אזרחית אמריקנית נהרגה בהפגנה בביתא; הבית הלבן: פנינו לישראל לקבל עוד מידע

איזנור אזגי, אזרחית ארה"ב וטורקיה נורתה למוות במהלך הפגנה סמוך לאביתר • הבית הלבן: "מודאגים מאוד, פנינו לישראל לקבל עוד מידע" • שגריר ארה"ב: "מודעים למקרה הטרגי, אנו אוספים מידע נוסף בדחיפות על נסיבות מותה" • משרד החוץ הטורקי גינה את ישראל • צה"ל: הפרטים בבדיקה

אייסנור אזגי. צילום: רשתות חברתיות

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה כי איזנור אזגי, אזרחית אמריקנית וטורקית, נורתה למוות היום (שישי) במהלך הפגנה בכפר ביתא שבשומרון. 

על פי הדיווחים נורתה אש חיה לעבר ההפגנה ואזגי נפגעה בראשה ונהרגה במקום. עוד נטען כי אזגי הגיעה אתמול לאזור כחלק מהתנדבות בארגון זכויות שמסייע לחקלאים פלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. 

דובר הבית הלבן הוציא הודעה לפיה בארצות הברית "מודאגים מאוד, ופנו לישראל במטרה לקבל מידע נוסף ולחקור את האירוע"

דובר מחלקת המדינה האמריקאית מתיו מילר כינה את המוות "טראגי", הבע תנחומים כלפי המשפחה והוסיף: "אנו אוספים מידע נוסף על נסיבות מותה, ויהיה לנו מידע בהמשך. הביטחון של אזרחים אמריקניים הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו מסר: "אנו מודעים למותה הטראגי של אזרח אמריקאית, אייזנור איגי, היום בגדה המערבית. אנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחתה וליקיריה. אנו אוספים מידע נוסף בדחיפות על נסיבות מותה, ויהיה לנו עוד מה לומר ככל שנלמד יותר. אין לנו עדיפות גבוהה יותר מהבטיחות והביטחון של אזרחים אמריקנים". 

הכפר ביתא, לפני שעה קלה, צילום: TPS

בהמשך משרד החוץ הטורקי הוסיף כי אזגי אזרחית המדינה נורתה על ידי חיילים וגינה את ישראל. המשרד הגדיר את האירוע כ"רצח שבוצע על ידי ממשלת נתניהו". 

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא היום, הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה כי אזרחית זרה נהרגה מירי במרחב, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר