ישראל שחררה כ-40 אסירים פלשתינים לרצועה

האסירים שוחררו דרך מעבר כרם שלום • ברשתות הערביות פרסמו תיעודים שמראים אותם מגיעים לבדיקות בבית חולים בחאן יונס • בדובר צה"ל הגיבו: ״אלו שנמצאים כי הם אינם מעורבים בפעילות טרור משוחררים חזרה לרצועת עזה״

ישראל שחררה כ-40 אסירים פלשתינים לרצועה // רשתות ערביות

הפלשתינים דיווחו הבוקר (שלישי) כי ישראל שחררה לרצועת עזה כארבעים אסירים. מאוחר יותר, בצה"ל אישרו את הדיווח.

האסירים הפלשתינים שוחררו מישראל לעזה דרך מעבר כרם שלום. ברשתות הערביות פרסמו תיעודים שמראים את האסירים מגיעים לבדיקות בבית חולים בחאן יונס. בדובר צה"ל הגיבו: ״במהלך הלחימה ברצועת עזה נעצרים חשודים בפעילות טרור. החשודים הרלוונטיים מובאים להמשך מעצר וחקירה בישראל. אלו מהם שנמצא כי אינם מעורבים בפעילות טרור משוחררים חזרה לרצועת עזה״.

אסירים פלשתיניים ששוחררו, צילום: רשתות ערביות

אחד העצורים הפלשתינים שהשתחרר הבוקר סיפר לתקשורת: "אתם לא מדמיינים, האסירים ראו את הסוגים הקשים ביותר של התנכלות, מכות, עינויים של כלבים".

כזכור, בתחילת חודש יולי הרוחות סערו בעקבות דווח שחרור 50 עצורים לרצועת עזה, כשבניהם היה גם מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שהוחזק על ידי ישראל. אבו סלמיה נעצר בעקבות העדויות הרבות שנחשפו לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. 

בין אלה שהביעו ביקורת וזעמו על השחרור של אבו סלמיה, היתה גם טליק גואילי, אמו של שוטר היס"מ החטוף רן גואילי וחברת "פורום תקווה", ששיגרה מכתב נוקב לשר הביטחון יואב גלנט. במכתבה, גואילי הביעה זעזוע עמוק מההחלטה לשחרר את אבו סלמיה, אותה היא הגדירה כ"פשע מלחמה". 

דיווח ערבי: מנהל בית החולים שיפא שוחרר בחזרה לרצועה (01.07.24) // רשתות ערביות

"המחבל מוחמד אבו סלמיה ניהל את בית החולים שיפא. אותו בית חולים שבו נרצחו חטופים ואף שהו בו מיד לאחר חטיפתם. בחקירתו הודה שידע ואף עזר לחמאס להסתיר את החטופים", כתבה. היא פנתה ישירות לשר הביטחון: "נסה בבקשה לדמיין את ההרגשה שלי כשאני רואה במסך את המפלצת משוחררת ללא תמורה. שחרור של אותו מחבל לא רק שלא העניק סיוע רפואי, אלא הפוך מכך, הכתים את מותו של בני ושל גיבורים רבים שנפלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר