דיווחים ערביים: צה"ל יוצא מג'נין; בלינקן: עדיין ישנה אפשרות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

נתניהו עורך דיון ביטחוני מצומצם עם גלנט • צה"ל מדווח על 36 מחוסלים במבצע "מחנות קיץ" • בכיר חמאס: מדגישים את דבקותנו במתווה ביידן ממאי • אזעקות ליד מעלות תרשיחא • המטח לצפון: חמישה שיגורים ושתי מטרות אוויריות זוהו - נפילה סמוך ליערה • דיווחים בלבנון: הרוג ופצוע בכפר כפרא בדרום המדינה כתוצאה מתקיפה ישראלית

תקיפות ברצועת עזה. . צילום: ללא

היום ה-335 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך הערב (חמישי) דיון ביטחוני מצומצם עם שר הביטחון יואב גלנט. מבצע "מחנות קיץ": צה"ל מדווח על 36 מחבלים שחוסלו ו-46 עצורים. חיזבאללה בהודעה שמינית להיום, הצהיר כי מחבליו שיגרו פצמ"רים לעבר חניתה בגליל המערבי.

עדכונים שוטפים

04:47: דיווחים ערביים: כך נראת ג'נין לאחר פעילות צה"ל.

ג'נין לאחר פעילות צה"ל, צילום: רשתות ערביות
ג'נין לאחר פעילות צה"ל, צילום: רשתות ערביות

04:27: מקור מצרי אמר הבוקר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, כי "ביקור הפתע" של הרמטכ"ל המצרי אחמד אל-חליפה בגבול עם רצועת עזה נחשב ל"צעד מסלים" נגד ממשלת ישראל (שחר קליימן)

03:23: דיווחים ערביים: לאחר עשרה ימים, צה"ל יוצא מג'נין.

02:57: תיעוד: פעילות צה"ל בג'נין.

פעילות צה"ל בג'נין \\ רשתות ערביות

02:21: הפלשתינים מדווחים כי צה"ל פועל בבית לחם.

01:20: בלינקן: "90% מהסכם הפסקת האש בעזה מוסכם אבל נותרו נושאים קריטיים בהם יש פערים. חובה על שני הצדדים להגיע להסכמה בנושאים הנותרים". עוד הוסיף כי עדיין ישנה אפשרות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה אם תושג הפסקת האש.

01:19: דיווחים פלשתינים: 6 פצועים בתקיפה ישראלית דרומית לעיר עזה.

01:07: משפחתו של הרש גולדברג פולין, שנרצח בידי חמאס, התירה לפרסם סרטון שלו מהשבי: "הסרטון חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם לפעול עוד היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 החטופים שנותרו לפני שיהיה מאוחר מדי".

הרש גולדברג-פולין ז"ל בתיעוד אחרון משבי חמאס, צילום: רשתות ערביות

22:40: דיווחים: פיצוץ עז נשמע סמוך לכיכר חממה בג'נין.

20:12: במקום דיון קבינט קבוע שמתנכס מדי יום חמישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס הערב דיון בטחוני מצומצם יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ובכירי מערכת הביטחון. (שירית אביטן כהן)

20:00: מבצע "מחנות קיץ": צה"ל מדווח על 36 מחבלים שחוסלו, 46 עצורים, 24 כלי נשק שהוחרמו, 3 מעבדות נפץ ועשרות מטענים שהושמדו ברחבי ג'נין, טולכרם ופרעה. (לילך שובל)

19:06: חיזבאללה בהודעה שמינית להיום, הצהיר כי מחבליו שיגרו פצמ"רים לעבר חניתה בגליל המערבי . (שחר קליימן) 

18:59: דובר צה"ל מפרסם היום (חמישי) תיעודים משיתוף הפעולה של חיל האוויר והכוחות הקרקעיים. עוד מסר כי במהלך המבצע בשבועיים האחרונים ביהודה ושומרון, הבקעה והעמקים, כוחות חיל האוויר פועלים במרחב ומעניקים סיוע צמוד לכוחות הקרקעיים. "הכוחות האוויריים מהווים מכפיל כוח משמעותי ועומדים עד כה על יותר מ-300 שעות טיסה במרחב". (לילך שובל) לידיעה המלאה

18:45: צה״ל השמיד באופן מבוקר מצבור אמל״ח תת-קרקעי שמוקם מתחת למסגד במרחב ג׳נין. לפני השמדת המצבור, כלל האזרחים פונו מהמרחב כדי לשמור על ביטחונם. (שחר קליימן)

18:34: אזעקות בחניתה 

17:11: אזעקות ליד מעלות תרשיחא 

17:05: בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה, האחראי על המו"מ היום: "אנחנו מדגישים את דבקותנו במה שהוסכם עליו אחרי הצהרת ביידן והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם בעניין הפסקת אש (הטיוטה של מאי). הבענו רצינות מוחלטת ואת הגמישות הנדרשת להשלמת הסכם הפסקת אש, אלא שנתניהו מתחמק. כל הסכם צריך להבטיח הפסקת התוקפנות, נסיגה מלאה מרצועת עזה - לרבות ציר פילדלפי ומעבר רפיח, חזרת העקורים לבתיהם ללא בדיקה, סיוע לעמנו, שיקום הרצועה והשגת עסקת חילופי שבויים. אנחנו לא צריכים אף טיוטות או הצעות חדשות מאף גורם. אנחנו מסרבים לחזור לנקודת האפס או להסתובב במעגל קסמים". (שחר קליימן)

17:01: תיעוד: פיצוץ במבנה בג'נין 

תיעוד פיצוץ במבנה בג'נין// רשתות ערביות

16:58: משרד הבריאות של חמאס בעזה מדווח על 40,878 הרוגים ו-94,454 פצועים מתחילת המלחמה ברצועה. לפי הדיווח, מתחילת היום נהרגו 17 איש ו-56 אחרים נפצעו. (שחר קליימן)

16:43: באופוזיציה הסורית דיווחו היום על כטב"מ לא מזוהה שתקף משאית ליד אחד המטות של המיליציות הפרו-איראניות באזור העיר בוכמאל שבמזרח סוריה. על פי הדיווח, נהג המשאית, בעל אזרחות לא סורית, נהרג בעקבות התקיפה. מלבד נהרג אדם נוסף ונפצעו אחרים. (שחר קליימן)

16:10: מקור מצרי בכיר לתקשורת במדינה: "ההצהרות של נתניהו הן לא מציאותיות והוא שואף באמצעותן להטיל על מדינות אחרות את האחריות לכישלון שלו בהשגת מטרותיו ברצועת עזה" (שחר קליימן)

16:05: בטולכרם מדווחים על התפנות של פלשתינים מאזורים שבהם צה"ל פועל למרות שאין הוראה כלשהי על פינוי של אזורי בטולכרם. (שחר קליימן)

התפנות פלשתינים בטול כרם, צילום: רשתות ערביות

15:42: חיזבאללה: שיגרנו כטב"מים מתאבדים לעבד מטה צבאי באזור יערה שבגליל המערבי (שחר קליימן)

15:35: הג'יהאד האסלאמי הודיע כי חמשת המחבלים שחוסלו לפנות בוקר בטובאס השתייכו לשורותיו: שלושה מהם, השתייכו לתא בטובאס ושניים לתא בג'נין. לפי ההודעה, מוחמד זביידי, בנו של המחבל זכריא זביידי היושב בכלא, השתייך לתא הג'יהאד האסלאמי בג'נין (שחר קליימן)

מוחמד וזכרייה זביידי, צילום: ללא קרדיט

15:32: סוריה: רכב הותקף באזור בוקמאל

תקיפת רכב בסוריה, צילום: ללא קרדיט

15:19: ביקור רמטכ"ל מצרים בציר פילדלפי (שחר קליימן)

רמטכ"ל מצרים בציר פילדלפי, צילום: רשתות ערביות

14:57: דיווחים פלשתיניים: שלושה הרוגים וכמה פצועים בתקיפה של צה"ל באזור ביה"ח כמאל עדוואן בבית להיא. בין ההרוגים: יאסר אבו נאסר ומוחמד א-נט (שחר קליימן) 

תקיפה של צה"ל באזור ביה"ח כמאל עדוואן בבית להיא, צילום: ללא קרדיט

14:47: טיל נפל מחוץ ליישוב דוב"ב בדקות האחרונות. אין נזק אין נפגעים בנפש (עידן אבני)

14:44: בצה"ל מעדכנים כי במטח האחרון ליישובי הצפון זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו וזוהתה נפילה במרחב. בנוסף, שתי מטרות אוויריות חצו משטח לבנון, אחת נפלה סמוך ליערה. (לילך שובל)

14:38: הרמטכ"ל המצרי קיים היום ביקור לצד הגבול עם רצועת עזה, כך מסר צבא מצרים. לפי ההודעה, הגנרל אחמד ח'ליפה, רמטכ"ל צבא מצרים, קיים "ביקור מפתיע" כדי לבדוק את המצב הביטחוני ואת קיום הנהלים לאורך הגבול (שחר קליימן)

14:12: בערוץ אל-מיאדין מדווחים על "חדירה אווירית מלבנון לכיוון הגליל המערבי". עוד דווח בערוץ המקורב לחיזבאללה על שיגור רקטות מלבנון לעבר אתר של צה''ל (שחר קליימן)

ציר פילדלפי, צילום: חנן גרינווד

14:08 אזעקות בדוב"ב - מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה (עידן אבני)

13:54: דובר צה"ל אישר כי בפעילות כוחות הביטחון בשלושה מרחבים במקביל בחטיבת הבקעה והעמקים: חוסלו מהאוויר ומהקרקע שבעה מחבלים, בהם מחמד זכריא זביידי, בנו של זכריא זביידי ומחבלים נוספים שביצעו פיגועי ירי במרחב התפר.

כוחות צה"ל מחטיבת הבקעה והעמקים, חטיבת כפיר ולוחמי יחידת מצדה של שב"ס, בהכוונת שב"כ, החלו הלילה במבצע לסיכול טרור במרחבים פרעה וטובאס, לצד מבצע נוסף בעיר יריחו שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. במסגרת פעילות הכוחות במרחב טובאס, כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים חמושה שפעלה במרחב טובאס (לילך שובל).

מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי, צילום: רשתות ערביות

13:15: צה"ל יירט שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ משטח לבנון.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ משטח לבנון, המטרות לא חצו לעבר שטח הארץ, לא הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים. בנוסף, צה"ל תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב קאנא שבדרום לבנון (לילך שובל)

13:02 ג'ק לו,שגריר ארצות הברית בישראל בכנס ה-INSS: "כולם יהיו חייבים לגלות גמישות ולהגיע להפסקת אש והחזרת החטופים. צריך להמשיך למו"מ עם חיזבאללה ולבנון כדי למצוא פתרון דיפלומטי לצפון (שירית אביטן כהן)

ג'ק לו, צילום: רונן טופלברג

12:34: חיזבאללה מאשר את חיסולו של המחבל עבאס אניס איוב מהעיירה סלעא בדרום לבנון.

המחבל עבאס אניס איוב מהעיירה סלעא בדרום לבנון, צילום: ללא קרדיט

11:53: דיווחים בלבנון: הרוג ופצוע בכפר כפרא בדרום המדינה כתוצאה מתקיפה ישראלית (שחר קליימן)

11:11: נשיא מצרים סיסי: מצרים וטורקיה קוראות להפסקת אש בעזה ולשים קץ לאלימות ביו"ש (רויטרס)

10:13: בנו איסמעיל הנייה לצד חלקת קברו בקטאר (שחר קליימן)

בנו של המחבל איסמעיל הנייה לצד קברו, צילום: רשתות ערביות

10:11: מבצע החיסונים לפוליו מתנהל היום בחאן יונס (שחר קליימן)

מבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו לילדי עזה

09:33: דיווחים פלשתיניים: צה''ל תקף ליד מתחם בית ספר בשכונת זייתון בעיר עזה, הרוגים ופצועים במקום (שחר קליימן)

09:01: דיווח: ממשל ביידן דן באפשרות של משא ומתן על עסקה חד-צדדית עם חמאס לשחרור חטופים בעלי אזרחות אמריקנית.

יחיא סינואר "כן, אבל"., צילום: איי.אף.פי

08:43: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב נחל עוז, מדובר בזיהוי שווא (לילך שובל)

08:43: זירת החיסול והרכב שהותקף בטובאס:

זירת התקיפה בטובאס, צילום: רויטרס

08:35: אזעקות צבע אדום בנחל עוז

08:32: תמונות וסרטונים מזירת התקיפה בטובאס

08:31: על פי דיווחים פלשתיניים, בין המחוסלים בטובאס - מוחמד זביידי, בנו של המחבל הכלוא זכרייה זביידי. 

מוחמד זביידי, צילום: רשתות ערביות

08:16: דיווחים בלבנון על תקיפות לעבר האזור שבין העיירות כפרא וסדיקין בדרום המדינה.

דיווחים בלבנון על תקיפות לעבר האזור שבין העיירות כפרא וסדיקין בדרום לבנון

6:49: רויטרס: בכיר בבית הלבן אומר שהתנהל תהליך משא ומתן "מתסכל" עם חמאס לעסקה על הפסקת אש ושחרור חטופים. עוד הוסיף כי סוגיית שחרור החטופים הפכה לדחופה לאחר רציחתם של ששת החטופים בשבוע שעבר

6:40: גורם בכיר בבית הלבן: אם ישראל לא תקבל את העסקה החדשה זה יסכן אותה. רוב הפערים כבר אינם קיימים, פרט לפילדלפי ורשימת השמות הסופית של האסירים הפלשתיניים שישוחררו.

6:33: ירי רקטות וטילים לגליל המערבי - למושב גורן, סמוך למעלות תרשיחא

05:39: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב יפתח, מדובר בזיהוי שווא.

05:16: אזעקות בקיבוץ יפתח שבצפון. 

04:46: סוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא": לפחות חמישה מחוסלים ופצוע אחד בתקיפות הישראליות בטובאס.

04:21: חריג: צה"ל ביצע שלוש תקיפות אוויריות במרחב טובאס כנגד מחבלים חמושים שאיימו על כוחות צה"ל. (חנן גרינווד)

01:55: דיווח ראשוני: במסגרת פעילות כוחות צה"ל במרחב פרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שירו לעבר הכוחות.

01:14: דיווחים ערביים על חילופי אש בכפר טובאס הסמוך לשכם. 

01:08: השגריר דנון הקריא באו"ם עדויות של חטופות שעברו התעללות בשבי: ״אמרו לי שאבלה את שארית חיי כשפחה בעזה״. כמו כן, הציג השגריר את תמונות ששת החטופים שנרצחו בידי חמאס בשבוע שעבר. לידיעה המלאה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר