בקיבוץ ניר עוז הודיעו על הירצחו בשבי של אברהם מונדר, שנחטף ב-7 באוקטובר

בקיבוץ נפרדו ממונדר שגורלו לא נודע מאז שנחטף: "נזכור אותו תמיד בחיוכו החם" • אשתו, בתו ונכדו שנחטפו שוחררו בעסקה, בנו רועי נרצח ב-7 באוקטובר • אייל מור, אחיינו: "צה"ל החזיר את גופתו שנמצאה במנהרה בחאן יונס" • מטה החטופים: "רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים"

אברהם מונדר . צילום: לירון מולדובן

בקיבוץ ניר עוז התעוררו הבוקר לבשורה העצובה על מותו בשבי של חברם אברהם מונדר (79), שנחטף מהקיבוץ. הקיבוץ פרסם הודעה בה ציין, כי הוא "מודיע בצער כבד על הירצחו של אברהם מונדר ז״ל בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים".

מימין: האח רועי ז"ל, האם רותי, האב אברהם, קרן, אוהד מונדר ובן הזוג אבי, צילום: באדיבות המשפחה

אייל מור, אחיינו של החטוף אברהם מונדר שנרצח בשבי חמאס, סיפר בתכנית הרדיו של כאן: "צה"ל החזיר את גופתו שנמצאה במנהרה בחאן יונס. לפי הערכות ראשונות המוות קרה כבר בחודש מרץ".

בית שרוף בניר עוז אחרי 7 באוקטובר, צילום: ללא קרדיט

"אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט, היה איש חם ומאד אהב לשיר. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתו קרן, ונכדו היחיד אוהד בן ה-9 ששוחררו בעיסקה. בנו, רועי מונדר ז"ל, נרצח בטבח ב-7.10. נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ. יהי זכרו ברוך".

הגיעו לביקור - ונחטפו

קרן מונדר, מורה לחינוך בבית ספר לילדים בעלי צרכים מיוחדים בבני ברק ומאמנת כדורעף בבית הספר היסודי אלחריזי בת"א, נחטפה בשבעה באוקטובר מניר עוז יחד עם בנה אוהד בן ה-9 בעת שביקרה את הוריה רותי ואברהם בקיבוץ הולדתה ניר עוז.

קרן ואוהד מונדר, צילום: ללא

קרן אמה ובנה נחטפו יחד לעזה כאשר אביה של קרן נשאר מאחור בפתח הממ"ד לאחר שהופל על ברכיו.

אחיה רועי (50) שגר בבית אחר בקיבוץ נרצח במהלך המתקפה וביתו נשרף כליל. קרן, אוהד ורותי הוחזקו יחד בשבי ושוחחרו במסגרת עסקה בחודש נובמבר 2023, רק אז בעצם נודע להם שגם אביה נחטף על אופנוע באותה שבת, נפל פעמיים מהאופנוע בדרך למנהרות החמאס ונחבל בידיו ורגליו. 

"הרצח בשבי זועק את האיחור בעסקה"

במטה משפחות החטופים פרסמו הודעה עם היוודע דבר הירצחו בשבי. "אברהם, בן 79, גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול. 

הפגנה למען עסקת חטופים (ארכיון), צילום: מטה משפחות החטופים

"אברהם נחטף בחיים, סבל בשבי יחד עם בני משפחתו וחבריו - והיה צריך לשוב בחיים למדינתו לצד אישתו. רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לאשר עוד היום את העסקה שנמצאת כיום על שולחן הדיונים - ולאפשר שיקום לחטופים החיים, וקבורה בכבוד לכלל החללים והנרצחים החטופים, ולהשיב את התקווה למדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר