה כי היורה פעל לבד • כל הנהגים שנעצרו לחקירה שוחררו • אחרי כיממה: המעברים צפויים להיפתח מחר

[object Object]

משרד הפנים הירדני הודיע הערב (ראשון) כי החקירה של הפיגוע במעבר אלנבי מאשרת כי היורה הוא אזרח ירדני בשם מאהר אל-ג'אזי מדרום המדינה שחצה את הגשר כנהג משאית מסחרית.

"שני מסוקים בדרך אליכם": הדיווח הראשון למד"א על הפיגוע במעבר אלנבי // דוברות מד"א

בירדן הוסיפו כי מחקירה ראשונית עולה כי מדובר באירוע של יורה יחיד, ונמשכות הבדיקות כדי לברר את כל פרטי האירוע.

במערכת הביטחון ממשיכים לתחקר את הפיגוע הקשה, אך נכון לרגע זה מתגבשת ההבנה כי מדובר באירוע נקודתי, והצבא לא מתכוון לתגבר כוחות נוספים לאורך הגזרה. בין ישראל לירדן קיים תיאום ביטחוני הדוק מאוד כבר שנים רבות, אך לרוב זה נשמר מתחת לרדאר התקשורתי, מתוך חשש של השלטון הירדני מתגובת הרחוב, המורכב מפלשתינים רבים.

בעקבות הפיגוע, ישראל וירדן לא הסתירו כי הן פועלות יחד לחקור את הפיגוע. במערכת הביטחון מוטרדים כבר תקופה ארוכה מגבול ישראל-ירדן הארוך והפרוץ, ומציינים כי הוא מאפשר לאיראן להבריח ליהודה ושומרון אמצעי לחימה רבים המיועדים לארגוני הטרור. אותם אמצעי לחימה משמשים את המחבלים.

במערכת הביטחון מתריעים כבר תקופה ארוכה שחייבים לסגור את הגבול באמצעות מכשול עם אמצעי הגנה מתקדמים כדי לצמצם ככל הניתן עד כדי למנוע את התופעה.

המחבל והאקדח ששימש לפיגוע במעבר אלנבי, צילום: דובר צה"ל

עוד נמסר כי מתבצע תיאום בין הרשויות הרלוונטיות כדי לקבל את גופת המחבל לקבורה בירדן. כמו כן, ציינו במשרד הפנים הירדני כי כל הנהגים שנעצרו לחקירה אחרי הפיגוע שוחררו.

במקביל, תיעוד מירדן, מרבת עמון, מראה חגיגות במדינה של זיקוקי דינור בעקבות הפיגוע במעבר אלנבי.

בתוך כך, מרשות שדות התעופה נמסר כי מחר בבוקר ייפתחו מעברי הגבול היבשתיים יצחק רבין (ליד אילת) ונהר הירדן (ליד בית שאן) למעבר נוסעים בלבד.

מעבר אלנבי ייפתח למעבר נוסעים בלבד בשעה 10:00 בבוקר. "ככלל, אנו ממליצים לנוסעים להתעדכן באתר רש"ת לפני הגעה למסופים השונים", נמסר. 

השתתף בהכנת הידיעה: שמעון יעיש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו