חולצה גופתו של חייל שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר - לבקשת המשפחה שמו לא מותר בפרסום

צה"ל, שב"כ והמשטרה הודיעו במשותף על חילוץ גופתו מעזה של חלל צה"ל שנחטף בשבת השחורה במצבע משותף שהתבצע הלילה • גופתו הוטמנה באדמה בדרום הרצועה • חקירת מחבל הובילה לאיתור הגופה • משפחתו של החייל ביקשה שלא לפרסם את שמו

חיילי צה"ל בפאתי חאן יונס. צילום: דובר צה"ל

סגירת מעגל חלקית: חולצה גופתו של חייל שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ואשר גופתו הוטמנה באדמה בדרום הרצועה. הוא חולץ הלילה (בין שלישי לרביעי). המידע המדויק עלה לראשונה בחקירת מחבל שנתפס במהלך התמרון הקרקעי.

חיילי צה"ל בדרום הרצועה, צילום: דובר צה"ל

הגופה חולצה בעקבות הצלחה של חקירת שב"כ, שדרכו הביאו את המודיעין ושל מפקדת החטופים והנעדרים. מדובר במבצע בשילוב של כוחות מיוחדים. את המבצע הובילה אוגדה 162. הכוללת כוחות מחטיבת הנח"ל, וחטיבת 401.

בהודעה משותפת של המשטרה וצה"ל נמסר כי "במבצע משותף חילצו כוחות צה״ל את חלל צה״ל שנחטף ב-7 באוקטובר, משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. הלוחם נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור, ונחטף לעזה. הודעה נמסרה למשפחתו. לבקשת המשפחה שמו לא מותר בפרסום. אנו משתתפים בצער המשפחה ונמשיך ללוותה".

פעילות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

עוד נמסר כי "החלל חולץ במבצע בפיקוד אוגדה 162 בהשתתפות כוחות מיוחדים מצה"ל ושב"כ ולוחמים מחטיבת הנח"ל וחטיבה 401. המבצע התבסס על מודיעין מדויק של שב״כ, מפקדת החטופים שבאגף המודיעין ויאחב"ל בלהב 433 של המשטרה. המאמץ המודיעיני נמשך כמה חודשים וכלל חקירות, איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת. צה״ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן".

ראש הממשלה נתניהו: "הלילה השיבו כוחותינו ארצה את גופתו של חלל צה"ל, ששמו לא הותר לפרסום. הלוחם נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר עת הגן על יישובי עוטף עזה. לב העם כולו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק ליבנו לבני משפחתו. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של השב"כ ושל צה"ל על פעולתם החשובה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב ארצה את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "מה שהיה היום זה לא סוף פסוק", צילום: איתי בית-און / לע״מ

מטעם מטה משפחות החטופים נמסר: "חילוץ גופתו של החלל הוא מהלך צבאי חשוב ונחרץ שמאפשר למשפחתו סגירת מעגל. חובתה של מדינת ישראל להשיב את כלל הנרצחים והחללים לקבורה בכבוד, ואת כלל החטופים החיים לשיקום. בימים האחרונים ירד מספר החטופים מ-115 ל-107. אל לנו להתבלבל, לחטופים אין זמן לחכות לחילוצים! החזרתם של 107 החטופים במיידי תתאפשר אך ורק בעסקה! על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לעשות הכל כדי לחתום על העסקה שמונחת כעת על השולחן״.

107 חטופים עדיין נמצאים בעזה. כזכור, החטוף פרחאן אלקאדי חולץ מהרצועה אתמול, אחרי 326 ימים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר