כוננות ספיגה: תושבי יישובים בגליל המערבי הונחו לצמצם את תנועותיהם ולהימנע מהתקהלויות

חיזבאללה הודיע כי מחבליו ביצעו שיגור רקטי בשתי תקיפות שונות באזור הר דב • 1.2 מיליון מנות חיסון נגד פוליו הועברו לעזה לקראת מבצע החיסונים שיחל ביום ראשון • כוחות מג"ב חיסלו את וסאם חאזם, ראש התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין • צה"ל: חיסלנו 20 מחבלים בפעילות הכוחות בצפון השומרון;

תיעוד מחיסול ראש התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין// דוברות מג"ב

היום ה-329 למלחמה: כוחות מג"ב חיסלו את וסאם חאזם, ראש התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין. 1.2 מיליון מנות חיסון נגד פוליו הועברו לעזה לקראת מבצע החיסונים שיחל ביום ראשון. צבא ארה"ב: "השמדנו מערכת טילים של החות'ים בתימן".

עדכונים שוטפים

23:58: נוהל "אביר לילה", המתריע על חשש מפני חדירת מחבלים, הופעל בקיבוץ סאסא שבגליל העליון. התושבים שנמצאים בקיבוץ המפונה התבקשו להיכנס לבתים ולהיסגר. כיתת הכוננות נפרסה ביישוב.

23:53: לפני זמן קצר מחבל הגיע לשער היישוב כרמי צור בגוש עציון, דרס את המאבטח, חדר ליישוב ופתח בירי. במקום שני פצועים, המחבל מנוטרל. בעקבות הארוע הופעלה אזעקה ביישוב והתושבים מתבקשים להסתגר בבתיהם.

23:22: המטח האחרון לצפון: יותר מ-20 שיגורים חצו לתוך שטח ישראל. מספר נפילות זוהו במרחב ברעם, צבעון, דוב"ב וסאסא. ליישובים ניתנו הנחיות מיוחדות על ידי הרבש"צים.

יירוט במטח האחרון לצפון // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

23:04: דובר צה"ל מעדכן כי מוקדם יותר היום, מספר מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב טיר חרפא. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה הצבאי ובתוכו המחבלים. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי לעבר מרחבי שיגור במרחב שבעא שבדרום לבנון. (עידן אבני ולילך שובל)

צה"ל תקף מבנה צבאי בו שהו מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

23:02: לראשונה היום: אזעקות הופעלו בגליל המערבי. דיווחים על שמיעת יירוטים באזור. (עידן אבני)

יירוט במטח האחרון לצפון //ללא קרדיט

22:57: אזעקות המתריעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו ביישוב מנות.

יירוטים מעל גוש חלב

22:27: על רקע הערכת מצב ועל פי הנחיות פיקוד הצפון ופקע"ר, ההנחיות לישובים (עבדון, מנות, כברי, עין יעקב, געתון, יחיעם, מצפה הילה וכן לישובים המפונים שלומי, חניתה, אדמית, מצובה, אילון, גורן, גרנות, בצת, לימן) היא לצמצם תנועות במרחב הישוב, להמנע מהתקהלויות, לשלוט בשערי הישוב ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהשמע להתרעות פקע"ר - עד להודעה חדשה. (עידן אבני ולילך שובל)

22:00: עשרות בני אדם הגיעו להפגין מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, אחרי פרסום הציטוטים מתוך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה, שבה הוחלט על הישארות כוחות צה"ל בציר פילדלפי. חלק מהמפגינים קראו לעברו: "אתה אשם".

21:15: כלי תקשורת פלשתיניים מדווחים שתוופיק אחמד קנדיל בן 82 נורה למוות ע"י כוחות צה"ל בג'נין. (שחר קליימן)

19:28: בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף משגרים מוכנים לשיגור של חיזבאללה במרימין ויארון שבדרום לבנון  

18:57: עיריית קריית שמונה: בתום הערכת מצב נוספת שהסתיימה עתה, אנו מעדכנים כי ניתן בשלב זה לחזור לשגרת חירום. (עידן אבני)

18:40: דיווח פלשתיני: ישראלי ירה באמצע חווארה אחרי שעצר את רכבו וזרקו אליו אבנים (שחר קליימן)

ישראלי יורה לאוויר בחווארה | רשתות ערביות

18:18: עיריית קריית שמונה לתושבים: להישאר בקרבת מרחבים מוגנים עד הודעה חדשה  (עידן אבני)

18:00: היום השלישי למבצע: "מחנות קיץ": הכוחות פועלים מול התארגנויות טרור של מחבלים מחמאס והג׳יאהד האיסלאמי בצפון השומרון. הכוחות חיסלו 20 מחבלים בחילופי אש ובתקיפות מהאוויר ועצרו 17 מבוקשים החשודים בפעילויות טרור. בנוסף, השמידו עשרות מטענים והחרימו אמצעי לחימה רבים. במקביל למבצע בצפון השומרון, כוחות צה״ל ושב״כ השלימו ביממות האחרונות מבצע במחנה פרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים. (לילך שובל)

17:25: שר הביטחון יואב גלנט הגיע להערכת מצב בצפון השומרון סמוך לג׳נין, וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדת איו״ש תת-אלוף יקי דולף, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף הישאם אבראהים, סמאו״ג איו״ש אלוף-משנה עברי אלבז ומפקד חטיבת מנשה אלוף-משנה איוב כיוף.

בהמשך דיבר עם לוחמים שפועלים במבצע ״מחנות קיץ״ לסיכול טרור במחנות הפליטים: ״אנחנו לא מהססים להפעיל כל כוח נגד אויבים קרובים שמנסים לברוח, ואויבים רחוקים שמנסים להתקרב כדי לפגוע בנו״ (לילך שובל)

17:12: כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי כטב"מ ישראלי הטיל פצצות תבערה באזור הכפר עדייסה בדרום לבנון. לפי הדיווחים פרצה אש בכפר. כמו כן דווח על הפצצה בפאתי הכפר זבקין.  (שחר קליימן)

16:38: רחפן נפץ התפוצץ במטולה. אין נפגעים. נזק קל נגרם לתשתיות (עידן אבני)

16:30: מקור בארגוני הטרור הפלשתיניים מאשים את ישראל בהכשלת המגעים. בשיחה עם הערוץ הפרו-איראני "אל-מיאדין" אמר הגורם הפלשתיני: "הפגישות בדוחא שבקטאר נכשלו והמו"מ עומד בפני קריסה. הפגישות לא הצליחו להניא את ישראל מההתעקשות להישאר בציר פילדלפי, ולהסיר את הדרישה לווטו על 65 אסירים פלשתינים השפוטים למאסרי עולם. המו"מ מתקרב לקריסה בגלל סירוב ישראל להיענות להצעות המתווכים הנוגעות בסוגיות המחלוקת".

לדברי המקור, חמאס הדגיש כי המו"מ בדרך הנוכחית לא יוביל להסכם. הוא טען כי המתווכים מתוסכלים מהעמדות הישראליות העקשניות וסבורים שהן "המכשול היחיד" למגעים. עוד אמר כי המתווכים מציינים שארה"ב לא מפעילה מספיק לחץ על ישראל. (שחר קליימן)

15:55: במועצה האזורית מרום הגליל הנחו את התושבים מעתה ועד הודעה חדשה לצמצם תנועות, להמנע מהתהלויות ולשהות בסמוך למרחבים המוגנים (עידן אבני)

15:28: אחד מראשי המחבלים של הג'יהאד האסלאמי בטולכרם: "נצעד בנתיב השהידים שלנו ולא נסטה ממנה". הפעם העדיפו לטשטש את הפרצוף ליתר ביטחון (שחר קליימן)

., צילום: .

15:23: חיזבאללה הודיע כי מחבליו ביצעו שיגור רקטי בשתי תקיפות שונות באזור הר דב (שחר קליימן)

15:20: תיעוד דרמטי מחיסולו של המחבל וסאם חאזם, ראש ההתארגנות של חמאס בג'נין (איציק סבן) 

14:57: כיממה לאחר החיסול: במחנה הפליטים נור א-שמס מתקיים כעת טקס הלוויה מדומה לאבו שוג'אע, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בטולכרם, שחוסל אתמול, וגופתו מוחזקת על ידי צה"ל.

"אבו שוג'אע", ראש תא הטרור בנור שמס שחוסל, צילום: רשתות ערביות

14:19: הממשלה אישרה: צו המילואים של 350 אלף חיילים יוארך עד לסוף 2024 (שירית אביטן כהן)

13:52: דיווח ערבי: 4 הרוגים מתקיפת צה"ל במחנה ג'בליה שצפון רצועת עזה.

12:35: אוגדה 98 מסיימת את פעילותה בחאן יונס. לכתבה המלאה (לילך שובל)

תיעוד פעולות אוגדה 98 בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

12:15: 1.2 מיליון מנות חיסון נגד פוליו הועברו לעזה לקראת מבצע החיסונים שיחל ביום ראשון, לחיסון יותר מ-640,000 ילדים. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי כ-400 אלף מנות נוספות נמצאות בדרכן לרצועה.

11:25: חיסול המחבלים בג'נין (שחר קליימן)

חיסול המחבלים בג'נין

11:01: וויסאם חאזם, ראש תא הטרור של חמאס בג'נין שחוסל עם שני מחבלים נוספים (שחר קליימן)

המחסל ואסם חאזם, צילום: ללא קרדיט

10:42: מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו בחילופי ירי את ואסם חאזם, ראש התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין. בנוסף, כלי טיס של צה״ל תקף וחיסל שני מחבלים חמושים נוספים. (לילך שובל)

10:48: בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לארגון הטרור דווח הבוקר (שישי) בכותרת של אחת הידיעות כי "המלחמה הרחבה מוקפאת עד להודעה חדשה" (שחר קליימן)

תקיפת שמיוחסת לצה"ל בעומק לבנון (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

09:34: כוחות צה"ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים במרחב רפיח שבדרום רצועת עזה. במהלך הלחימה, לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו באמצעות רחפן חוליית מחבלים במרחב, הכוחות הצליחו לסגור מעגל ולחסל את המחבלים באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

במקביל, אוגדה 98 תקפה באמצעות ירי ארטילרי את המרחב ממנו בוצעו שיגורים לעבר כיסופים, תוך סיוע של כלי טיס של חיל האוויר אשר תקף את המבנה ממנו בוצע השיגור. במהלך היממה האחרונה תקף חיל האוויר כ-30 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, כולל משגרים, מבנים צבאיים ותשתיות טרור (לילך שובל)

7:55: דיווח: סגנית מזכירת העיתונות של הפנטגון, סברינה סינג, הצהירה כי ארה"ב מודעת לפעולותיה של ישראל ביהודה ושומרון, והוסיפה: "כרגע, איננו מבינים במה מדובר בדיוק. אנחנו מנסיפ לדעת עוד על המבצע". 

סינג אמרה גם: "ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים על ביטחונה. אבל כמו תמיד, וכפי שנמשיך לומר, עליה לעשות זאת באופן שמגביל את הנפגעים האזרחיים ומגביל את הנזק לתשתיות אזרחיות".

7:40: מקורות פלשתיניים: שלושה מחבלים חוסלו ברכב שהותקף בכפר א-זבאדה ליד ג'נין הבוקר.

6:13: ראשוני: כלי טיס תקף חוליית מחבלים במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון בג׳נין שבחטיבת מנשה. פרטים נוספים בהמשך.

תיעוד: כלי טיס תקף חוליית מחבלים בהיתקלות בג'נין

04:48: בריאיון לרשת CNN נשאלה המועמדת למפלגה הדמוקרטית קמלה האריס האם תעכב משלוחי נשק לישראל, וענתה: "תני לי להיות מאוד ברורה - אני מחויבת לחלוטין להגנת ישראל. וזה לא עומד להשתנות. כמו שאמרתי אחרי 7 באוקטובר אומר גם היום - לישראל יש זכות להגן על עצמה". עוד הוסיפה: "המלחמה הזו חייבת להסתיים. חייבים להשיג עסקה שתשחרר את החטופים ותשיג הפסקת אש. עסקה היא הדבר הנכון לעשות כדי לסיים את המלחמה הזו". לידיעה המלאה

קמלה האריס, צילום: אי.פי

04:31: לפי דיווחים פלשתיניים, העימותים בין מחבלים לכוחות הביטחון בשכם ממשיכים. מחבלים ירו לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באש.

עימותים בין מחבלים לכוחות הביטחון בשכם // רשתות ערביות

04:20: לפי דיווחים פלשתיניים, מספר מחבלים חוסלו וכמה נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר לעבר מבנה באזור עבסאן אל כבירה בדרום רצועת עזה.

03:59: בעזה מדווחים על מספר מחוסלים ופצועים כתוצאה מתקיפה ישראלית באזור רחוב אל-חוג'א במחנה הפליטים ג'באליה צפון הרצועה.

03:37: בשעה זו: כוחות גדולים של צה״ל נכנסו לפעילות במרחב שכם, ע״פ דיווחים ערבים צלפים נפרסו על גגות.

בשעה זו: כוחות גדולים של צה״ל נכנסו לפעילות במרחב שכם // רשתות ערביות

03:17: דובר צה"ל מעדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר משגרים של חיזבאללה שהיוו איום. בשל פגיעה באחד המשגרים, זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל. שיגור אחד חצה משטח לבנון לעבר מרחב מגדל תפן ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים. התרעות הופעלו במרחב על פי מדיניות. בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי שאר השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

03:16: חילופי אש כבדים בג׳נין בין מחבלים לכוחות הביטחון. 

פעילות כוחות הביטחון באיו"ש, צילום: רשתות ערביות

02:59: בלבנון מדווחים על תקיפות גם בעיירה נקורה ובעלמא א-שעב. על פי דיווחים מקומיים, כוחות הצלה בדרך לאזור התקיפה במג'דל זון.

02:47: דיווחים פלשתיניים על פעילות כוחות צה"ל במסגד חאלד בן וואליד בשכונה המזרחית בעיר. על פי הדיווחים, הכוחות צה''ל מכתרים בשעה האחרונה את מסגד בשכונת שרקיה, בעיר ג'נין, הכוחות כורזים למבוקשים להסגיר עצמם לכוחות, בעוד שכלים הנדסיים פועלים סביב המסגד. במקביל הכוחות מפנים תושבים שגרים בבתים סמוכים למסגד.

בתגובה לירי לגליל המערבי: גל תקיפות בדרום לבנון // רשתות ערביות

02:31: פיקוד המרכז האמריקני מעדכן כי כוחות USCENTCOM השמידו בהצלחה מערכת טילים אחת בגיבוי איראני וכלי טיס אחד ללא צוות באזור שבשליטת החות'ים בתימן. נקבע שמערכות אלו מהוות איום ברור ומיידי על כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה וכלי השיט המסחריים באזור. פעולה זו ננקטה כדי "להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים יותר".

02:04: דיווחים פלשתיניים על פעילות צה"ל וכוחות הביטחון במחנה עקבת ג׳אבר, סמוך ליריחו. בנוסף, מדווחים על מעצרי במרחב רמאללה ופעילות לסיכול טרור גם בשכם.

תיעוד: כוחות תגבור נכנסים לג'נין // רשתות ערביות

01:54: לאחר הירי לגליל המערבי - דיווחים פלשתיניים על גל תקיפות אוויריות לעבר ואדי זיבקין וירון, שבדרום לבנון. פיצוצים נשמעו בצפת וביישובים נוספים בסביבה.

מספר תקיפות בואדי זבקין, דרום לבנון. בנוסף הותקפו יעדים בשאמה ובטאיר חרפה., צילום: רשתות ערביות

01:50: אזעקה הופעלה במספר יישובים בגליל המערבי בעקבות ירי טילים ורקטות.

01:36: דיווחים פלשתיניים על עימותים חריפים בין כוחות הביטחון למחבלים בג'נין.

דיווחים פלשתיניים: כוחות צה"ל הורסים מסגד בשכונה המזרחית בג'נין // רשתות ערביות

01:22: רשת "אל-מנאר", השייכת לחיזבאללה, דיווחה כי כוחות צה"ל עוזבים את מחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם שבמערב השומרון, בתום מבצע שנמשך כמעט יומיים.

23:55: דובר צה"ל מעדכן כי במהלך כניסה מתואמת של שיירת רכבי סיוע הומניטרי לאזור דרום רפיח, השתלטו חמושים על רכב בקדמת השיירה והחלו להובילה. לאחר וידוא כי ניתן לתקוף רק את רכב החמושים, בוצעה תקיפה לעברם. דובר צה"ל הוסיף כי לא הייתה פגיעה בשאר רכבי השיירה, והיא הגיעה ליעדה על פי התוכנית.

הרכב של תוכנית המזון של האו"ם, צילום: ללא

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר