עשרות שיגורים לאצבע הגליל: נפילה נוספת בקריית שמונה ללא התראה; תיעוד השריפה באזור פסל האריה השואג בתל חי

כ-65 רקטות שוגרו לעבר קריית שמונה ויישובים נוספים בצפון הארץ • פגיעה ישירה במבנה בקריית שמונה וחמש נפילות זוהו בשטחים פתוחים • ראש עיריית ק"ש: "רה"מ רוצה שהציבור יחזור ליישב חבל ארץ זה - אף אחד לא יחזור להיות בשר תותחים ולהיות כצאן לטבח" • גנץ: "תושבי הצפון מרגישים על בשרם את הכישלון המוחלט שהביאה עלינו הממשלה הזו"

בעקבות השיגורים: שריפה באזור אנדרטת האריה השואג בתל חי

מטח כבד: כ-65 שיגורים זוהו היום (רביעי) לעבר קריית שמונה ויישובים נוספים בצפון הארץ. בית נפגע באופן ישיר - כמה נפילות בשטחים פתוחים. מספר שריפות התלקחו כתוצאה מהמטח. דליקה פרצה סמוך לאנדרטת האריה השואג בתל-חי. בהמשך, במרכז קריית שמונה נרשמה נפילה ללא התרעה. ככל הנראה מדובר בנ"ט.

לעת עתה, התושבים מונחים להישאר במרחבים המוגנים. מאות תלמידים בקו העימות בגליל העליון נמצאים במרחבים המוגנים כבר זמן רב.

כיסוי שריפה בחצר בית בקריית שמונה, צילום: איחוד הצלה

צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על שריפה שפרצה בחצר של בית מגורים בקריית שמונה, תוך שהם מונעים מהלהבות להתפשט לעבר המבנה עצמו.

בתל חי, פועלים שני צוותי כיבוי כדי להשתלט על דליקה שפרצה בשטח פתוח סמוך לאנדרטת האריה השואג, כשעל פי הדיווחים לא קיימת סכנה מיידית לחיי אדם.

באזור בית הלל, צוותי כיבוי מטפלים בכמה מוקדי שריפה שהתפתחו בשטחים הפתוחים. בנוסף, בשריפה שפרצה בין דישון לרמות נפתלי, פועלים לוחמי האש בשיתוף רשות הטבע והגנים לכיבוי הלהבות.

נפילות במספר מרחבים באצבע הגליל

האירועים התרחשו בשני מטחים שונים ורוב השיגורים יורטו בהצלחה. 

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, התייחס למתרחש בראיון לגלי צה"ל: "אני רוצה להפסיק לשמוע דיבורים ולראות מעשים. אם ראש ממשלה רוצה שהציבור יחזור ליישב חבל ארץ זה, אז אף אחד לא יחזור להיות בשר תותחים ולהיות כצאן לטבח. שום הסכם לא יחזיר ביטחון, כמו שאף הסכם קודם לא מנע ירי. זה הזוי שמאז 8 באוקטובר ישראל חווה מתקפות ממדינת לבנון ולא עושה דבר למנוע זאת".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הביע גם הוא ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה: "עוד יום שבו תושבי הצפון מרגישים על בשרם את הכישלון המוחלט שהביאה עלינו הממשלה הזו. ‏ראש הממשלה, ‏תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם בזכות מצגות וקמפיינים נוצצים, אלא במעשים אמיצים. הגיע הזמן לשים סוף להססנות ולהחליט להשיב אותם הביתה. או בהסדרה, או במלחמה. ‏הגיע הזמן שתניח את המפתחות. אתה לא מסוגל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר