הבית הלבן נגד סמוטריץ': "מקריב את חייהם של החטופים"; דיווחים על 4 הרוגים פלשתינים בתקיפה בעיר עזה

ארה"ב, קטאר ומצרים קראו "לסגור עסקה" • לשכת רה"מ: "נוציא משלחת לסגור את הסכם המסגרת" • בכיר בממשל בארה"ב הזהיר כי תקיפה איראנית נגד ישראל תגרור "השלכות משמעותיות", במיוחד לכלכלה האיראנית • סמוטריץ' מאיים על חיזבאללה: ""חמאס הביא על תושבי עזה הרס וחורבן. כדאי שבלבנון יראו את הסרטון הזה טוב מאד"

זירת תקיפה בצידון// רשתות ערביות

היום ה-308 למלחמה: לצד ההערכות למתקפה האיראנית, עשרות שיגורים לצפון משעות הבוקר לאחר שתושבי קריית שמונה הונחו לשהות בקרבת מרחב מוגן. בנוסף לאזעקות שנשמעו גם בעוטף עזה. לאור דיווחים על המצאות מחבלים בחאן יונס, כוחות צה"ל בפיקודה של אוגדה 98 החלו בפעילות התקפית במרחב. 

עדכונים שוטפים

03:00: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט שוחחו הלילה, בשיחתם אמר בלינקן כי הסלמת המתיחות במזרח התיכון "אינה לטובת אף צד", תוך שהוא מדגיש גם את הצורך בהפסקת אש בעזה, כך מסר משרד החוץ האמריקאי. "המזכיר אישר מחדש את מחויבותה הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל ודן בכך שהסלמה אינה לטובת אף צד," כך נכתב בהודעה של מחלקת המדינה האמריקנית. 

02:30: ארה"ב תעניק לישראל 3.5 מיליארד דולר להוצאה על נשק וציוד צבאי אמריקני, כך הודיעה מחלקת המדינה הלילה. שחרור הכספים מגיע חודשים לאחר שהקונגרס האמריקני הקציב אותם במהלך המלחמה.

00:40: המשלחת האיראנית לאו"ם: ״הפסקת אש מתמשכת בעזה נמצאת בעדיפות. כל הסכם שיתקבל על ידי חמאס יוכר גם על ידינו״. המשטר הישראלי הפר את הביטחון הלאומי ואת הריבונות שלנו באמצעות מעשה הטרור האחרון שלו. יש לנו את הזכות הלגיטימית להגנה עצמית - עניין שלא קשור כלל להפסקת האש בעזה. עם זאת, אנו מקווים כי תגובתנו תהיה בעיתוי ובאופן שלא יפגעו בהפסקת האש הפוטנציאלית״.

23:47: משרד החוץ של בריטניה: מודאגים עמוקות מההחלטה של ישראל לשלול את המעמד הדיפלומטי של 8 נורווגים העוסקים ברשות הפלשתינית (רויטרס)

שגריר נורבגיה בישראל, יו"ר הרשות הפלשתינית ושר החוץ ישראל כ"ץ., צילום: אי.פי.אי, גדעון מרקוביץ'

23:20: דיווחים ערבים: כוחות צה"ל ירו פצצות תאורה בכפר יטמא באזור שכם (שחר קליימן)

פצצות תאורה בכפר יטמא באזור שכם, צילום: רשתות ערביות

22:58: דיווח: ארה"ב משחררת 3.5 מיליארד דולר לישראל לרכישת נשק אמריקני.

22:23: הערוץ הפרו-איראני "אל-מיאדין" דיווח מפי "מקור בלעדי" כי "חמאס לא סבור שההודעה המשולשת מהווה בסיס איתן להגעה להסכם להפסקת אש" (שחר קליימן)

יחיא סינוואר, צילום: AFP

21:55: פלשתינים מדווחים על הוראת פינוי של סביבת המסגד בילאל בדיר אל-בלח (שחר קליימן)

21:47: דיווחים על 4 הרוגים פלשתינים בתקיפת דירה במבנה מגורים בעיר עזה (שחר קליימן)

21:45: דיווחים פלשתיניים על פצצות תאורה בשמי דיר אל-בלח (שחר קליימן)

פצצות תאורה בשמי עזה, צילום: רשתות ערביות

20:46: הבית הלבן נגד סמוטריץ': ביידן לא יאפשר לקיצוניים להטות את השיחות על הפסקת אש מהמסלול. עוד דווח כי התבטאויותיו של סמוטריץ' בנושא עזה עשויות לגרום להקרבת חייהם של חטופים.

20:38: ערוץ הטלגרם של אבו עוביידה הודיע הערב כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נשבעה אמונים ליחיא סינוואר כמנהיג ארגון הטרור והכריזה על מוכנותה המלאה ליישם את החלטותיו (שחר קליימן)

דובר חמאס, צילום: ללא קרדיט

20:07: דיווח: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר לשר הביטחון יואב גלנט כי הסנקציות על גדוד "נצח יהודה" - יבוטלו

גדוד נצח יהודה, ארכיון, צילום: אי.פי.אי

19:53: צרפת: הנשיא מקרון קיים שיחות עם אמיר קטאר, חזר על הקריאות להפסקת אש בעזה וציין שצרפת תעבוד עם יוניפי"ל כדי להבטיח יציבות בלבנון (רויטרס)

נשיא צרפת עמנואל מקרון, צילום: רויטרס

19:40: התקשורת האיראנית: סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן אומר כי הוראת המנהיג העליון "להעניש בחומרה" את ישראל - תבוצע (רויטרס)

19:19: לאחר החיסול בלבנון: צעדת זעם החלה במחנה הפליטים עין אל-חילווה (שחר קליימן) 

צעדה זעם במחנה הפליטים עין אל-חילווה

18:28: מקורות מסרו לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי יעד התקיפה הוא בכיר חמאס במחנה הפליטים עין אל-חילווה, בשם סאמר אל-חאג' (שחר קליימן)

סאמר אל-חאג', מחבל של חמאס ממחנה עין אל-חילווה., צילום: רשתות ערביות

18:24: התקיפה בלבנון: מקורת מסרו לרשת אל-חדת' כי חוסלו על ידי כטב"ם שני גורמים השייכים לחמאס ברכב שהותקף בצידון (שחר קליימן)

תקיפת רכב בצידון, צילום: רשתות ערביות

18:10: דיווח ראשוני: צה"ל תקף רכב בצידון. על פי הדיווחים, יש שני הרוגים בתקיפה.

דיווח ערבי: צה"ל תקף רכב באזור צידון שבלבנון, צילום: רשתות ערביות

דיווחים על תקיפהת רכב ישראלית בצידון

18:00: דיווח: תיעוד מתקיפת צה"ל בעיירה חמאם בדרום לבנון

17:56: האזעקות בגליל העליון: שווא

17:45: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף בדרום לבנון

דיווח על תקיפה בעייתא א-שעב, דרום לבנון., צילום: רשות ערביות

17:42: חדירת כלי טיס עוין ביישובי הגליל העליון: דישון, יפתח, מלכיה ורמות נפתלי

17:35: רשת "אל-ערבייה": האמריקנים מביעים חשש שישראל תבצע פעולה חד צדדית שתצית את החזיתות.

17:27: רוסיה מגבילה את המראותיה לישראל בשעות הלילה למשך כשבוע (שמעון יעיש)

17:19: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במר מאיים ללבנון: "חמאס הביא על תושבי עזה הרס וחורבן. כדאי שבלבנון יראו את הסרטון הזה טוב מאד".

16:52: איחוד האמירויות דוחקת בחמאס ובישראל לקבל את הזמנת המתווכות לחדש את המו"מ להפסקת אש, כך דווח ברויטרס.

16:49: צה"ל: ההצרעות במרחב יראון ואביבים - שווא (עידן אבני)

16:47: מקורות ירדניים ל"סקיי ניוז" בערבית: ירדן לא תאפשר שימוש במרחב האווירי שלה בשום פנים ואופן ולמען אף צד. המקורות מכחישים את הטענות לפיהן ירדן אפשרה לישראל להשתמש במרחב האווירי שלה.

מטוסי F-16 של חי להאוויר הירדני, צילום: ויקיפדיה

16:07: ירי רקטות וטילים לעבר אביבים ויראון שבגליל העליון.

15:46: שני טילי נ"ט נורו אל מנרה: טיל אחד פגע בבית ואחד במבנה ציבורי, אין נפגעים.

14:43: משרד החוץ הקפריסאי מודיע באיגרת מיוחדת לנציגויות הדיפלומטיות במדינה על הפעלת תוכנית חילוץ מיוחדת לזמן חירום - ESTIA לפינוי אזרחים זרים ממדינות סמוכות דרך קפריסין הופעלה בשל המשבר האיזורי. לידיעה המלאה

14:03: אזעקות בעוטף עזה: זוהו שתי נפילות אשר בשטחים פתוחים בסביבת היישובים.

13:32: מת מפצעיו מיכאיל סמארה, בן 27 מכפר יאסיף אשר נפצע באורח אנוש ממיירט שפגע בכביש 4 כתוצאה מהמטח לנהריה.

12:31: אזעקות בצפון - שתי נפילות בתוך העיר קריית שמונה - נזק לרכבים ורכוש. 

12:27: דובר צה"ל מודיע כי מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, גנרל  מייקל אריק קורילה נחת אתמול (חמישי) בישראל לביקור שני תוך שבוע, כאורחו הרשמי של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. הרמטכ״ל ומפקד סנטקום קיימו הערכת מצב משותפת בנושאים ביטחוניים-אסטרטגיים והערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון. בנוסף ביקר בבור חיל האוויר וקיים הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר.

גנרל קורילה, צילום: צילום: אי.פי

12:13 דיווח על שני מחבלי חיזבאללה שחוסלו בתקיפה בא-נאקורה בדרום לבנון. תיעוד:

 

11:45: אזעקות בקריית שמונה.

11:30: שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, אמר כי ארצו תומכת בהצהרה הקטארית-אמריקאית-מצרית הקוראת להתחייבות מחודשת למשא ומתן על הפסקת האש בעזה.

11:00: ספינה הותקפה 45 מיילים ימיים דרומית למוקה, תימן - על פי דיווח של רשות הסחר הימי הבריטית.

10:01: בצלאל סמוטריץ' מגיב למתווכות: "ממש לא הגיע הזמן לעסקת כניעה שתפסיק את המלחמה לפני השמדת הנאצים של חמאס ותאפשר להם לחזור לרצוח יהודים שוב. קורא לראש הממשלה לא ליפול למלכודת הזו".

"קורא לראש הממשלה לא ליפול למלכודת הזו", צילום: אורן בן חקון

9:41: אזעקות באבצע הגליל: יותר מ-4 נפילות בשטחים פתוחים במטולה.

9:02: תושבי קריית שמונה מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד להודעה חדשה עקב פעילות צה"ל בלבנון.

8:32: עקב מודיעין המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור, כוחות צה"ל בפיקודה של אוגדה 98 החלו בפעילות התקפית במרחב חאן יונס. במקביל לכניסת הכוחות, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף מרכז האש של האוגדה, תקפו יותר מ-30 יעדי טרור של חמאס בחאן יונס. לידיעה המלאה.

07:13: על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן ושלוחותיה, גורם מדיני ישראלי בכיר - שסייע בהקמת הקואליציה האזורית - התייחס להודעות סעודיה וירדן כי לא יאפשרו שימוש לאף אחד מן הצדדים במרחב האווירי שלהם ואמר כי זה "מטריד מאוד". "ישראל די פועלת לבד", אמר אותו גורם לוושינגטון פוסט.

06:38: השיגורים בצפון - מדובר במספר שיגורים שחצו מלבנון ונפלו ככל הנראה בשטחים פתוחים ללא נזק או נפגעים. (לילך שובל)

06:18: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחבים אשקלון וזיקים, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח רצועת עזה. מנגד בעיריית אשקלון טוענים: מדובר בזיהוי שווא.

06:00: דובר צה״ל: קצין לוחם מסיירת נח״ל, נפצע באורח קשה אתמול (ה'), בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. (לילך שובל)

05:43: פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום): כוחות פיקוד המרכז השמידו ב-24 שעות האחרונות בהצלחה שני טילי שיוט חות'ים ותחנת בקרה אחת שבשליטתם. עוד הושמדה ספינה של החות'ים בים האדום.

החות'ים על חופי הים האדום, צילום: רויטרס

03:08: מטוסי קרב אמריקניים מדגם F-22 הגיעו למזרח התיכון כחלק ממאמצי ארה"ב "להרתיע תוקפנות, להגן על ישראל ולהגן על כוחות ארה"ב באזור", כך מסר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ברשת החברתית X.

02:50: שר ההגנה האמריקני אוסטין אמר לפני זמן קצר כי הוא עדכן את שר הביטחון גלנט בנוגע להתאמות במערך הכוחות האמריקני במזרח התיכון, והדגיש את חשיבות הסכם הפסקת האש. (רויטרס)

01:43: בכיר בממשל בארה"ב הזהיר היום כי תקיפה איראנית נגד ישראל תגרור "השלכות משמעותיות", במיוחד לכלכלה האיראנית, והדגיש כי "איראן יכולה לבחור בדרך מועילה יותר". הבכיר ציין כי הנשיא ביידן ושר ההגנה אוסטין סקרו היום את פריסת הכוחות האמריקניים במזרח התיכון.

באשר למו"מ להפסקת אש בעזה, הבכיר אמר כי אין ציפייה להסכם חתום בשבוע הקרוב, אך עבודת הכנה לשיחות צפויה להתחיל בקרוב. "זהו משא ומתן. אנו זקוקים לדברים מסוימים הן מהצד הישראלי והן מחמאס," הוסיף.

הבכיר הדגיש כי הסלמה מצד איראן תסכן את הסיכוי להשגת הסכם הפסקת אש, וכי "אין בסיס לגיטימי לאיראן לפתוח במתקפה צבאית נגד ישראל". הוא סיכם באומרו כי ארה"ב תהיה מוכנה לכל תרחיש. (רויטרס) 

בכירים אמריקנים בדיון והערכת מצב לגבי המצב במזרח התיכון, צילום: מתוף עמוד הפייסבוק של ביידן

00:55: לשכת ראש הממשלה: בעקבות הצעת ארצות-הברית והמתווכות, ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המו״מ למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת.

00:41: שגרירות אמריקה בביירות: אנו קוראים לאזרחים הבוחרים להישאר בלבנון להכין תוכניות חירום ולהיערך למקלט במקום לתקופה ממושכת. (שחר קליימן)

כוחות נח"ל פועלים ברפיח, צילום: דובר צה"ל

23:51: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": כאשר חברי חמאס התאספו לבחור מחליף להנייה, יחיא סינוואר העביר מסר מהמנהרה: ראש הלשכה המדינית החדש של חמאס חייב להיות מקורב לאיראן. 

23:41: מנהיגי קטאר, מצרים וארצות הברית בהצהרה משותפת: קוראים לישראל ולחמאס לחדש את שיחות המו"מ בדוחא או בקהיר, כדי לגשר על כל הפערים ולהתחיל ליישם את ההסכם ללא כל דיחוי. "הגיע הזמן להשלים עסקה, מוכנים להציע פתרון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר