דיווח: החטוף פרחאן אלקאדי שחולץ מעזה - אותר "במקרה" בתוך מנהרה | תיעודים חדשים מהחילוץ

לדברי שני גורמים ישראליים, החטוף נמצא במהלך מבצע צבאי לאיתור רשת מנהרות של חמאס • אלקאדי נמצא לבדו, ללא שומרים, ושוחרר ללא קרב • גורם נוסף אמר כי בתחילה חשבו שמדובר בפעיל חמאס

יושב עם הלוחמים במסוק עם ווסט וקסדה: תיעוד חדש מחילוץ אלקאדי // דובר צה"ל

צה"ל פרסם הערב (שלישי) תיעודים חדשים ממבצע החילוץ של פראחאן אלקאדי. בסרטונים הוא נראה מחייך כאשר הוא מוקף בלוחמים, מורד מנמ"ר ומובא למסוק שהביאו לבית החולים. 

אלקאדי במסוק, צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום פורסם ב"ניו יורק טיימס"  כי אלקאדי נמצא "במקרה" במהלך מבצע צבאי לאיתור רשת מנהרות של חמאס מתחת לדרום רצועת עזה, כך על פי שני גורמים בכירים ישראלים.

פרחאן אלקאדי במסוק החילוץ, צילום: דובר צה"ל

על פי הדיווח, צוות של שייטת 13 סרק את המנהרות בחיפוש אחר סימנים לפעילות חמאס. להפתעת הכוחות, הם מצאו את אלקאדי לבדו, ללא שומרים, בחדר שנמצא בעומק של כ-20 מטרים מתחת לפני האדמה, כך אמרו הגורמים.

עוד הוסיפו כי אלקאדי, החטוף הראשון שחולץ ממנהרה ולא מבית, שוחרר ללא קרב - זאת בניגוד במבצעי החילוץ של שבעת החטופים אחרים. לדבריהם בצה"ל עדיין מנסים להבין מדוע הוא נמצא לבדו.ההערכה היא כי ככל הנראה הוא ננטש ע"י שוביו.

פרחאן אלקאדי במסוק החילוץ, צילום: דובר צה"ל

גורם נוסף אמר ל"ניו יורק טיימס" כי החיילים שמצאו את אלקאדי חששו תחילה שמדובר בפעיל חמאס, אך במהרה הבינו כי הוא אזרח ישראלי שנחטף ב-7 באוקטובר. הגורמים אמרו כי אלקאדי נראה חלש ועם תת-תזונה, ולא היה לו את הכוחות לטפס החוצה מהמנהרה בעצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר