דיווח: ארבעה הרוגים בתקיפה אווירית על מחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה

צה"ל תקף מחבלי חמאס במתחם פיקוד ושליטה ששימש בעבר כבית ספר בצפון הרצועה • דובר צה"ל בערבית פרסם סרטון של ילדים פלשתינים בשומרון מכוונים רובי צעצוע לעבר ילדים אחרים • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר של חיזבאללה במרחב יעטר • צפת: זוהו חמישה שיגורים לעבר העיר - נפילות בשטחים פתוחים

תקיפה ברצועת עזה. צילום: רויטרס

היום ה-337 למלחמה: חיל האוויר תקף מחבלים במתחם פיקוד ושליטה של חמאס בצפון רצועת עזה, שמרב ששימש בעבר כבית ספר. ראש ה-CIA אמר כי בימים הקרובים תוצג "הצעה מפורטת יותר" לעסקה לשחרור החטופים. מטוסי קרב תקפו תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון. שמונה שיגורים זוהו לעבר הצפון, חמישה לעבר צפת - נפילות בשטחים פתוחים.

עדכונים שוטפים

02:36: אזעקות הופעלו בקריית שמונה. במטח הקודם זוהו חמישה שיגורים, זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח ללא נזק או נפגעים. על התושבים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. (עידן אבני)

02:07: חיזבאללה הודיע שמחבליו שיגרו מוקדם יותר מטח של טילי פלאק לעבר קריית שמונה, זאת בתגובה לחיסול פעילי אמל (שחר קליימן)

01:21: דיווחים על תקיפות בדרום לבנון 

00:58: אזעקות בקריית שמונה והסביבה  

00:55: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ימריא מחר (שני) ללונדון, שבוע לאחר שבריטניה השעתה כמה רישיונות ייצוא נשק לישראל בגלל המלחמה בעזה. בלינקן יפתח את הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לבריטניה וידון עם בכירי הממלכה המאוחדת על נושאים כמו המלחמה של רוסיה ואוקראינה והמצב במזרח התיכון. 

00:12: דובר החות'ים: הפלנו כטב"מ אמריקני מסוג MQ9 במחוז מארב בתימן, זהו הכטב"מ השמיני שאנחנו מפילים (שחר קליימן)

23:26: בגלל דרישה חדשה של חמאס: ביידן דחה את מועד הצגת ״ההזדמנות האחרונה״

המאמצים המתמשכים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להשגת הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים בין ישראל לחמאס נתקלו שוב במכשול בימים האחרונים. לפי ״וושינגטון פוסט״, גורמים אמריקנים דיווחו כי תוכניתם להציג לשני הצדדים הצעת "טייק איט אור ליביט" נדחתה לזמן בלתי ידוע.

סינוואר, צילום: אי.אף.פי

22:01: דיווחים פלשתיניים על תקיפה אווירית במערב מחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. על פי הדיווחים, ארבעה הרוגים במקום ושני פצועים בתקיפה שכוונה נגד בית בנוסיראת. (שחר קליימן)

21:15: אחרי התקיפה: תנועת אמל השיעית הודיעה על שניים מפעיליה שחוסלו בדרום לבנון (שחר קליימן)

20:43: ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "לא רק שהצבא אינו ממלא את מחויבותו לתת ביטחון לתושבי הצפון, הוא מונע דיווחי אמת ומפחיד את התושבים. אין כטב"מים וירי טילים לאיילת השחר, יש איומים על בסיס צבאי המרוחק מספר קילומטרים מהקיבוץ".

גיורא זלץ דורש מדובר צה"ל לשנות את ההודעות ולאפשר לתקשורת לדווח אמת, ולא להפחיד תושבים שגם כך חיים בתוך מציאות קשה מאד (עידן אבני)

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, צילום: אייל מרגולין/ג'יני

20:32: צה"ל השמיד משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר צפת (לילך שובל)

הושמד המשגר ממנו שוגרו היום רקטות למרחב צפת

20:06: האזעקות בגליל העליון: מספר נפילות נפילות כטב"מים במרחב. אין נפגעים (עידן אבני)

20:02: ״שואל שנית האם המחבל חוסל? חוסל, מזהה מחבל״; תיעוד ממצלמות הגוף של כוחות 401 בהיתקלות בקסבה של תל סולטאן.

מחבלים שהתבצרו במבנה השליכו רימון לעבר כוחות מגדוד 932.
הכוחות, השיבו באש וניהלו קרבות פנים אל פנים עם המחבלים וחיסלו אותם.
על המחבלים שחוסלו נמצאו אמצעי לחימה ומסמכים רבים (לילך שובל)

19:35: לאחר החיסולים בלבנון, תושבי קריית שמונה מונחים להאשר בסביבת מרחבים מוגנים. דובר העירייה: "על פי הנחיות הצבא, אנו מבקשים מתושבי קריית שמונה שנשארו בעיר לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד שנודיע אחרת.
יש להימנע מלהסתובב שלא לצורך ברחבי העיר" (עידן אבני)

תקיפה ישראלית בלבנון, צילום: רשתות ערביות

19:28: רצף אזעקות ביישובי הגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין. התושבים באזור מונחים לצמצם את הפעילות שלהם (עידן אבני)

19:20: שוב: חדירת כלי טיס עוין באיילת השחר

19:09: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים איילת השחר ויפתח, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא, אין נפגעים (לילך שובל)

18:49: רשת "אל-ערביה" דיווחה על שני הרוגים בתקיפה ישראלית על רכב בכפר פארון ששייך למערך ההגנה האזרחי הלבנוני (שחר קליימן)

18:47: חדירת כלי טיס עוין באיילת השחר שבגליל העליון

17:35: בהתקפה אווירית של חיל האוויר על מתחם פיקוד שהוסווה באזור הומניטרי בדיר אל-בלח, חוסלו מספר מחבלים, ביניהם עבדאללה ח'טאב, מפקד גדוד בדרום דיר אל-בלח וחאתם אבו אלג'דיאן, מפקד גדוד במזרח דיר אל-בלח. השניים היו מעורבים בהוצאה לפועל של פיגועים נגד כוחות צה"ל וישראל.

רק לפני שבוע הודיעו צה"ל ושב"כ על חיסול מפקד מחנות המרכז של הג'יהאד האסלאמי.

(לילך שובל)

צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו את מפקד מחנות המרכז של הג'יהאד האסלאמי, צילום: דובר צה"ל

17:19: דובר צה"ל: לפני זמן קצר שוגרו מיירטים לעבר מטרה אווירית חשודה בשמי לבנון, אין נפגעים, האירוע הסתיים. נדגיש כי המטרה לא חצתה לשטח הארץ (לילך שובל)

17:04: חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור קטיושות לעבר "מפקדת מודיעין" בגליל, הודעה שישית על תקיפה היום (שחר קליימן)

16:59: סוכנות ידיעות לבנונית דיווחה על תקיפה באזור הכפרים כונין ועינאתא באזור בינת ג'בייל (שחר קליימן)

תקיפה ישראלית בלבנון, צילום: רשתות ערביות

16:57: במהלך סוף השבוע דיווחו כלי תקשורת ערביים על סדרת תקיפות ברצועת עזה: במתחם בית ספר עמרו בן אל-עאסי נהרגו כמה עזתים. לפי צה"ל, חמאס ניהל שם מתחם פיקוד ושליטה של מחבליו. בחוף שמול מחנה נוסיראת נפגעו אחרים מירי של ספינות חיל הים. בבית להיא נפגעו 33 איש בהפגזות ארטילריות. במחנה אל-בורג'יי נהרגו ארבעה פלשתינים בתקיפה על דירת מגורים.

משרד הבריאות בעזה דיווח על לפחות 61 הרוגים בתקיפות ברצועה במהלך סוף השבוע. לפי המשרד, הנמצא בשליטת חמאס, מתחילת המלחמה נהרגו 40,939 פלשתינים ברצועת עזה. בערב שישי דווח על שמונה הרוגים פלשתינים בתקיפה על בית ספר באזור העיר עזה. לפי צה"ל, גם במקום זה חמאס ניהל מתחם פיקוד ושליטה (שחר קליימן)

תקיפות צה"ל צפונית לעיר עזה, צילום: רשתות ערביות

16:12: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר מחבלי חמאס במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״עמרו אבן אלעאץ" בצפון רצועת עזה. המתחם שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאת פעולות טרור. צה"ל נקט בצעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים (לילך שובל)

15:40: דובר צה''ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, פרסם היום (שבת) בחשבון ה-X שלו סרטון של ילדים פלשתינים בשומרון מכוונים רובי צעצוע לעבר ילדים אחרים.

על פי אדרעי, "הסרטון התגלה במהלך המבצע באזור טולכרם. ילדים קטנים משתתפים במה שנראה כמו הצגה בתוך גן הילדים. (שחר קליימן)

הוא הוסיף: "הסרטון הזה הכעיס אותי! באיזה דור מדובר בסרטון הזה? דור מתורבת? דור מחונך? דור שחושב על העתיד? צפו בסרטון איך הם הורגים את תמימותם של הילדים. זה מה שמייצר את הטרור בג'נין, טולכרם, שכם. הוי, הבושה". (שחר קליימן)

15:05: ראש ה-CIA וויליאם ברנס אמר כי "הצעה מפורטת יותר" להפסקת אש ברצועת עזה ולעסקת שחרור חטופים תוצג בימים הקרובים".

"אני מקווה שבימים הקרובים, ואז נראה. זו שאלה של רצון פוליטי", הוסיף.

14:07: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר במרחב קבריח'א שבדרום לבנון, תשתיות צבאיות ומשגר של ארגון הטרור חיזבאללה, ממנו שוגרו רקטות לעבר שטח הארץ.

בנוסף, צה"ל תקף בארטירליה במרחבים עייתא א-שעב ושובא שבדרום לבנון. (עידן אבני)

13:38: האזעקות בצפת: זוהו כחמישה שיגורים ללא יירוטים שהתפוצצו בשטחים פתוחים. במקביל, צה"ל תוקף בתגובה בלבנון. (עידן אבני)

13:32: אזעקות בצפת.

13:05: הירי לצפון: זוהו כשמונה שיגורים, חלקם יורטו - השאר נפלו בשטחים פתוחים. (עידן אבני)

יירוטים בצפון // ללא קרדיט

12:50: התרעה בעקבות ירי רקטות וטילים: גשר הזיו, חניתה, בצת, שלומי, לימן. הדי פיצוצים נשמעים בחיפה והקריות (עידן אבני ומישל מכול)

12:12: מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי טען היום (שבת) כי 12 "ספינות ישראליות" נפגעו בים האדום ובים התיכון. כך פורסם בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

הגנרל סלאמי טען כי "הותקפו 14 ספינות שלנו בים האדום ובים התיכון כדי שלא נוכל לייצא את הנפט שלנו". לטענתו, ישראל עשתה זאת תוך טשטוש עקבות, ובתגובה הם תקפו 12 ספינות שלה. "כאשר פגענו בספינה החמישית, הם הרימו ידיים ואמרו - אנחנו נעצור את מערכת הספינות", אמר סלאמי. (שחר קליימן)

11:38: חשד לניסיון פיגוע דריסה: רכב פלשתיני התנגש בניידת משטרה בכביש 60, סמוך ליישוב עלי. אין נפגעים באירוע, המחבל שנהג הרכב נעצר המחבל נתפס על ידי כוחות צה״ל והועבר להמשך חקירה. (לילך שובל)

10:44: מחלקת ביטחון הגליל העליון: הנחיות לישובי מרכז עמק החולה - יש לצמצם תנועות במרחב היישוב, יש להימנע מהתקהלויות, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהשמע להתרעות פיקוד העורף. (עידן אבני)

10:23: דובר צה״ל: בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב איילת השחר, מדובר בזיהוי שווא. (עידן אבני)

10:12: התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בקיבוץ איילת השחר בגליל העליון.

09:15: סוכנות הידיעות הפלשתינית דיווחה כי מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה עלה ל-33.

07:37: בהמשך לתקיפת מספר משגרים אמש - מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה משגר נוסף של חיזבאללה במרחב יעטר שבדרום לבנון. (לילך שובל)

תקיפת משגר של חיזבאללה במרחב יעטר 07.09.2024 // דובר צה"ל

07:26: התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בראש הנקרה ובבצת. כ-30 שיגורים נפלו בשטחים פתוחים סמוך להר מירון. ההתרעות בגליל המערבי - שווא. (עידן אבני)

07:18: הפלשתינים מדווחים על הפצצות כבדות מדרום לשכונת אל-סברה בסביבת המכללה האוניברסיטאית, דרומית לעיר עזה.

הריסות בית ברצועה, אחרי הפצצות חיל האוויר, צילום: אי.אף.פי

07:04: בשעה זו: פיצוצים ענקיים נשמעים באזורים המערביים והדרומיים של העיר עזה. מספר תקיפות של צה"ל במהלך הלילה בעזה - מחוסלים ופצועים במקום.

06:05: לראשונה מזה שעות: בעקבות ירי טילים ורקטות הופעלו אזעקות במספר יישובים בגליל העליון. פיצוצים עזים נשמעים במרחב.

05:45: הפלשתינים מדווחים על שני מחוסלים ומספר פצועים בתקיפת בית מגורים במרכז הרצועה. בנוסף, הפלשתינים מדווחים על תקיפה ארטילרית בשכונת זייתון דרומית מזרחית לעיר עזה וירי ממסוקים לעבר שכונת תל אל הווא, דרומית מערבית לעיר עזה.

רצועת עזה, הבוקר, צילום: רויטרס

05:19: כוחות הביטחון פשטו על הכפר ג'יוס, צפונית לקלקיליה. בנוסף, נרשמו עימותים הלילה בעיירה ביתוניא, מערבית לרמאללה. על פי הדיווחים ישנו מחבל פצוע בראשו מירי כוחות הביטחון.

עימותים ביו"ש בין כוחות הביטחון למחבלים 07.09.2024 // רשתות ערביות

04:59: סוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" דיווחה כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בבית הספר "חלימה סעדיה" שבצפון רצועת עזה, שמשמש מחסה לפליטים.

04:35: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי ביממה האחרונה השמיד כטב"ם ורכב צבאי של המורדים החות'ים על אדמת תימן. "כלי הרכב הציגו איום ברור על הכוחות האמריקאיים, כוחות הקואליציה והספינות באזור", נמסר בהצהרה.

04:02: לפי דיווחים פלשתיניים, כלי רכב צבאי ירה בסביבת כיכר איצטדיון שייח' אל-עיד במרכז רפיח בדרום הרצועה. בנוסף, הפלשתינים מדווחים על תקיפה לעבר הקומה השנייה במגדל חמאם של משפחת "עיד" בכניסה לאל-בורייג' במרכז הרצועה.

03:49: מחבלים השליכו פצצות תוצרת בית לעבר כוחות הביטחון בכפר באקת אל חטב, מזרחית לקלקיליה.

פעילות כוחות הביטחון באיוש 07.09.2024 // רשתות ערביות

02:21: הפלשתינים מדווחים על שמונה מחוסלים ומספר פצועים בהפצצת חיל האוויר בבית הספר "חלימה סעדיה" בעזה.

02:00: מוחמד שחזב חאן בן ה-20, אזרח פקיסטני שמתגורר בקנדה נעצר בחשד שתכנן לבצע פיגוע ירי המוני במרכז יהודי בניו יורק, כך מסר משרד המשפטים האמריקני, שהוסיף כי הוגש כתב אישום נגד החשוד. חאן נעצר בקנדה לאחר שעל פי החשד תכנן לבצע את הפיגוע במלאת שנה למתקפת הטרור של חמאס. לפי כתב האישום, הוא תכנן להיכנס לארה"ב ולבצע טבח המוני במטה חב"ד העולמי בברוקלין, ובחקירותיו התגלה כי הפיץ תעמולה של דאעש ברשתות החברתיות. לידיעה המלאה

הפוסטים שהעלה חאן לרשתות החרבתיות, צילום: משרד המשפטים האמריקני

01:42: הפלשתינים מדווחים על תקיפת בית משפחת "אבו שאוויאש" צפונית מערבית לנוסייראת במרכז הרצועה.

01:06: כוחות הביטחון פועלים בעיירה קוסין, שמונה ק"מ מערבית לשכם. על פי דיווחים פלשתיניים, הכוחות מקיפים בית בעיירה. במקביל, הכוחות פועלים גם בכפר ביתא, 13 קילומטרים מדרום-מזרח לשכם. גם שם יש דיווחים על כיתור מספר בתים בכפר.

רימוני עשן במהלך פעילות כוחות הביטחון בעיירה ביתוניה ממערב לרמאללה, צילום: רשתות ערביות

00:29: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוסווה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״חלימה סעדיה״ בעיר עזה. מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. מצה"ל נמסר: "טרם התקיפה בוצעו וננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף".

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר