סמ"ר דוד משה בן שיטרית נהרג מפגיעת חלקי מיירט במהלך מתקפת חיזבאללה בצפון

סמ"ר בן שיטרית, בן 21 מאדם, לוחם בפלגה 914, פלגת הדבורות של חיל הים הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות • ככל הנראה מותו נגרם בשל זיהוי כושל של הספינה ככטב"ם או בשל רסיסי יירוט שבוצע מעליה • "היה בחור חברמן וציוני, אדם של נתינה שחלם לשרת כדי לשמור על המדינה שהוא כל כך אהב", נמסר מטעם היישוב

סמ"ר דוד משה בן שיטרית . צילום: ללא

סמ"ר דוד משה בן שיטרית, בן 21 מאדם שבבנימין, לוחם בפלגה 914, פלגת הדבורות של חיל הים
נפל היום (ראשון) בלחימה בצפון. סמ"ר דוד משה נפל מפגיעת מיירט כיפת ברזל במהלך מתקפת חיזבאללה על אזור עכו והצפון היום, ולצידו נפצעו באורח קל ובינוני שני לוחמים בפלגה 914, זרוע הים.

דוד משה הותיר אחריו הורים, איריס ושמעון ושלוש אחיות, הודיה, דניאל ותמר והוא החייל השני תושב אדם שנפל תוך שבוע, לאחר שרס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם נפל במרכז הרצועה.  היישוב עצמו מונה כ-7,000 תושבים. 

מתחקיר ראשוני נמצא כי דוד משה נפצע בתחילה באופן אנוש לאחר נפגע ישירות ממיירט כיפת ברזל שפגע בשוגג בכלי השיט מסוג "דבורה", או משברי יירוט שנוצרו לאחר יירוט כטב"ם. שלושת הפצועים הועברו לצרעה, כלי שיט קטן יותר ומשם למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו של דוד משה. 

במרכז הרפואי לגליל עדכנו כי הפצוע בינוני הועבר לאשפוז במחלקה אורתופדית, ואמור להיכנס בהמשך לחדר ניתוח, ופצוע במצב קל, שטופל בחדר המיון ושוחרר לביתו.

יירוטים בשמי הצפון מוקדם יותר היום, צילום: אי.פי.אי

הדבורה, עליה אותרו חלקי מיירט הועברה לתיקון בבסיס חיפה ותשוב ללחימה בתוך 24-48 שעות.

"אדם של נתינה שחלם לשרת כדי לשמור על המדינה"

"דוד היה בחור חברמן וציוני, אדם של נתינה שחלם לשרת כדי לשמור על המדינה שהוא כל כך אהב", נמסר מטעם היישוב אדם שבגבעת בנימין. 

"בכאב גדול נודע לנו הבוקר כי דוד, בנם של שמעון ואיריס, עובדת המועצה ואח של תמר, שיר והודיה נפל בעת שירותו בחיל הים במהלך הלחימה בצפון", אמר ראש המועצה האזורית ישראל גנץ. "דוד אהב את המדינה והיה נחוש לשרת את עם ישראל ולהילחם למענו. זו מכה קשה לכולנו ובייחוד ליישוב אדם שבשבוע שעבר ליווה למנוחות את הלוחם מרדכי בן שועם הי"ד. אני מבקש למסור תנחומים להורים ולאחיות – כולנו איתכם! וכן לחזק את תושבי אדם. בזכות החיילים הגיבורים שלנו עם ישראל ינצח!".

השתתף בהכנת הידיעה: מישל מכול 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר