כטב"ם חיזבאללה זוהה, יירוט שוגר - וסמ"ר דוד בן שיטרית נהרג

נבחנות שתי אפשרויות בנוגע לתקרית במהלך המתקפה: המיירט זיהה בטעות את הדבורה כמטרה, או שרסיסים מיירוט מוצלח של הכטב"ם פגעו בספינה • בחיל הים הדגישו כי בכל מקרה מדובר בתקלה חריגה

הפגיעה ב"דבורה", לאחר יירוט כטב"ם. צילום: ללא קרדיט

התקרית החריגה שהובילה למותו של הלוחם: סמ"ר דוד משה בן שיטרית נהרג היום (ראשון) במהלך התגובה של חיזבאללה למתקפת המנע הישראלית. דוד משה, ששירת בחיל הים, נפגע יחד עם שני לוחמים נוספים לאחר שמיירט החטיא את המטרה ופגע בטעות בספינת דבורה בחופי הים התיכון סמוך לנהריה. 

תיעוד ממתקפת חיזבאללה ליד חופי נהריה

אירוע התרחש כ-6-3 ק"מ מהחוף, כאשר ספינת ה"דבורה" ביצעה משימת איתור איומים. זוהה כלי טיס אויב מעל הספינה, ובתגובה שוגר מיירט של מערכת כיפת ברזל מאזור עכו.

נסיבות מותו עדיין אינן ברורות לגמרי. סמ"ר דוד משה בן שיטרית, צילום: ללא

הספינה נפגעה בסיפון האחורי, ככל הנראה כתוצאה מהיירוט. נבחנות שתי אפשרויות: המיירט זיהה בטעות את הדבורה כמטרה, או שרסיסים מיירוט מוצלח של הכטב"ם פגעו בספינה. שני לוחמים נפצעו ופונו לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו של בן שטרית. בצה"ל מדגישים כי הכטב"ם לא פגע בספינה, זה היה חלק מתהליך יירוט.

חיל הים מדגיש כי זוהי תקלה חריגה. בבדיקות נוספות נמצאו חלקי מיירט וכנראה גם חלקי כטב"ם אויב בספינה. החקירה נמשכת, כאשר חיל הים מחויב לשקיפות מלאה אך נמנע מקביעות נחרצות בשלב זה, מתוך רגישות למשפחת הנופל והצורך בבירור מעמיק של העובדות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר