תיעוד השיגורים לצפון

תיעוד פיר המנהרה שבה נרצחו 6 החטופים; כוננות ספיגה בצפון: תושבים ביישובים לא מפונים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

דובר צה"ל חשף תיעוד מהמנהרה שהוסתרה בחדר שינה של ילד - שבה נרצחו שש החטופים • בזמן נאום נתניהו באנגלית: רצף אזעקות בקריית שמונה והסביבה • חפץ חשוד הושלך לשגרירות ישראל בוושינגטון ונבדק על ידי חבלנים

[object Object]

היום ה-334 למלחמה: דיווחים בלבנון על תקיפות בדרום המדינה, חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לצפון. נתניהו אמר הערב (רביעי) בהצהרה באנגלית, על המגעים לעסקה: "מישהו חייב להיות בציר פילדלפי - לא אכפת לי מי".

עדכונים שוטפים

04:21: חריג: צה"ל ביצע שלוש תקיפות אוויריות במרחב טובאס כנגד מחבלים חמושים שאיימו על כוחות צה"ל. (חנן גרינווד)

01:55: דיווח ראשוני: במסגרת פעילות כוחות צה"ל במרחב פרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שירו לעבר הכוחות.

01:14: דיווחים ערביים על חילופי אש בכפר טובאס הסמוך לשכם. 

01:08: השגריר דנון הקריא באו"ם עדויות של חטופות שעברו התעללות בשבי: ״אמרו לי שאבלה את שארית חיי כשפחה בעזה״. כמו כן, הציג השגריר את תמונות ששת החטופים שנרצחו בידי חמאס בשבוע שעבר. לידיעה המלאה

22:34:  אחרי המטחים בלבנון מדווחים על 14 תקיפות של חיל האוויר בכמה מרחבים בדרום המדינה.

אחרי המטחים בלבנון: 14 תקיפות של חיל האוויר בכמה מרחבים בדרום המדינה, צילום: רשתות ערביות

21:54: דובר מחלקת המדינה של ארה"ב מת'יו מילר התייחס להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו על ציר פילדלפי, ואמר כי "נחזור על מה שאמרנו כבר - ישראל הסכימה להתפנות מאזורים צפופי אוכלוסין ברצועת עזה - כולל מציר פילדלפי".

דובר הבית הלבן מת'יו מילר, צילום: אי.פי

20:55: חיזבאללה הצהיר הערב בהודעה כי בתגובה לתקיפה על דרום לבנון, שהובילה להרג אזרחית לבנונית, מחבלי הארגון שיגרו קטיושות לראשונה לעבר היישוב נאות מרדכיי שבאצבע הגליל. מדובר בהודעה שמינית על תקיפה שמפרסם היום חיזבאללה. (שחר קליימן)

20:43: כוח צה״ל מאוגדה 91 זיהה מוקדם יותר מספר מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שפעלו במבנה צבאי במרחב חולא שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים. בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל העליון, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו וחלקם נפלו בשטחים פתוחים. כוחות כיבוי פועלים כעת לכיבוי שריפה שפרצה במרחב כפר בלום בעקבות נפילה במרחב, אין נפגעים. בנוסף, מוקדם יותר היום זוהה שיגור נ״ט שחצה משטח לבנון ונפל במרחב קריית שמונה, אין נפגעים. (עידן אבני)

20:27: "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ישראליות בראשיא אל-פאחר וכפר חולא שבדרום לבנון. כמו כן, חיזבאללה קיבל אחריות בפעם השביעית מהבוקר, הפעם על "ירי מטח קטיושות לזעורה".

20:04: דובר צה"ל מפרסם כי הפיר שמוביל למנהרה בה אותרו גופותיהם של החטופים כרמל גת ז״ל, עדן ירושלמי ז״ל, הירש גולדברג-פולין ז״ל, אלכסנדר לובנוב ז״ל, אלמוג סרוסי ז״ל ורס״ר אורי דנינו ז״ל, אותר לצד בובות וציורי קיר של דמויות מצוירות בחצר ילדים. כוחות אוגדה 162 ושב״כ איתרו את הפיר שמוביל למנהרה במרחב מוקף אויב ורווי מלכודים. הפיר שמוביל למנהרה בה אותרו גופותיהם של החטופים כרמל גת ז״ל, עדן ירושלמי ז״ל, הירש גולדברג-פולין ז״ל, אלכסנדר לובנוב ז״ל, אלמוג סרוסי ז״ל ורס״ר אורי דנינו ז״ל, אותר לצד בובות וציורי קיר של דמויות מצוירות בחצר ילדים. לידיעה המלאה

פיר, צילום: דובר צה"ל

20:00: אחרי ההתרעות. מטח גדול לקריית שמונה. הערכה: נורו כ-50 שיגורים לצפון. לא נשמעו יירוטים. מועצה אזורית הגליל העליון הנחתה תושבים ביישובים מפונים ולא מפונים - בהם גונן, להבות הבשן, שמיר, כפר סאלד, שדה נחמיה, עמיר, כפר בלום ונאות מרדכי - לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, להימנע מהתקהלויות ולצמצם תנועה במרחב שלא לצורך. (עידן אבני)

קרית שמונה: כ-50 שיגורים נורו לצפון

19:55: ראש הממשלה מקיים הערב מסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה בלבד, יומיים אחרי ההצהרה שעסקה באריכות בציר פילדלפי. נתניהו התייחס למגעים לעסקה ואמר לעיתונאים זרים בירושלים כי "הסכמנו להוריד את מספר החיילים לאורך ציר פילדלפי. לא צריכים שם אוגדה שלמה. אמרתי שאנו יכולים להפחית את מספר הכוחות ועשינו את זה. האמריקנים שאלו מה קורה בשלב שני. אנו מדברים על השלב ראשון - נישאר שם 42 יום תוך כדי רידוד. הסכמנו להתחיל בשיחות על הפסקת אש קבועה והתנאים שלנו חייבים לכלול מצב שבו ציר פילדלפי לא יהיה חדיר. מישהו חייב להיות שם - לא אכפת לי מי". לידיעה המלאה (שירית אביטן כהן)

נתניהו בהצהרה באנגלית: "כדי לשחרר חטופים צריך את ציר פילדלפי" // רויטרס

19:26: אירוע בטחוני בשגרירות ישראל בוושינגטון: לפני זמן קצר הושלך חפץ חשוד לחצר שגרירות ישראל בוושינגטון, ללא נזק למבנה או לצוות השגרירות. האירוע נמצא בטיפול המשטרה המקומית וצוות האבטחה של השגרירות. (שירית אביטן כהן)

18:45: האזעקות ביפתח - שווא.

18:27: אזעקות הופעלו ביישוב יפתח שבאצבע הגליל.

17:48: מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר הודעה שלפיה "הדיווחים שפורסמו היום בעניין כניסתן של חמש משאיות טבק לרצועת עזה אינם נכונים. בניגוד לנטען, מתחילת המלחמה לא עברו משאיות המכילות טבק דרך המעברים, במסגרת הסיוע ההומניטרי שנבדק בשטח מדינת ישראל". (לילך שובל)

17:16: המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריט אמל"ח בסביבת העיר קרית שמונה ללא נפגעים, נזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

זירת הנפילה, צילום: דוברות המשטרה

17:13: מסמך סודי של חמאס חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי שנגעה לסוגיית הטילים הכושלים. מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אכרם אל-עג'ורי אמר: "אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה". (שחר קליימן)

17:05: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים אתמול הערכת מצב במרכז רצועת עזה, ואמר כי "אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה". לדבריו, "צה"ל ממשיך להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ועושה הכל כדי להביא את החטופים בחיים. כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים - יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל". בביקור השתתפו גם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 252, תת-אלוף יהודה ואך, וכן מפקדים נוספים. (לילך שובל)

הרמטכ"ל ברצועת עזה: "אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה", צילום: דובר צה"ל

17:02: נפילה במרכז קריית שמונה ללא התראה. ככל הנראה מדובר בנ"ט. (עידן אבני)

16:47: משרד החוץ של איחוד האמירויות פרסם הודעת הזדהות עם מצרים, "בעקבות ההאשמות הישראליות בנוגע לציר פילדלפי". בהודעה נכתב כי "מדובר בהצהרות פוגעניות המאיימות על היציבות ומחמירות את המצב באזור". לידיעה המלאה (שחר קליימן)

16:38: שר הביטחון יואב גלנט ביקר בצפון השומרון וקיים הערכת מצב במפקדת חטיבת מנשה עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, עם מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף ועם קצינים נוספים. גלנט מסר: "ההתעוררות של הטרור ביו"ש זה נושא שצריך להיות ממוקדים ומפוקסים עליו בכל רגע. התהליך הוא התקפה לצורך מניעת טרור. אנחנו מכסחים את הדשא, ויגיע גם הרגע שנוציא את השורשים". לדבריו, "ההתעוררות שמגיעה במכוניות תופת עם מטענים, וההמשך של זה בירי בכל מקום - אלה דברים שצריך לשים להם סוף". (לילך שובל וחנן גרינווד)

גלנט בשומרון: צריך לשים סוף להתעוררות עם רכבי התופת, נפעל בכל העוצמה, צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון

16:30: לוחמי חטיבת כפיר ולוחמי יחידת דובדבן חיסלו בחילופי אש בטול כרם שני מחבלים חמושים, שלידם אותר רובה M-16. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לוחמי סיירת חרוב איתרו מטען בתוך עגלת ילדים. במהלך המבצע הושמדה מעבדת מטענים, מספר מטעני גחון וחומרים לייצור מטענים. בנוסף נמבר כי שלשום כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים, זמן קצר לאחר שזוהו משליכים מטענים ויורים לעבר כוחות שפעלו בטול כרם. במהלך הלילה, כוחות הביטחון עצרו 14 חשודים ביהודה ושומרון. לידיעה המלאה (לילך שובל)

תיעוד של השמדת מטענים במבצע בטולכרם // דובר צה"ל

16:09: במהלך היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כונין וקבריח'א שבדרום לבנון, אשר ביצעו ירי לעבר שטח מדינת ישראל. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 13:40 במרחב שתולה, זוהה שיגור בודד שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים.

15:35: ממשלת שוויץ אישרה הצעת חוק להוציא את חמאס מחוץ לחוק. הצעת החוק, שעוד כרוכה באישור הפרלמנט, חמאס וארגונים הפועלים בשמו או מטעמו ייאסרו. המפרים את האיסור יהיו צפויים לעונש מאסר או לקנס (דוד ברון)

14:58: האזעקות בזרעית: זוהו חמישה שיגורים שחצו משטח לבנון.

14:42: מטוסי קרב תקפו משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כונין וקבריח'א שבדרום לבנון, אשר ביצעו ירי לעבר שטח מדינת ישראל.

צה"ל תוקף משגרים מוכנים לשיגור בדרום לבנון // דובר צה"ל

14:28: אזעקות בזרעית.

13:31: כוח צה"ל שביצע פעילות מבצעית בגבול סוריה זיהה חשוד שחצה את הגבול. הכוח ביצע ירי לעברו על מנת להרחיקו. החשוד נפגע ופונה לטיפול (לילך שובל)

13:17: המטח לאצבע הגליל: שריפות פצרו בקריית שמונה, תל חי, במרחב בית הלל ודישון (עידן אבני)

זירת הנפילה בקריית שמונה,

13:06: פגיעה ישירה בקריית שמונה (עידן אבני)

12:56: 65 שיגורים זוהו במטח לאצבע הגליל (עידן אבני)

נפילות בשטחים פתוחים בגליל המערבי

12:35: סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על כטב"ם ישראלי שתקף באזור הכפר בני חיאן, במקום פרצה שריפה (שחר קליימן)

לבנון: תקיפת צה"ל בכפר קבריח'א שבאזור נבטיה, צילום: רשתות ערביות

12:29: מספר צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן זינקו למספר מוקדי שריפות בשטחים פתוחים ומבנים שפרצו בעקבות המטח האחרון (עידן אבני)

בעקבות השיגורים: שריפה באזור אנדרטת האריה השואג בתל חי

12:23: האזעקות לאצבע הגליל: זוהו עשרות שיגורים לק"ש והסביבה בשני מטחים שונים. אדם נפגע חרדה סמוך לדישון לאחר נפילה בכביש במרחב. לוחמי האש הוקפצו לשלושה מוקדי נפילה, נבדק דיווח על מבנה שספג פגיעה (עידן אבני)

נפילה בקריית שמונה, צילום: ללא קרדיט

12:03: חמש נפילות בשטחים פתוחים זוהו במטח הראשון לעבר אצבע הגליל. במטח השני זוהו מספר נפילות במרחב בית הלל - לפחות שריפה אחת פרצה (עידן אבני)

נפילה בקריית שמונה // מצמת אבטחה

12:02: אזעקות על ירי רקטות בדישון.

11:59: אזעקות נוספות באצבע הגליל.

11:51: אזעקות בבית הלל, הגושרים, מעיין ברוך וקריית שמונה.

11:40: תושבי עיריית שמונה התבקשו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד להודעה חדשה (עידן אבני)

11:09: בכיר פלשתיני ל"אל-מיאדין": "ראש המוסד הודיע למתווכים שישראל תיסוג מציר פילדלפי בשלב השני של ההסכם וזה דבר לא מקובל מבחינת ההתנגדות". עוד ציין הבכיר בארגוני הטרור הפלשתיניים כי "חמאס מתעקש על נסיגה של הכוחות מציר פילדלפי בשלב הראשון מפני שאין ערבויות בטוחות שנגיע לשלב השני" (שחר קליימן)

10:41: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "אני קורא לממשלת ישראל להעביר את חוק עשיית דין במחבלי חמאס ועוזריהם, שרצחו, אנסו וחטפו בשבעה באוקטובר. החוק הוגש כבר לפני חודשים רבים, ומטורפד פעם אחר פעם על ידי הממשלה, כאשר ארה"ב כבר הגישה כתבי אישום נגד מחבלי חמאס מיחיא סינוואר וצפונה".

יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, צילום: אורן בן חקון

10:02: דובר צה"ל: בשעות אחר הצהריים יתקיים תרגיל צבאי במרחב נהריה. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי שיט וכוחות ביטחון ורפואה במרחב, אין חשש לאירוע בטחוני.

09:14: האזעקה בשמיר- התרעת שווא (עידן אבני)

08:53: אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס באצבע הגליל.

07:56: דיווח בוול סטריט ג'ורנל: "ההצעה הנוכחית לא תהיה האחרונה" 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.אף.פי

07:06: גורמים בממשל האמריקני אומרים ש"ההצעה האחרונה" לעסקה לא תהיה האחרונה וסביר להניח שארצות הברית לא תפסיק את השתתפותה במשא ומתן גם אם לא תתקבל ההצעה

06:44: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב זבקין שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ. בנוסף לכך, הותקפו מבנים צבאיים של הארגון באל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון,

בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח הארץ מכיוון מזרח, מבלי שחצה את הגבול או גרם לנפגעים. (לילך שובל)

תקיפת צה"ל בדרום לבנון // דובר צה"ל

5:20: דיווח בירדן: הכטב"מים יורטו על ידי חיל האוויר הישראלי.

5:10: ההתנגדות האיסלמית הפרו איראנית בעיראק לקחה אחריות על ירי כטב"מים לישראל. לטענתה היעד היה נמל חיפה. בנוסף - 3 מל"טים שוגרו מעיראק לעבר יעדים באילת.

5:09: דיווח: כוחות צה"ל פועלים במחנה ג'לזון ברמאללה.

4:33: דיווחים ערביים על יירוטים באילת ובגולן של רחפנים מהמזרח.

יירוטים בגולן (ארכיון), צילום: ללא

3:41: כוחות צה"ל פעלו במהלך הלילה בשכם, בטול כרם ובכפר בודרוס בגזרת רמאללה. 

00:07: משרד המשפטים האמריקני חשף היום (רביעי), כי הוא צפוי להגיש כתבי אישום נגד בכירים בהנהגת חמאס בגין מעורבותם בחטיפת ורציחת אזרחים אמריקנים במהלך המתקפה של ארגון הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר. 

23:00: דובר צה"ל בערבית פרסם תמונה מטולכרם בה נראה מטען חבלה מונח בעגלת תינוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו