הותר לפרסום: סמ״ר אלקנה נבון נפל בקרב בג'נין

כוח של חטיבת ביסל"ח נתקל במחבלים במהלך פעילות במחנה הפליטים בצפון השומרון • אלקנה, בן 20 מפ"ת נהרג וקצין נוסף נפצע באורח קשה • 14 מחבלים חוסלו בקרבות העזים במקום

סמ"ר אלקנה נבון. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר אלקנה נבון, לוחם חטיבת ביסל"ח בן 20 מפתח תקווה, נהרג הבוקר (שבת) במהלך קרב עם מחבלים במחנה הפליטים ג'נין. במהלך חילופי האש במחנה נפצעו שלושה לוחמים, אחד מהם קצין שנפגע באורח קשה.

הכוח של קורס המ"כים, נתקל במחבלים הלך הכניסה למחנה. אלקנה הצליח לחסל שני מחבלים חמושים בציוד לחימה ואפודי לחימה בטרם נפגע. הוא הותיר אחריו הורים, אחות ושלושה אחים.

חיים אשכנזי, חברו של הסב, ספד לאלקנה: "קיבלתי בשורה נוראית מכל. אלקנה נכדו של חברי אל"מ אברי נבון נהרג בג׳נין, ילד בן 20. הלב לא מסוגל יותר להכיל את האובדן. הכאב קורע את הנשמה. מיטב הנוער שלנו מקריב את החיים שלהם למעננו. אתה שיושב שם במרום, למה אתה עושה לנו את זה? תפסיק עם זה. אנחנו לא עומדים בזה, אנחנו משתגעים. תרחם על אלפי אמהות שלא ישנות בכלל מהחשש לשמוע דפיקות בדלת באמצע הלילה. כולם מתפללים אליך. תעשה לזה סוף, ואתה ממשיך בשלך".

ראש העיר רמי גרינברג ספד לו: "בצער רב התבשרנו על נפילתו של הגיבור, תושב העיר, סמ״ר אלקנה נבון מפקד כיתה בגדוד 906, חטיבת ביסל״ח. אנו מרכינים ראש על ניפלתו של גיבור נוסף מבני עירנו, ומחבקים את המשפחה בשעתה הקשה. יהי זכרו ברוך".

פעילות כוחות צה"ל בעומק מחנות הפליטים בג'נין וטולכרם מתרחשת ברקע ההסלמה המשמעותית ביו"ש, שהגיעה אתמול לשיאה בפיגוע בסמוך ליישוב כרמי צור במהלכו נעשה שימוש בשתי מכוניות תופת. בצה"ל אומרים כי הלחימה מתרחשת באזור "קשוח מאד" וכי מנגנוני הביטחון הפלשתינים לא פועלים באזור ולכן אין מנוס מכניסת כוחות צה"ל לעומק המחנות.

לפי צה"ל, במהלך הפעילות במחנה חוסלו כ-14 מחבלים, הושמדו עשרות מטענים, ביניהם מטעני גחון כבדים שהוטמנו מתחת לכבישים במחנה, תשתיות טרור ונעצרו מבוקשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר