חיילי צה"ל בג'נין. צילום: רויטרס

דובר צה"ל: כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים במבצע בג'נין

נפגעים בפגיעה ישירה של נ"ט בכפר יובל • צה״ל ושב״כ חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע בדרום הר חברון • משרד הבריאות: החטופים נרצחו בירי מטווח קצר לפנות בוקר לפני שהכוחות הגיעו אליהם • ארגון הטרור "גדודי חללי אל-אקצא"; לקח אחריות על הפיגועים בגוש עציון • גלנט במג'דל שמס: "המחיר שאנו משלמים בצפון לא יהיה לשווא"

[object Object]

היום ה-331 למלחמה:  ארגון הטרור "גדודי חללי אל-אקצא", המזוהה עם הפת"ח, קיבל אחריות על הפיגועים בגוש עציון בסוף השבוע האחרון. גלנט במג'דל שמס: "המחיר שאנו משלמים בצפון לא יהיה לשווא". ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הוריו של אלכס לובנוב, אחד מששת החטופים שגופותיהם אותרו ברפיח.

01:41: על פי דיווחים ערביים, כוחות צה"ל נכנסים כעת לעיר רמאללה.

01:25: ברשתות הערביות מדווחים כי חיל האוויר של ישראל תקף בדרום לבנון

00:12: ברשתות הערביות מדווחים על מחוסל בג'נין בשם לאית' מרואן שוואחנה.

המחוסל מג'נין, צילום: רשתות ערביות

23:55: דובר צה"ל: כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים במהלך המבצע בג׳נין שבחטיבת מנשה.

22:43: חיזבאללה הודיע על אחד ממחבליו שחוסל היום, חוסיין אחמד אל-מוסאווי, בן 28, מאזור הבקעא. 

מחבל חיזבאללה, חוסיין אחמד אל-מוסאווי, צילום: רשתות ערביות

22:35: אבנים יודו לעבר רכב משטרתי סמוך לגשר חלחול, בסמוך לאזור שבו התרחש הפיגוע הבוקר שבו נהרגו שלושה שוטרים. בעקבות כךנסגרו צירים באזור ונערכות סריקות. 

21:34: דונלד טראמפ: "משבר בני הערובה בישראל מתרחש רק בגלל שקמאלה האריס חלשה ולא יעילה, ואין לה מושג מה היא עושה. אני מצפה לראות אותה בעימות. המשבר הישראלי ב-7 באוקטובר לעולם לא היה קורה אם הייתי נשיא".

טראמפ בעצרת בפנסילבניה, צילום: Getty Images via AFP

20:12: מטח לאזור מירון. זוהו כ-20 שיגורים. לא נמסר על נזק או נפגעים. 

19:47: צה״ל ושב״כ חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אידנא הבוקר. לוחמי דובדבן וגדוד שמשון בהכוונת שב״כ ואמ״ן כיתרו מבנה בחברון בו שהה המחבל והרגו אותו לאחר חילופי אש. לצידו של המחבל אותר רובה מסוג M-16.

המחבל שחוסל הוא מהנד אלעסאודה בן 31, מזוהה עם פת״ח, תושב הכפר אידנא ובעברו שירת במשמר הנשיאות כחלק ממנגנוני הביטחון הפלסטינים. חקירת הפיגוע נמשכת. בנוסף, כוחות צה״ל פעלו הלילה במבצע חטיבתי לסיכול טרור ביהודה ופעלו בעשרות יעדים. 

19:45: ארבעה מחוסלים בתקיפה באל-בורייג'  (שחר קליימן)

19:44: דיווחים ערביים: תקיפה בדרום לבנון בבית ליף, שני נפגעים (שחר קליימן)

18:56: הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע הבוקר לנקודה בה אותרו גופות החטופים שהושבו על ידי כוחות צה״ל למדינת ישראל, עם מפקד פיקוד הדרום והאלוף (מיל') ניצן אלון. הרמטכ"ל פגש את המפקדים והלוחמים בשטח, קיים הערכת מצב, למידה ותכנון להמשך.

18:37: אזעקות במשגב עם.

18:20: משרד הבריאות: בבדיקה שנעשתה במכון הלאומי לרפואה משפטית נמצא כי ששת החטופים נרצחו על ידי מחבלי חמאס במספר יריות מטווח קצר. על פי הבדיקה הפורנזית מותם של החטופים מוערך בכ-48-72 שעות לפני בדיקתם (במהלך יום חמישי עד שישי לפנות בוקר). 

17:59: עדכון מהמרכז הרפואי זיו, צפת. בשעה האחרונה הובאו באמצעות מסוק לחדר ההלם במרכז הרפואי זיו, שלושה נפגעים, כתוצאה מהאירוע בכפר יובל: נפגע אחד במצב קשה, מטופל כרגע בחדר ניתוח. שני נפגעים נוספים במצב קל עד בינוני. (עידן אבני)

17:58: האזעקות בשלומי: זוה מספר שיגורים בודדים שנפלו בשטח פתוח.(עידן אבני) 

17:38: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהצהרה: "עבדתי כדי להחזיר את הרש, ג'יל ואני שבורי לב, מנהיגי חמאס ישלמו" 

17:36: אזעקות הופעלו בשתולה 

17:28: חיזבאללה הצהיר בהודעה כי ביצע שיגור לעבר אזור כפר יובל (שחר קליימן)

17:26: אזעקות הופעלו בשלומי (עידן אבני)

17:00: יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן, והדגיש: "יש לאחד את המאמצים הערביים והאסלאמיים כדי לתמוך בפלשתינים בעימות שלהם מול התוקפנות של כוחות הכיבוש הישראלי, צריך להגביר את המאמצים להפסקת ההתקפות וההפרות הישראליות נגד העם הפלשתיני" (שחר קליימן)

16:22: דיווח בלבנון: ארבעה נפגעים בתקיפה ישראלית בכפר עיתא א-שעב (שחר קליימן)

16:10: דובר צה"ל ושב"כ: חוסל המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תורקומיא הבוקר, בפעילות משותפת של דובדבן בהכוונת אמ"ן ושב"כ, כאשר כיתרו בית בחברון בו התבצר. חקירת הפיגוע נמשכת.  (חנן גרינווד)

16:02: ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר אמר כי הוא "מזועזע לחלוטין מההרג", כלשונו, של ששת החטופים שגופותיהם חולצו מעזה. הוא כינה את הרצח "הרג חסר תועלת", ובפוסט ברשת X כתב כי "חמאס חייב לשחרר את כל החטופים עכשיו, וכל הצדדים חייבים להסכים לעסקה והפסקת אש על מנת להפסיק את הסבל". 

15:55: נפילה בתוך קריית שמונה ללא אזעקה. דיווח ראשוני: שני נפגעים מפגיעת טיל נ"ט בכפר יובל  (עידן אבני) 

15:53: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב ותחקיר ראשוני בזירת פיגוע הירי בצומת תרקומיא עם מפקד פיקוד המרכז, מאו״ג איו״ש ומח״ט יהודה. הרמטכ״ל התייחס לחשיבות המשך הגברת מאמץ סיכול הטרור, והמשך מאמץ ההגנה בצירים וביישובים. (חנן גרינווד)

15:40: ארגון הטרור של "גדודי חללי אל-אקצא", המזוהה עם הפת"ח, קיבל אחריות על הפיגועים בגוש עציון בסוף השבוע האחרון. בארגון הודיעו כי שני המחבלים שחוסלו, תושבי חברון, משתייכים לשורותיו. (שחר קליימן)

14:47: שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר ליישובי הצפון לרגל פתיחת שנת הלימודים. תחילה, השר גלנט הגיע לאחד מבתי הספר במועצה האזורית מטה אשר, יחד עם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין וראש המועצה משה דוידוביץ׳. בהמשך, השר גלנט הגיע לבית הספר היסודי במג׳דל שמס, סמוך למגרש הכדורגל בו נרצחו 12 מילדי הכפר. שר הביטחון נפגש עם ראש המועצה דולאן אבו סלאח, ושוחח עם התלמידים שלמדו בכיתות עם חלק מהנרצחים, כמו גם עם מורות בית הספר. שר הביטחון שתל עץ לזכר הנרצחים ואמר: "אנחנו שותלים היום עצים לזכרם של 12 הפרחים, 12 הילדים שנרצחו במג'דל שמס. זה המקום שספג את הפגיעה הקשה ביותר ובמקום הזה אנחנו מעבירים את המסר – הסבל והכאב הוא לא לשווא״.

גלנט במג'דל שמס, צילום: אלעד מלכה/תקשורת שר הביטחון

14:45: ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הוריו של אלכס לובנוב, אחד מששת החטופים שגופותיהם אותרו ברפיח לאחר שנרצחו בידי חמאס. נתניהו התנצל בפני הוריו של לובנוב, ואמר שישוחח עם משפחות חטופים נוספות בהמשך היום. נתניהו אמר לאוקסנה וגרגורי: "אני רוצה להגיד לכם עד כמה אני מצטער ומבקש סליחה על שלא הצלחנו להחזיר את סשה בחיים".

14:28: בצל הביקורת החריפה על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב המשא ומתן על עסקת החטופים, הוא צפוי לשוחח עם משפחות החטופים שנרצחו בשבי חמאס ושגופותיהם חולצו ממנהרה ברפיח. (שירית אביטן כהן)

13:39: הותר לפרסום: רפ"ק אריק בן אליהו, רס"ב רוני שקורי ורנ"ג הדס ברנץ נהרגו הבוקר בפיגוע בדרום הר חברון. (חנן גרינווד)

13:16: בעולם הערבי הגיבו לרצח ששת החטופים: "סינוואר ואנשיו הם חבורת סדיסטים". לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

כך סוקר חילוץ גופות ששת החטופים מעזה, צילום: .

13:06: הלוויתו של אלכס לובנוב, שנרצח בשבי חמאס וגופתו חולצה, תיערך היום בשעה 18:00 בבית העלמין החדש בגבעת ציון שבאשקלון. בני המשפחה יושבים שבעה ברחוב סיני 6 בעיר. (נועם (דבול) דביר)

אלכס לובנוב, צילום: באדיבות המשפחה

12:26: הלוויתו של החטוף שנרצח בשבי חמאס וגופתו חולצה, אלמוג סרוסי, תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין כפר נחמן ברעננה. (ירון דורון)

12:14: בשעה זו: בני משפחות חטופים ומפגינים מוחים לשחרור יתר החטופים שבשבי חמאס בכיכר הבימה בת"א. (אבי כהן)

מחאת משפחות חטופים ומפגינים בכיכר הבימה // אבי כהן

11:44: אילנה גריצווסקי שחזרה מהשבי, ובת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר, בתגובה לדברי רה"מ: זו זעקה של חיים ומוות – חייבים להחזיר בעסקה את כל מי שעדיין בחיים לשיקום, ולהביא את הנרצחים לקבורה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי! אנחנו קוראים לכם הערב ב-19:00 להגיע לשער בגין ולהפגין למענם. זה הקרב על החיים שלהם, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכשל. זו הזדמנות אחרונה ואין מקום לשתיקה".

אילנה גריצווסקי שחזרה מהשבי, ובת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר, בתגובה לדברי רה"מ: "זה קרב על החיים שלהם - אסור לנו להיכשל" // מטה משפחות החטופים

11:22: פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים והנעדרים, אמר ל"ישראל היום": "כאנשי בריאות אשר נשבעו לעשות הכל כדי להציל חיים, איננו יכולים להישאר אדישים. החטופים ומשפחותיהם זקוקים לעזרתנו עכשיו. ההתייצבות היא דרך להביע את מחויבותנו לחיים ולכבוד האדם, ולהפוך את מחויבותנו למעשים בשטח".

בשעה 12:00 יעצרו לדקת דומייה הצוותים הרפואיים במגדל האשפוז בבית החולים שיבא. כמו כן, בהצהרת יו"ר ארגון הרופאים הוא קרא לעמיתיו להצטרף לצעדת המחאה בשער בגין הערב ב-19:00. (מיטל יסעור בית-אור)

מרכז הלב בבית החולים שיבא בתל השומר, ב-2016, צילום: .

11:11: משפחות חטופים מגיבות להצהרת ראש הממשלה: "די להאשים את כולם, קח אחריות על מחדליך. קח אחריות על הטרפוד, על ההפקרה ועל החטופים שנרצחו בשבי". (נועם (דבול) דביר)

11:08: נתניהו העביר הצהרה מוקלטת לתקשור בה התייחס לחילוץ גופות החטופים מרצועת עזה: "העובדה שחמאס ממשיך לבצע זוועות כמו אלה שביצע בשבעה באוקטובר, מחייבת אותנו לעשות הכול כדי שהוא לא יוכל לבצע את הזוועות הללו שוב. מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה". (שירית אביטן כהן)

נתניהו בהצהרה: "מי שרוצח חטופים לא רוצה עסקה" // רועי אברהם/ לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/ לע״מ.

10:58: בעקבות ביטול דיון הקבינט, משפחות מ"פורום תקווה" מגיבות: "לאחר הרצח המתועב בדם קר אנו דורשים מראש הממשלה להודיע על הפסקת המשא ומתן באופן מיידי ולהגביר את הלחימה". (שירית אביטן כהן)

10:12: שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מגיב בפוסט שהעלה ל-X להתבטאותו של שר הביטחון לאחר חילוץ גופות החטופים. "חמאס רצח את חטופינו בדם קר בדיוק כדי לגרום לנו להיכנע ולקבל את דרישותיו ולאפשר לו לשרוד ולשקם את יכולותיו ולשוב לתקוף את ישראל כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית", כתב סמוטריץ'.

הוא הוסיף: "הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה שתפקיר את ביטחון ישראל, אלא ינחה את צה"ל ומערכת הביטחון לגבות מחירים כבדים יותר מהחמאס ומאלה שנותנים לו מחסה ומסתור ויגביר בעוצמה את המלחמה עד להשמדתו והשבת החטופים".

10:03: בוטלה ישיבת הממשלה שתוכננה להתקיים היום. (שירית אביטן כהן)

09:53: שר הביטחון, יואב גלנט, כתב ב-X בעקבות חילוץ שש גופות החטופים מדרום רצועת עזה: "הקבינט המדיני-ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי חמאס". (לילך שובל)

09:42: הסהר האדום הפלשתיני מדווח על אזרח שנפצע מירי ליד מחסום תרקומיא. (שחר קליימן)

09:41: ארגון הטרור חמאס: "מי שנושא באחריות למות החטופים אצל ההתנגדות הוא הכיבוש שהתעקש להמשיך במלחמה ולחמוק מהשגת הסכם הפסקת אש, והממשל האמריקני - בשל התמיכה והשותפות שלו בתוקפנות הזאת". (שחר קליימן)

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

08:43: רה"מ טרם הגיב על חילוץ הגופות. מטה המשפחות לנתניהו: "אל תסתתר מאחורי דובר צה"ל, תן לציבור דין וחשבון על ההפקרות הבלתי נגמרת״.

07:42: הנשיא הרצוג למשפחות: "סליחה שלא הצלחנו להשיב את יקיריכן הביתה בשלום".

06:24:המשפחות של החטופים הרש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, כרמל גת ואלכס לובנוב הודיעו על מותם.

06:15: דובר צה"ל מודיע כי ההתרעה שהופעלה במרחב כפר גלעדי לפני זמן קצר היתה זיהוי שווא.

06:00: משפחתו של החטוף הרש גולדברג פולין הודיעה על מציאת גופתו.

05:50: התרעה מפני ירי טילים ורקטות בכפר גלעדי.

02:11: ביידן אמר לכתבים שצה"ל עדיין עובד על זיהוי הגופות שנמצאו בעזה. "הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים", אמר. ביידן הוסיף כי הוא "עדיין אופטימי" לגבי המו"מ על הפסקת האש בעזה ואמר "אנחנו חושבים שנוכל לסגור את העסקה, כולם אמרו שהם מסכימים על העקרונות".

הנשיא הוסיף כי יש אי ודאות לגבי המספר המדויק של הגופות שנמצאו וכי צריך להמתין עד שהן יזוהו.

הנשיא ביידן. "אופטימי", צילום: צילום מסך

01:27: אוגדת עזה: כחלק מפעילות בטחונית בתוך רצועת עזה עתיד להישמע קול פיצוץ חזק במרחב חטיבה צפונית בשעות הקרובות.

00:48: דיווח: נעצר רכב במחסום חזימא אשר על פי מידע מודיעיני ממולכד. כוחות עצרו את הרכב והזעיקו חבלן. סקירות אחר המחבלים.

23:25: מטה המשפחות להחזרת החטופים: "נתניהו הפקיר את החטופים!  זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה".

נטלי צנגאוקר לאחר שנפגעה מפרש משטרה, צילום: זהר בר-יהודה

23:22: לשכת ראש הממשלה: "הדיווחים על הפסקת אש כללית לצורך מתן חיסוני פוליו בעזה הם שקריים. ישראל תאפשר מסדרון הומניטרי בלבד, שדרכו יעברו הגורמים המחסנים; וכן יוקמו אזורים מתוחמים שיהיו בטוחים למתן החיסונים לשעות בודדות.

"ישראל רואה חשיבות במניעת התפרצות מחלת הפוליו ברצועת עזה, כולל במטרה למנוע התפשטות מגיפות באזור כולו".

23:13: דובר צה"ל: "צה״ל איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה. בשלב זה הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות".

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו