צה"ל: בנו של זכריה זביידי ושישה מחבלים נוספים חוסלו בתקיפה אווירית

דובר צה"ל הודיע הלילה על שלוש תקיפות במהלך המבצע הנרחב ביו"ש • מוחמד זביידי ויתר המחבלים איימו על הכוחות בשטח - וחוסלו מהאוויר

זירת התקיפה בטובאס. צילום: רויטרס

דובר צה"ל אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) שכלי טיס של צה"ל תקפו חוליות של מחבלים חמושים שאיימו על הכוחות בטובאס. מדובר בתקיפה חריגה בהיקפה לאחר שכלי טיס של צה"ל תקפו בלילה אחד שלוש פעמים, דבר שטרם קרה במבצע "מחנות קיץ" ביו"ש. 

הג'יהאד האסלאמי הודיע מאוחר יותר בהמשך היום כי חמשת המחבלים שחוסלו לפנות בוקר בטובאס השתייכו לשורותיו: שלושה מהם, השתייכו לתא בטובאס ושניים לתא בג'נין. לפי ההודעה, מוחמד זביידי, בנו של המחבל זכריא זביידי היושב בכלא, השתייך לתא הג'יהאד האסלאמי בג'נין.

זירת התקיפה בטובאס | רשתות ערביות

מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי, צילום: רשתות ערביות

בתקיפות שכוונו כלפי הרכבים בהם נסעו המחבלים, חוסלו שישה מחבלים ומחבל נוסף נפצע.

המחבל מאג'ד אבו זינה, שמוסל כתוצאה מהתקיפה במחנה אל-פרעה, צילום: רשתות ערביות

המחבלים על פי הדיווחים הם: אחמד פוואז אבו דאואס וקוסאי עבד אל ראזק מטובאס, מוחמד עוואר אל אחתי מאל-פרעה, מאג'ד אבו זגה מג'נין וכן בנו של המחבל שנמלט מכלא גלבוע ונתפס, זכריה זביידי, מוחמד זכריה זביידי. על פי דיווחים, חלק מהמחבלים נחשבים לבכירים בארגוני הטרור בטובאס. 

המחבלים שחוסלו הלילה בטובאס, צילום: רשתות ערביות

בסוף שנת 2023, חוסל מחבל בכיר נוסף ממשפחת זביידי: מוחמד זביידי, אחיינו של זכריה. זביידי, פעיל גא״פ בכיר, מהמחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג׳נין, היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים. היה מעורב בין היתר בפיגוע הירי בצומת חרמש ב-30/05/2023 בו נהרג מאיר תמרי ז״ל, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה ב-13/05/2023 בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה״ל. זביידי הופלל בחקירות כמעורב בציר אספקת רכבים לפיגועים ובשילוח מחבלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר