בכיר חמאס: מנגנוני התקשורת עם סינוואר פועלים בצורה חלקה; דיווחים פלשתינים: אבעה הרוגים בתקיפת רכב באזור רפיח

הותר לפרסום: סגן שחר בן נון, קצין בסיירת צנחנים נהרג מקריסה חלקית במבנה בחאן יונס • דיווחים ערביים: ישראל ביצעה תקיפה אווירית בעומק לבנון • הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" מדווח ממקורותיו כי "תגובת חיזבאללה מוכנה והמטרה ברורה ומוגדרת" • בלינקן בהצהרה מת"א: "נתניהו אישר היום שישראל מקבלת את העסקה" • בשל מחסור בכוחות: צה"ל מבקש מאזרחים שקיבלו פטור ממילואים לשוב לשירות

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בציר פילדלפי. צילום: דובר צה"ל

היום ה-318 למלחמה:  בלינקן נפגש עם נתניהו והרצוג וקרא "להפסיק לחפש תירוצים לסרב לעסקת חטופים". פיצוץ המטען בתל אביב: המשטרה ושב"כ הודיעו כי מדובר בפיגוע. חמאס והג'יהאד האסלאמי לקחו אחריות על שילוח המחבל.

ביקור מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, צילום: ללא קרדיט

עדכונים שוטפים

04:45: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים בטובאס.

04:28: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחבים ברעם ודוב״ב, מדובר בזיהוי שווא.

04:01: אזעקות בגליל העליון.

01:37: בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: סינוואר תמיד היה מעורב בשיחות על הפסקת האש בעזה - המנגנונים לתקשורת איתו פועלים בצורה חלקה.

01:17: דיווחים פלשתיניים: אש כבדה מצד טנקים של צה"ל באזור אל-מואסי שמצפון-מערב לחאן יונס (שחר קליימן)

01:05: דיווחים ערביים: 4 נהרגו בתקיפת רכב באזור רפיח.

00:42: האזעקות בדוב"ב - שווא (עידן אבני)

00:30: אזעקות בדוב"ב.

22:55: חיזבאללה אישר את חיסולו של מחבל הארגון חוסין עלי חוסין, תושב דיר קאנון בדרום לבנון. לפי צה"ל, מדובר במחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים במרחב יארין של ארגון הטרור חיזבאללה. (שחר קליימן)

המחוסל, מחבל חיזבאללה חוסין עלי חוסין, צילום: .

22:10: צה"ל מאשר: תקפנו מחסני אמל"ח של חיזבאללה בעומק לבנון, חוסל מחבל מיחידת הרקטות. (שחר קליימן)

צה"ל תקף מחסני אמל״ח של חיזבאללה בעומק לבנון וחיסל מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של הארגון // דובר צה"ל

21:59: אזעקות ירי ורקטות בכברי שבגליל המערבי.

21:48: לאור הפעילות בלבנון, הנחיות לישובים - המפונים בגליל המערבי וכן לישובים געתון, יחיעם, עין יעקב, מנות, עבדון, מצפה הילה - החל מעכשיו ועד להודעה חדשה: יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, יש להמנע מהתקהלויות, יש לשלוט בשערי הישוב, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהשמע להתרעות פקע״ר. (עידן אבני)

21:42: דיווחים ערביים: תקיפה נוספת של ישראל על שטח באזור בויות א-סיידי שבדרום לבנון. (שחר קליימן)

21:32: יאיר לפיד: "לא אשתתף בטקס לציון השבעה באוקטובר של מירי רגב. אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם. הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולה וצריכה לעשות זו התפטרות והודעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

21:30: הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" מדווח ממקורותיו כי "תגובת חיזבאללה מוכנה והמטרה ברורה ומוגדרת". לפי הדיווח, "המטרה נבחרה בקפידה כדי שנתניהו לא ישתמש בה בתור תירוץ להסלמה שתביא להרחבת המלחמה נגד לבנון". עם זאת, המקורות הדגישו כי "התגובה של חיזבאללה נקשרה למשא ומתן. ברגע שחמאס יודיע על התנגדות להצעה החדשה (כלומר באופן סופי; ש"ק), אז חיזבאללה ישתחרר מהמגבלות שהוטלו כדי שלא יואשם בשיבוש המשא ומתן". (שחר קליימן)

21:27: מקור המקורב לחיזבאללה אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי ישראל תוקפת מחסני נשק בעומק מזרח לבנון.

20:30: דיווחים ערביים: ישראל ביצעה תקיפה אווירית בעומק לבנון, באזור בעלבכ שבמזרח המדינה. (שחר קליימן)

20:20: נתניהו לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: "מאוד מעריך את המאמצים שארה"ב משקיעה בהגנה אזורית מול הציר האיראני, אני גם מאוד מעריך את ההבנה שארה"ב גילתה לאינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו, תוך כדי המאמצים המשותפים שלנו להביא לשחרור חטופינו. אני מבקש להדגיש: מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה".

20:10: בלינקן בהצהרה מת"א: "נתניהו אישר היום שישראל מקבלת את העסקה". עוד הוא הוסיף: "על כל יום שאין הסכם עוד חטופים עלולים למות".

19:50: הותר לפרסום: סגן שחר בן נון, קצין בסיירת צנחנים נהרג מקריסה חלקית במבנה בחאן יונס.

19:43: מקורות מסרו הערב לרשת "אל-חדת" הסעודית כי מצרים הדגישה בפני המשלחת הישראלית כי היא דוחה כל צורה של פיקוח ישראלי על ציר פילדלפי. המקורות מסרו כי בקהיר דחו הצעות של ישראל להישאר בציר פילדלפי - ואפילו בכוח מצומצם. עוד צוין כי המצרים מתעקשים להעביר את מעבר רפיח לידי ניהול פלשתיני. (שחר קליימן)

19:22: דיווחים בלבנון: תקיפת רכב בדיר קאנון שבאזור צור. (שחר קליימן)

19:16: שר הביטחון גלנט למזכיר המדינה האמריקני בלינקן: ״כפי שישראל מובילה את הלחץ הצבאי על החמאס, על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה שיאפשר את השבתם החטופים״.

גלנט ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:10: איגוד רופאי בריאות הציבור, האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות ובתי ספר לבריאות הציבור בפניה לשר הבריאות ושר הביטחון: הפסקת אש בעזה נחוצה לצורך מבצע חיסונים למיגור פוליו. הנגיף מתפשט במהירות וללא גבולות. לדבריהם, התפרצות פוליו בעזה מעמידה בסיכון את חיילי צה"ל ברצועה, את החיילים שמטפלים באסירים פלשתינים ואת החטופים, בהם תינוק שטרם חוסן. (מיטל יסעור בית-אור)

18:50: על פי דיווחים פלשתיניים, צה"ל פיצץ מבנה בשכונת חמד שבצפון אזור חאן יונס. במקביל, דווח על חילופי אש והפגזות של טנקים במרכז העיר רפיח שבדרום רצועת עזה. במקביל, דווח על הרוגים ופצועים בתקיפה של חיל האוויר במחנה שאטי ממערב לעיר עזה. (שחר קליימן)

18:47: הודעת משותפת לדובר צה״ל ודוברות לשכת שר הביטחון: לאור הערכת המצב והיקף פעילות הכוחות בסדיר ובמילואים, וכחלק מתהליך שמתכנן צה״ל להגדלת מאגר המשרתים, הנחה שר הביטחון לקרוא בחזרה לשירות למי שהיו אנשי מילואים וקיבלו פטור משירות בעבר בשל צמצום כוחות, ועודם בגילים המחייבים בשירות.

במסגרת זו, ולאחר שהושלמה ההיערכות לכך, החלו בצה״ל בפניה למועמדים הרלוונטיים ששירתו במערכים החיוניים. מי שימצאו מתאימים לחזרה מפטור, ישובצו לשירות ביחידות השונות בהתאם לצורך המבצעי.

17:35: מקור פלשתיני טען בשיחה עם רשת "אל-מיאדין" כי בהצעה האמרקינית חמאס אמור להציג רשימה של 300 מחבלים, המרצים אסירי עולם, שלישראל תהיה זכות להתנגד ל־65 שמות מתוכם. לדבריו, בסך הכל, לישראל תהיה זכות לסרב למאה שמות. (שחר קליימן)

17:31: נתניהו אישר לבלינקן כי חרף המחלוקות שטרם נפתרו, הוא ישלח את המשלחת הישראלית לפסגה ביום רביעי. (שירית אביטן-כהן)

16:59: מקור פלשתיני המעורה במו"מ, אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית כי "ההצעה האמריקנית החדשה סותרת לחלוטין את המסמך ששני ההצדדים הסכימו עליו בעבר. היא נענית לתנאים ולדרישות הישראליות החדשות, מזדהה עם עמדות נתניהו - ולא כוללת הפסקת אש קבועה. לפי ההצעה - הצדדים ידונו על הפסקת אש קבועה בתוך מסגרת זמן מוגבלת". עוד הוא הוסיף:  ההצעה האמריקנית מאשרת כי "כל עוד חמאס לא יסכים לדרישות הישראלית - ישראל תחזור למלחמה בשלב השני".

כמו כן, המקור ציין כי ההצעה האמריקנית לא כוללת נסיגה ישראלית מלאה מרצועת עזה. הוא גם טען שההצעה כוללת למעשה את "המשך הכיבוש של ציר פילדלפי עם צמצום הנוכחות של הצבא הישראלי". (שחר קליימן)

16:30: רשת סקיי ניוז מדווחת כי המשלחת הישראלית תחזור מקהיר, שעות לאחר שהגיע אליה. (שחר קליימן)

16:00: אזעקה נשמעה באזור מרגליות שבגליל העליון.

15:51: משרד החוץ הלבנוני הודיע כי הוא יגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם בשל ההפרה של מטוסי הקרב הישראליים, שפורצים את מחסום הקול מעל שמי המדינה. לפי המשרד מדובר ב"הפרה בוטה של החלטה 1701, שהתקבלה במועצת הביטחון אחרי מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

15:27: אחרי שנה שלא הייתה פעילה: ועדת שרים לעניין מוכנות אזרחית למצבי חירום תתכנס ב-1  בספטמבר לפגישה בת שעתיים.

14:32: הותר לפרסום: רנ״ג מחמוד עמרייה, בן 45, מאבטין, גשש בעוצבת ברעם (300), חיל הגנת הגבולות, נהרג הבוקר מפגיעת כטב"ם במרחב יערה. באירוע נפצע באורח קשה קצין לוחם בעוצבת ברעם. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

רנ״ג מחמוד עמרייה, צילום: דובר צה"ל

14:30: הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. לדברי לשכת נתניהו, השיחה הייתה חיובית והתנהלה ברוח טובה.

14:15: דיווחים: בומים על קוליים בשמי לבנון 

14:08: לאחר שעתיים וחצי: תמה פגישת בלינקן-נתניהו 

13:34: חוליית מחבלי חיזבאללה, מבנים צבאיים ומשגר; צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב וחנין.

מוקדם יותר היום, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים של הארגון במרחב חולא שבדרום לבנון, כמו כן, הותקף משגר במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. (עידן אבני) 

12:57: חיזבאללה הודיע על מחבל שני שחוסל היום, מוחמד עלי סחן קדוח. (שחר קליימן)

מוחמד עלי סחן קדוח, מחבל חיזבאללה שחוסל, צילום: רשתות ערביות

12:56: חיזבאללה הודיע על מחבל משורותיו שחוסל, עבאס בדיע מלחם, מהכפר מג'דל סלם. (שחר קליימן)

עבאס בדיע מלחם, מחבל חיזבאללה שחוסל, צילום: רשתות ערביות

12:35: חמאס והג'יאהד האסלאמי קיבלו אחריות משותפת על הפיגוע בתל אביב 

12:21: כוחות אוגדה 98 הכווינו תקיפות אוויריות והובילו לחיסולו של מחבל חמאס שביצע שיגורים אמש (ראשון) מדרום הרצועה לעבר עין השלושה.

11:57: נתניהו ובלינקן בפגישתם בירושלים. לאחר מכן תתקיים פגישה בהשתתפות: השר לעניינים אסטרטגיים, ראש הסגל, המשנה לראש המל״ל, המזכיר הצבאי, היועץ המדיני, מתאם השו״ן, שגריר ארה״ב בישראל, ודובר ראש הממשלה. (שירית אביטן כהן)

פגישת נתניהו-בלינקן בירושלים | איתי בית-און / לע״מ

11:34: פגישת נתניהו-בלינקן בירושלים 

נתניהו ובלינקן, צילום: David Azagury/US Embassy Jerusalem

11:27: כוחות צה"ל מיפו הלילה את בית המחבל בבאקה מהפיגוע באזור קדומים בו נרצח גדעון פרי ז"ל. בנוסף הכוחות איתרו ותפסו את הרכב ששימש את המחבל להימלטות מהזירה. במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל, שב״כ ומג"ב תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וכן אותר רובה M16 באחד הישובים.

מיפוי בית המחבל מהפיגוע בקדומים, צילום: דובר צה"ל

11:14: הפיגוע בתל אביב: המשטרה הודיעה בתום הערכת מצב על הגברת כוננות בכל רחבי גוש דן.  

11:11: דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנאעני אמר הבוקר כי "החוקים הבינלאומיים שומרים לנו את הזכות להגיב לחיסול הנייה בטהרן. איראן לא תהסס להשתמש בכל אחת מיכולותיה כדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלה" (שחר קליימן)

11:03: בשעה זו: פגישת נתניהו-בלינקן

10:59: דיווחים בלבנון: כטב"מ ישראלי תקף בכפר חולא שבדרום המדינה, שני מחוסלים במקום (שחר קליימן)

10:26: המשטרה: הפיצוץ בתל אביב אתמול - ניסיון פיגוע. ההרוג - תושב יו"ש. לידיעה המלאה

10:10: המטח לגליל המערבי: אדם אחד נפצע באורח קשה, וארבעה נפגעו משאיפת עשן.  (עידן אבני)

09:55: העיתון הלבנוני "אל אחבר", המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, דיווח כי הדרישה הישראלית לא לקבוע לוח זמנים ליציאה מציר פילדלפי כתנאי מקדים להפסקת אש, התקבל על ידי השלטון בקהיר.

העיתון הערבי דיווח כי מדובר בשינוי מדיניות של מצרים וכי הדיונים נשאו פרי בדמות נוסחה משותפת שמצמצמת את מספר החיילים הישראלים שיישארו בציר "כהכנה לנסיגת ישראל מהציר בזמן מאוחר יותר". (נטע בר)

09:27: שלוש מיגוניות הוצבו הבוקר בקריית חיים, ומצטרפות לארבע שכבר הוצבו בעיר שנבחרו לכך על ידי נציגי פיקוד העורף ועיריית חיפה. 

08:15: בדיקות צופרים של פיקוד העורף יתקיימו היום באילניה, כפר זיתים, ארבל ובית רימון שבמרחב המועצה האיזורית גליל תחתון. בדיקות צופרים של פיקוד העורף יתקיימו היום (ב') בשעה 10:05 באילניה, בשעה 12:05 בכפר זיתים, בשעה 14:05 בארבל ובשעה 16:05 בבית רימון. אם תופעל התרעת אמת, תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת. במקביל, תופץ התרעה גם בישומון פיקוד העורף ובאמצעי ההתרעה משלימים. 

08:10: בלינקן לצד הרצוג: זהו רגע מכריע. אולי זו ההזדמנות האחרונה להחזיר את החטופים הביתה לידיעה המלאה

07:45: המטח האחרון לגליל: 10 שיגורים זוהו לעבר זרעית לידיעה המלאה (עידן אבני)

07:30: אזעקות נוספות בגליל המערבי 

07:19: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל המערבי, זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית ירטו בהצלחה את חלקן, חלק מהמטרות נפלו במרחב יערה. (עידן אבני)

07:14: יירוטים מעל הגליל המערבי, דיווחים על נפגעים במקום. (עידן אבני)

יירוטים מעל הגליל המערבי | לילך אלבוים

07:04: שריפת קוצים פרצה במרחב יערה בעקבות שיגורים שחצו משטח לבנון (מישל מכול)

07:02: אזעקות בזרעית ושומרה 

07:00: מתחזקת ההערכה כי הפיצוץ בתל אביב אתמול - אירוע פח"ע לידיעה המלאה (אבי כהן)

06:37: בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות הופעלו לראשונה הבוקר בשורת יישובים בגליל המערבי, גם כאלה שלא פונו. דיווחים על יירוטים בנהריה ובשלומי.

06:27: בכיר חמאס אוסמה חמדאן התראיין ל- CNN ונטש את הריאיון בזעם לאחר שנשאל אם הארגון שלו נושא באחריות כלשהי למותם של רבבות הפלסטינים בעזה.

06:04: דובר צה"ל מסר כי אמש, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, בית ליף וחולא שבדרום לבנון.

צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

05:36: דיווח: שר החוץ המצרי הגיע לביקור בסעודיה, מן הסתם גם המתיחות במזרח התיכון תעלה על השולחן.

04:55: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון עורכים חיפושים בבתים בכפר אבוש שמדרום לטול כרם.

04:23: מקור ברמאללה טוען כי כוח מיוחד של צה"ל הגיע בהפתעה לדירת המחבל אייסר ברגותי, שהשתתף בביצוע פיגוע הירי בבינימין. לפי דיווחים, תגבורת של כוחות נוספים גלויים הגיעה מיד לאחר מכן.

תיעוד פעילות כוחות הביטחון באיו"ש (19.08.2024) // רשתות ערביות

03:50: כוחות הביטחון וצה"ל פועלים בחברון בעיירה דורא, כך על פי דיווחים פלשתיניים. במקביל, הפלשתינים מדווחים על גל מעצרים באזור בית לחם. מוקדם יותר דיווחו על פעילות כוחות הביטחון בנפת רמאללה וקלקיליה.

03:05: הפלשתינים מדווחים כי כוחות הביטחון פועלים באזור קורבה זהידה בחברון. בנוסף, דיווחים על פשיטה על בית של מחבלים בכפר.

כוחות הביטחון פועלים באזור קורבה זהידה בחברון // רשתות ערביות

02:56: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ארגון הטרור השיעי "תקף באמצעות רקטות וארטילריה כוח ישראלי שניסה לחדור ליער" באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון. לפי הדיווח, צה"ל נסוג חזרה לשטח ישראל. 

02:33: במקביל לדיווחים על פעילות כוחות הביטחון באזור קלקיליה, הפלשתינים מדווחים על פעילות של צה"ל במרחב הכפר סלפית.

כוחות הביטחון פועלים באיו"ש, צילום: רשתות ערביות

02:12: דיווחים פלשתיניים על תקיפות צה"ל בנוסייראת שבמרכז הרצועה.

01:06: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון נכנסים לפעולה בכפר בקאת אל-חטאב, מזרחית לקלקיליה.

תיעוד כניסת הכוחות לבקאת אל-חטאב, מזרחית לקלקיליה // רשתות ערביות

00:58: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לכתבים כי לדעתו הפסקת אש ברצועת עזה "עדיין אפשרית". עוד הוא אמר להם כי ווישינגטון "לא מוותרת על מאמציה" בנושא.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: רויטרס

00:53: נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון הצהיר אמש בעצרת לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בספטמבר (שהוא מתמודד בהן) כי צבא אלג'יריה מוכן לסייע צבאית לעזה במלחמה נגד ישראל וכי הדבר היחיד שדרוש לכך הוא שמצרים תפתח בפניו את הגבול עם עזה.

00:41: כוחות צה"ל החרימו את הרכב הישראלי הגנוב שאיתו נמלט המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ליד קדומים בשומרון.

כוחות צה"ל החרימו את הרכב הגנוב שאיתו נמלט המחבל שביצע את הפיגוע בשומרון, צילום: רשתות

00:19: בהמשך לפיגוע באזור התעשיה בראון שבחטיבת שומרון, דובר צה"ל מעדכן כי כוחות רבים של צה"ל, בהם כוחות מיוחדים, פועלים כרגע במרחב, מבצעים חסימות וממשיכים במרדף אחר המחבל.

מפקד פיקוד המרכז קיים הערכת מצב לילית בזירת הפיגוע בחטיבת שומרון, צילום: דובר צה"ל

23:00: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי השמיד כטב"ם של החות'ים בשטח תימן. לדברי פיקוד המרכז, כלי הטיס היווה איום על הכוחות באזור.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר