שגריר ארה"ב בישראל ספד לאביתר: "הוא היה צעיר עם חלומות, שנפל למען המדינה שאהב"

סמ"ר עמית צדיקוב נטמן בבית דגן, רס"ל (מיל') אביתר עטואר ייטמן בראש העין, רס"ל (מיל') ורס"מ (מיל') יניב יצחק אורן ייטמן בגדרה • אביו של אביתר אלי ואימו רחל: "אביוש אהוב שלנו, לא מאמינים שאנחנו עומדים פה ומסכמים 24 שנים" •

הלוויית אביתר עטואר ז"ל בבית העלמין בראש העין. צילום: ללא

בבית דגן, בראש העין, בגדרה ובירושלים מובאים הערב (ראשון) למנוחות ארבעה לוחמי צה"ל שנפלו במהלך היממה האחרונה: סמ"ר עמית צדיקוב, רס"ל (מיל') אביתר עטואר ורס"ם (מיל') יניב יצחק אורן. הלווייתו של סמ"ר דוד משה בן שטרית, לוחם חיל הים שדבר נפילתו הותר לפרסום הערב, תיערך בשעה 18:30 בהר הרצל. טרם נקבע מועד הלווייתו של דניל פצ'ניוק.

בשעה 16:00 החלה הלווייתו של סמ"ר עמית צדיקוב, בבית העלמין בבית דגן. עמית ז"ל, בן 20, מבית דגן, היה לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים. הוא נפל בקרב כתוצאה מפיצוץ מטען בדרום הרצועה. עמית הותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות. 

סמ"ר עמית צדיקוב, צילום: יוסי זליגר

אחותו הגדולה של עמית, דניאל, ספדה בכאב בשמם של שלושת האחים שנותרו והחברה של עמית: "עמית, אחינו הקטן, התחלנו שלישייה ואחרי שש שנים הצטרפת אלינו. לא אשקר - רציתי אחות, אבל אני מודה לאלוהים שנתן לנו אותך. אח קטן ושובב. אתה היית המודל לחיקוי. תמיד מצחיק, יודע מה להגיד, חכם, יפה יותר וטוב יותר בהכל, אני תמיד אוהב אותך".

אמו של עמית צדיקוב ז"ל: "עמיתי שלי, אהובי, מהכניסה הראשונה שלך לעזה פחדנו מהרגע הזה" // אפרת פורשר

"שחר מוסר שהוא אוהב אותך ושהוא מצטער על כל הפעמים שירד עליך גם אם זה היה בצחוק. עמית, אני מבטיחה לך שאנחנו האחים תמיד נישאר ביחד ונישאר חזקים בשבילך ובשביל אמא ואבא.
אתה תמיד תישאר הגיבור שלנו עם החיוך היפה הזה על הפנים. שמחים על כל הרגעים שזכינו להיות איתך. אנחנו אוהבים אותך כל כך, האחים שלך שחר טל ודניאל".

אמו ואחותו של סמ"ר עמית צדיקוב ז"ל בהלווייה בבית דגן, צילום: יוסי זליגר
לוויית עמית צדיקוב ז"ל בבית דגן, צילום: יוסי זליגר

סא״ל רועי מינץ ספד: "משפחת צדיקוב היקרה - סיגל, נתן, דניאל, טל, שחר ומיה - אנו עומדים כאן המומים וכואבים את האובדן הנורא. ביום זה נפרדת מדינת ישראל מאחד מטובי בניה. עמית, התגייסת באוגוסט 22' לחטיבת הצנחנים והוכשרת כלוחם בגדוד צפע 202. היית אדם מצחיק, שנון ומלא בשמחת חיים, חבר טוב, אכפתי ואהוב על כולם. את תפקיד החובש ביצעת באופן יוצא דופן,
טיפלת באנשים מתוך מסירות. חשיבות תפקידך כחובש היתה בראש מעייניך. מפרוץ המלחמה לחמת בקור רוח ובאומץ, בכל מפגש עם האויב חתרת למגע, חיסלת הרבה מחבלים".

בראש העין: אלפים מלווים את אביתר בדרכו האחרונה 

בראש העין מובא למנוחות רס"ל (במיל') אביתר עטואר. אביתר, בן 24 מראש העין, שירת כלוחם בגדס״ר 6310, חטיבת "ירושלים" (16). 

האבא אלי והאם רחל: "אביוש, אהוב שלנו, לא מאמינים שאנחנו עומדים פה ומסכמים 24 שנים, ואיך בכלל מסכמים? אתה ילד שלנו. הפשטות השלמה והנפלאה בהתגלמותה. הכל היה בך, החל בחיוך המקסים שמיגנט אליך אנשים. בארוחות שישי בערב חיכינו לחיקויים שלך ולסיפורים שלך. אתה סיפרת, ואנחנו התגלגלנו מצחוק. הסקרנות והידע הבלתי נתפס וכל הבחירות הכל כך נכונות שעשית עבור עצמך. המוזיקה שהייתה חלק מחייך. בחברות, מעגלים-מעגלים של חברות. בן מדהים לנו ואח מופלא לאיתי. מי ייכנס עכשיו הביתה ויצעק איתוש? מי יערוך עכשיו שיחות עומק עם איתוש? וכמובן ניקול. ראית בה בת זוג לכל החיים. על כל מי שנפרד מאיתנו אומרים שהוא היה הכי טוב, אבל אתה באמת היית הכי טוב. אביוש, הלב מרוסק אבל אנחנו יודעים שהיית רוצה שנמשיך. אוהבים אותך כל כך".

האח איתמר: "איך נפרדים מאח שגידל אותי? לימדת אותי הכל. לימדתי אותי לחייך, לנגן בגיטרה. היו לנו הרבה חוויות ביחד. מאוד אהבתי את השיחות שלנו. אפילו מריבה אחת לא היתה לנו. בפעם האחרונה שהיית בבית אמרתי לך אולי אל תלך למילואים, כי זה סבב שלישי. אביתר ענה לי שהוא חייב ללכת כי זה האחים שלו. אמרתי לו שגם אני אחיך, והוא ענה שיש לנו את כל החיים. אני אוהב אותך מאוד".

ניקול, בת הזוג: "מאמי, ב-27.4.21 נפגשנו בפעם הראשונה. מיד קלטתי את העיניים הטובות שלך. התחלנו לדבר, ומכאן חיי השתנו. לימדת אותי מהי אהבה אמיתית. האהבה שלנו גדלה מיום ליום. גילינו דברים חדשים ביחד. חלמנו חלומות שאת חלקם הגשמנו וחלק לא. אהובי שלי, אני ממשיכה את המסע שלך. אמשיך את הייעוד שלך, שהוא לשמח אנשים. אתה המלאך ששומר עלי. הפרידה שלנו היא זמנית. אנחנו עוד נתראה. תודה על שלוש שנים ותודה שבחרת בי".

ההורים והאחים, משפחתו של אביתר עטואר ז"ל, צילום: ללא
הלוויית אביתר עטואר ז"ל,

נציג צה"ל, סא"ל שרון כדורי: "משפחה יקרה, אנו עומדים כאן היום וכואבים את האובדן הנורא. מדינת ישראל מביאה היום לקבורה את אחד מגיבוריה. אביתר, אנחנו המומים וכואבים את לכתך. בלטת כאדם עם מוטיבציה גבוהה. היית אדם מלא חיים והעלית חיוך בכל מקום שנכנסת. עשית הכל למען הצוות שאהבת". 

רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר, נפל בקרב ברצועת עזה

המג"ד איתי יערי: "משפחה יקרה, שילמת את המחיר הכי יקר. תפקידנו להיות עבורכם בכל שתבקשו - וכך נעשה. אנו עדיין בעיצומה של מלחמה ולכן נמשיך להילחם למען ילדינו. משפחה יקרה, אנחנו בגדוד נעשה הכל שנהיה ראויים. אביתר הוא גיבור והוא יהיה נצור בליבי לעד".

"היית עם עיניים טובות, הכאב עצום וחד" 

שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, הגיע להלוויית אביתר וסיפר על ההיכרות ביניהם: "אביתר עבד איתנו זמן קצר אבל זמן מספיק שכולם ידעו שהיא איש טוב וחם. הוא היה צעיר עם חלומות, להקים בית עם בת הזוג שלו. לצערנו חייו נגדעו בגיל צעיר. הוא נפל למען המדינה שהוא אהב. אין מילים לנחם. אני רק מקווה שיזכרו את האהבה שלו למדינה. יהיה זכרו ברוך".

חברו לצוות אייל שיף: "אביתר, היית עם עיניים טובות וחיוך על הפנים. הכאב עצום. כאב חד ועוצמתי. בסבב הראשון של הלחימה קפצנו לאשקלון לבקר את סבתא. החיבוק שהיא נתנה לך גרם לי לקנא. לפני שבוע שוב בעזה סיפרת לי שאתה מתכנן להתחתן עם ניקול. ציפית לזה יותר מהכל. כשנכנסנו לצוות כרתנו ברית, ברית דמים. עכשיו אנחנו צריכים לחזק את הצוות ואת המשפחות. לנצח נזכור אותך. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

"זכיתי בך כאח"

עדן, חברו של אביתר, ספד לו: "שבעה חודשים עברו מאז שחיינו נעצרו, כששגיא נהרג. לא חשבנו שיהיה יותר גרוע. כעת אנחנו עומדים פה לכבודך. מי היה מאמין שהברק יכה פעמיים? היינו יחד בכל פרק בחיים. היית בשבילי הכל וככה תישאר. זכיתי בך כאח.

"אנחנו זוכרים את הפעם הראשונה שהכרת לנו את ניקול. היה ביניכם משהו מיוחד, אהבה גדולה. שכרתם דירה ברמת גן ותכננת חנוכת בית כשתצא מעזה. המשפחה היתה כל כך חשובה לך. היית אח גדול לאיתמר. לקחת אותו תמיד לטיולים. אנחנו יודעים כמה אהבת אותו וכמה אהבת את ההורים. תמיד דאגת להם. תמיד הסתכלת על הצד החיובי של החיים. תודה על מה שהיית עבורנו. זה לא יהיה אותו דבר בלעדיך".

בגדרה תצא הלווייתו של רס"ם (מיל'), יניב יצחק אורן. "יניב היה איש חינוך בדרכו ובמהותו, במשך כעשור הדריך, ליווה וחינך בני נוער בפנימיית עין גדי. איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית-קהילתית", סיפרו עליו בעין גדי.

רס"ם יניב יצחק אורן, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר