מזכיר המדינה בלינקן נחת בישראל; גדעון פרי הוא הנרצח באזור התעשייה בקדומים

הלחימה התרחבה למערב חאן יונס • לוחם צנחנים נפצע קשה בקרבות בדרום הרצועה • דוברות יוניפי"ל: שלושה מאנשינו נפצעו מפיצוץ שאירע ליד רכב האו"ם • מספר מחבלי חיזבאללה נפגעו בתקיפה שעיתא א-שעב, כך על פי דיווחים לבנונים

תיעוד מפעילות לוחמי צה"ל בחאן יונס // דובר צה"ל

היום ה-317 למלחמה: השר גלנט ביקר היום בבסיס חיל האוויר בנבטים ושוחח עם טייסים, אנשי צוות אוויר וטכנאים המשתתפים בלחימה בכל הגזרות. שר הביטחון אמר כי "אנחנו בימים של הזדמנויות וסיכונים, בשביל ימים כאלה הכנו את חיל האוויר". ביוניפי"ל אומרים לרשת "אל-ערביה" כי הם "ינהלו חקירה לגבי הפגיעה במכונית של כוח הארגון בתקיפה ישראלית בלבנון.

עדכונים שוטפים

22:54: דיווח ברויטרס: הפיקוד המרכזי של ארצות הברית (סנטקום) פגע בכטב"ם של החוט'ים בשטח שנמצא בשליטתם.

21:40: צה"ל תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים היום לעבר מרחב הגליל העליון מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב קבריחא שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב הגליל העליון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב שתולה בשעה 19:50, זוהה שיגור אחד שחצה משטח לבנון, אין נפגעים.

תקיפת משגר שממנו בוצעו שיגורים היום לעבר מרחב הגליל העליון | דובר צה"ל

19:48: בית החולים בילינסון: נקבע מותו של גדעון פרי, מנהל מפעל באזור התעשייה בראון שליד קדומים, שנפצע קשה בבוקר בפיגוע במקום.

זירת הפיגוע סמוך לקדומים, צילום: TPS

19:38: ההתרעות בשתולה ונטועה. ארבע רקטות שנפלו בשטחים פתוחים.

19:06: בפעם התשיעית מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל": מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נחת לביקור בישראל. ביום שלישי אמור בלינקן להמשיך לשיחות במצרים.

18:20:  כוחות אוגדה 98 הרחיבו ביממה האחרונה את הפעילות ברצועת עזה, הלחימה התרחבה לשכונת "חמד" ופאתי דיר אל בלאח. בעקבות אינדיקציות מודיעינית על פעילות טרור ושיגורים לעבר שטח הארץ מהמרחב ההומניטרי, כוחות אוגדה 98 הרחיבו ביממה האחרונה את הפעילות האוגדתית ברצועת עזה, בליווי מעטפת אש במסגרתה הושמדו עשרות תשתיות טרור וחוסלו חוליות מחבלים.

דובר צה"ל

17:57:  לוחם מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה מוקדם יותר היום (ראשון) בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

17:28: חיזבאללה אישר את חיסולו של פאדי קאסם כנעאן, מחבל בארגון הטרור שנהרג בתקיפה בכפר שבעא מוקדם יותר היום (שחר קליימן)

פאדי קאסם כנעאן, מחבל בחיזבאללה שנהרג בתקיפה בכפר שבעא, צילום: ללא קרדיט

17:24: דיווח על תקיפה באזור נבטייה בדרום לבנון. (שחר קליימן)

תקיפת צה"ל באזור נבטייה בדרום לבנון, צילום: ללא קרדיט

16:48: אזעקות בניר עוז

16:33: שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר בבסיס חיל האוויר בנבטים ושוחח עם טייסים, אנשי צוות אוויר וטכנאים המשתתפים בלחימה בכל הגזרות. גלנט: "אנחנו בימים של הזדמנויות וסיכונים, בשביל ימים כאלה הכנו את חיל האוויר - בזכות היכולת לתקוף בכל מקום יש לנו את הביטחון לקחת סיכונים ראויים״.

שר הביטחון בבסיס חיל האוויר בנבטים, צילום: דובר צה"ל

16:22: אזעקות בשלומי

15:49: מועצה אזורית גליל עליון הוציאה הנחיות לכלל הישובים המפונים בצפון העמק כפר גלעדי, הגושרים, מעיין ברוך, דפנה, דן ושניר - לצמצם תנועות במרחב הישוב, להמנע מהתקהלויות ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים.

15:25: אזעקות בקריית שמונה, מטולה והאזור - דיווח על נפילות באזור בית הילל (עידן אבני)

שידורים לקריית שמונה | ללא קרדיט

15:40: אזעקה במלכיה.

14:54: ביוניפי"ל אומרים לרשת "אל-ערביה" כי הם "ינהלו חקירה לגבי הפגיעה במכונית של כוח הארגון בתקיפה ישראלית בלבנון. אנחנו שומרים על ערוצי תקשורת פתוחים עם לבנון וישראל" (שחר קליימן)

13:50: דוברות יוניפי"ל: שלושה מאנשינו נפצעו מפיצוץ שאירע ליד רכב האו"ם.

13:17: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס טוען כי מספר ההרוגים ברצועה הגיע ל-40,099, ויש יותר מ-92 אלף פצועים.

12:49: דיווח לבנוני: חייל ביחידה של גאנה ביוניפי"ל נפצע בתקיפה של ישראל בכפר א-דהירה בדרום לבנון.

12:40: דיווחים בלבנון: שני פצועים בתקיפה הישראלית על בית בכפר שבעא שבדרום לבנון. (שחר קליימן)

12:38: דיווח ערבי: מספר מחבלים בחיזבאללה נפגעו בתקיפה בעיתא א-שעב.

11:34: דיווחים ערביים: תקיפה בעיתא א-שעב בדרום לבנון (שחר קליימן)

תקיפה בעיתא א-שעב בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

11:00: הערוץ "אל-ג'דיד" מדווח כי כמאל חיאק ראש המועצה הלבנונית של חברת "חשמל לבנון" נאלץ "לקטוע את חופשתו" ביוון ולחזור ללבנון כדי להשתתף בישיבת דירקטוריון (שחר קליימן)

10:37: דיווחים בלבנון: רוכב אופנוע הותקף בשבעא שבדרום המדינה, נפגע אחד במקום (שחר קליימן)

דיווחים בלבנון: רוכב אופנוע הותקף בשבעא שבדרום המדינה, צילום: .

10:30: בעזה מדווחים על טנקים של צה"ל שמתקדמים תוך הפגזות כבדות באזור שכונת חמד שבצפון-מערב חאן יונס. במקביל דווח על הפגזות ארטילריה במזרח מחנות הפליטים אל-מראזי ואל-בורייג', והעיר דיר אל-בלח.

09:34: צה"ל ממשיך לפעול ברחבי רצועת עזה, כולל השמדת משגרים מוכנים לשיגור לעבר ישראל מהאוויר, פשיטות על תשתיות טרור, וחיסול מחבלים חמושים באזורי חאן יונס, דיר אל בלאח ורפיח. בין היתר תקף חיל האוויר במרחב ממנו זוהו שיגורים לעבר מרחב נירים והשמידו משגרים טעונים.

במהלך הפעילות, כוחות צה"ל מאוגדות 98 ו-162 וחטיבת הנח"ל חיסלו מחבלים, איתרו אמצעי לחימה מגוונים כולל רימונים, נשקים מסוג 'קלאצ'ניקוב', מטענים ומקלעים, ותקפו תשתיות טרור הן מעל והן מתחת לפני הקרקע.

פעילות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

08:29: ההתרעות במרגליות: זוהו מספר שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים (עידן אבני)

08:15: אזעקות במרגליות.

08:13: דיווחים פלשתינים: ירי ארטילרי בשכונת אל סברה ואל זייתון מזרחית לעזה.

זייתון (ארכיון), צילום: .

03:05: דובר חמאס בלבנון אמר לרשת סקיי ניוז כי "האופטימיות שביידן פיזר לא עומדת בקנה אחד עם המציאות".עוד אמר: לא נרשמה התקדמות של ממש בשיחות בדוחא. הנקודות במחלוקת לא נפתרו.

23:42: צה"ל ושב"כ חיסלו בג׳נין שני מחבלי חמאס בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל. המחבל אחמד אבו ערה מעקאבה, היה מעורב בפיגועים נוספים. כמו כן, שימש כגורם בכיר המעורב בייצור של מטענים למטרות טרור. בנוסף, המחבל ראפת דואסי מסילת אלחרתיה, בכיר בתשתית החמאס הצבאית במרחב ג׳נין.

צה"ל פועל בג'נין (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

22:39:  הותר לפרסום: רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם, בן 34 מגבע בנימין, נהג משא כבד בגדוד 9110, חטיבת ירושלים (16), חיל הלוגיסטיקה נפל היום (שבת) ברצועת עזה. (חנן גרינווד)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר