הקרבות בדרום רצועת עזה: בצה"ל מדווחים כי חטיבת רפיח התפרקה באופן רשמי

בצה"ל מציינים כי 80% ממנהרות רפיח הושמדו בתקיפות לוחמי הנח"ל והשיריון • מאמצי המיפוי והאיתור של המנהרות אפשרו לחלץ את קאדי פרחאן אלקדי וכן את גופתו של חלל צה"ל ששמו ופרטיו טרם הותרו לפרסום • מסתמן שפרחאן היה בשבי במשך 12 עד 24 שעות במנהרות לפני שחולץ

צה״ל השמיד מנהרת טרור תת-קרקעית באורך כקילומטר במרחב רפיח // דובר צה"ל

בצה"ל מצהירים כי חטיבת רפיח התפרקה באופן רשמי. בתוך כך, לוחמי נח"ל ולוחמים מחטיבת השריון 401 לוחמים בקרבות פנים אל פנים עם המחבלים בחטיבת החמאס הנופלת. מעבר לכך, מזוהים ניסיונות חוזרים ונשנים של מחבלים מארגוני הטרור לחזור לחלקה הצפוני של רצועת עזה.

משיחות עם גורמים ביטחוניים בצה"ל הם מציינים כי 80% מהמנהרות במרחב רפיח הושמדו. עדות למאמצי צה"ל במרחב התת-קרקע ניתן לראות בשחרורו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי שלשום (שלישי). כזכור, שוביו נמלטו מהמנהרה כשהבינו שכוח צה"ל קרב, והיום (חמישי) נפגש החטוף ששוחרר עם אימו בת ה-90 והתקבל בביתו.

פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי שחולץ מעזה, צילום: דובר צה"ל

לטובת השמדת המנהור התת-קרקעי, לוחמי נח"ל ולוחמי שיריון מחטיבה 401 ממפים מתווי מנהרות ומחסלים תשתיות טרור בשטח. בקרבות עם המחבלים הם מציינים כי חיסולים רבים נעשים לאחר מארבים בשטח, ושמחבלים רבים של חמאס מנסים לברוח אל אזור המואסי. בצבא מציינים כי פעולות המיפוי אפשרו את איתור גופתו של לוחם צה"ל אמש. 

הרס בזירת התקיפה במואסי באזור חאן יונס, צילום: רשתות ערביות

בצה"ל מבהירים כי בעקבות מצב משפחתו של הלוחם שאותרה גופתו שמו ופרטיו טרם הותרו לפרסום. באשר לעדויות מהשבי של פרחאן, שהבין את דברי שוביו לאורך החודשים האחרונים ושהה בין 12 ל-24 שעות במנהרות לפני שחולץ, לא ממהרים לחשוף פרטים. סביר שהוא עובר תשאולים כדי להתחקות אחר פרטים נוספים בנוגע לחטופים שמצויים בשבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר