חשד לפעילות טרור בבית ספר בירושלים: תלמיד בן 16 ניסה לגייס חברים לדאעש

במהלך החקירה נמצא כי הנער, תלמיד מצטיין במגמות אלקטרוניקה ופיזיקה, ניסה להפיץ את אידאולוגיית ארגון הטרור בין חבריו לבית הספר • המורים בבית הספר היו מודעים להתנהגותו החריגה ואף כינו אותו "דעדוש"

תכני דעאש. צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרה היום (חמישי) תלמיד תיכון בן 16 ממזרח ירושלים בחשד לפעילות טרור, גיוס חבריו לארגון דאעש, ותכנון פיגוע במתווה מכונית תופת. החשוד, שבמכשירו נמצאו תכני טרור והנחיות להכנת מטעני חבלה, הודה ברצונו לבצע פיגוע ולמות כ"שהאיד". מעצרו הוארך והוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

החקירה החלה בעקבות חשד שהתעורר בנוגע לנער, תלמיד בית חנינא, שהפך לחשוד בפעילות טרור. בלשי היחידה המרכזית עצרו את הנער, תושב הגבעה הצרפתית, בחשד לחברות בארגון טרור וגיוס לשורות דאעש.

תכני דעאש שנמצאו אצל הצעיר, צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה נמצא כי הנער, תלמיד מצטיין במגמות אלקטרוניקה ופיזיקה, ניסה להפיץ את אידאולוגיית דאעש בין חבריו לבית הספר. על פי הממצאים, הוא התכוון לבצע פיגוע ולקדם את מטרות הארגון הרצחני. המורים בבית הספר היו מודעים להתנהגותו החריגה ואף כינו אותו "דעדוש". בעקבות החקירה, נודע כי בית הספר יעביר דיווח למשרד החינוך.

מעצרו של החשוד הוארך לאחר שממצאי החקירה לא הותירו ספק בדבר היותו פעיל טרור בשירות דאעש. רס״ב כאמל פלאח, ראש צוות החקירה, ציין כי מדובר בתא טרור מסוכן שנחשף בזמן, תוך כדי מאבק מתמשך לסיכול פעילות טרור.

היום הותר לפרסום כי רופא בבית החולים סורוקה בבאר שבע, גם הוא נעצר לאחר שנשבע אמונים לדעאש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר