יורים עלינו מאות טילים ואנחנו "סוגרים אירוע" - ברוח הזו אכן איבדנו את הצפון

למרות ניסיון הנדסת התודעה - הכישלון שלנו מוחלט, האיום לא הוסר, והאפיזודה אתמול ממחישה עד כמה מדובר גם באובדן המצפן והמצפון • מדינת ישראל חזקה והציבור איתן, ואם נפעל במחץ כמו בעבר - נפרוץ את כללי המשחק שהכתיבו חיזבאללה ואיראן, ונכריע

הנפילות בקצרין, צילום: אייל מרגולין / ג׳יני

לקראת הצהריים הודיעו קברניטינו האמיצים שהאירוע נסגר - האיום הוסר. כמו בהצגה מתוסרטת מראש, חיזבאללה הגיב את תגובתו, חיל האוויר היכה את מכתו, והכל בא על מקומו בשלום. בדומה לאירועי אפריל, כשלאחר יותר מ־300 טילים מאיראן חגגו אצלנו את הצלחת היירוט הכבירה. כמה פתטי.

אבל למרות ניסיון הנדסת התודעה - הכישלון שלנו מוחלט, האיום לא הוסר, והאפיזודה אתמול ממחישה עד כמה מדובר גם באובדן המצפן והמצפון - כזה שמחייב להחליף מיידית את כל מי שאחוז במורך, ולמרות זאת מתיימר להוביל אותנו, לובשי המדים והחליפות כאחד.

נזק בישראל מתקיפת חיזבאללה, צילום: .

הביטוי "סגירת האירוע" ממחיש עד כמה הלך הרוח הנוכחי של נתניהו, הלוי ורבים באולפנים, זהה למה שהוביל אותנו לפני 7 באוקטובר. הלך הרוח של הסבבים, ההכלה, ההבלגה, ההונאה העצמית. יורים עלינו מאות טילים ואנחנו "סוגרים אירוע". ברוח הזו את הצפון איבדנו מנטלית לפני זמן רב. גם בדרום וביו"ש אבדו לנו המצפן והדרך. זה מה שהוביל למתקפה של צבא סינוואר, ליצירת ממלכת טרור ביו"ש, לבניית הכוח וההתגרויות של החיזבאללה על הגדר.

רק שכבר קרוב לשנה שהאובדן פיזי לחלוטין: תושבי הגליל העליון עקורים, יתר הגליל והגולן תחת טרור. כל המדינה הפכה נכה. הכלכלה, התיירות, הגיאוגרפיה הצטמצמה - אין צימרים וטיולים בצפון, ואפילו הטיסות לחו"ל מוגבלות.

חולשת ההנהגה וההכרעה

הכל נובע מחולשתם של מנהיגנו להנהיג ולהכריע, ובמיוחד היום. הנסיבות לא קלות - אחרי שנים של ניוון צבא היבשה, של שכנוע עצמי שטילי האויב יחלידו במחסנים, אחרי 11 חודשי התשה ולנוכח לחץ וסירוס אמריקניים. אבל המשך המציאות הנוכחית יסכן את עצם היכולת לקיים כאן חברה ומדינה. בכל זאת, מדינת ישראל חזקה והציבור איתן, אם יוצב אתגר שיש בו לשנות את התמונה. אם ננהג כמו ב־48', 67' וגם 82' - ניזום ונפעל במחץ, באופן בלתי פרופורציונלי - נפרוץ את כללי המשחק שהכתיבו חיזבאללה ואיראן, ונכריע.

הטענה כאילו פעולה בצפון קשורה לעסקת חטופים בדרום, מאפיינת את מי שמייחל לעוד עסקת כזב מול חיזבאללה. זו כניעה, קניית זמן קצרת מועד שרק תהדק את טבעת החנק סביבנו לטווח הארוך.  ראו את ההתפתלויות והשקרים של נסראללה אתמול, שממש חושש ממהלך ישראלי נחרץ באמת, כדי להבין עד כמה הנסיבות רעות לו ולפטרוניו.

תומכי חיזבאללה בצידון, צילום: רויטרס

לנסראללה נוח להחליף איתנו מהלומות מתישות, אבל לא להתמודד עם מלוא עוצמתנו. איראן מצידה על פי תהום כלכלי־שלטוני, וחסר רק יַעַף חמקנים שידליק את מתקני הנפט שלה. וכמובן, המרוץ האמיתי שלה הוא לאטום, שבאמצעותו היא מקווה להשתלט על המזרח התיכון כולו.

זה הזמן

דווקא לכן, זו שעת כושר לבניית מקבילית כוחות חדשה לפגיעה בלבנון, לסירוס חיזבאללה - וגם לפגיעה בתוכנית האטום ובכלכלה האיראנית. ולא לשכוח: עד נובמבר גם ממשל ביידן־האריס לא יעז לצאת נגדנו ולהסתכן בזעם הבוחרים הפרו־ישראלים.

ועוד דבר: תושבי הצפון חייבים לחזור הביתה עכשיו, וזה יקרה רק אם נשנה מיידית את הלך הרוח בצמרת הממשלה והצבא - דבר שספק רב אם יקרה ללא התפטרות קולקטיבית של כל ההנהגה הישראלית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר