התגובה האיראנית: בארה"ב זיהו "תנועה של כוחות" המעידה על מתקפה קרבה, אך לגבי העיתוי ישנה עדיין חוסר בהירות

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי התקבלו אינדקציות להיערכות, אך טרם ברור מתי מתקפה שכזו תצא אל הפועל • דובר הפנטגון מסר אמש כי לא התקבלו אינדקציות המעידות על מתקפה "בשעות הקרובות" • וגם: האם הסלמה תגרום לסינוואר להתגמש?

טילים איראניים. צילום: GettyImages

גורמים אמריקנים מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי מאז סוף השבוע האחרון זיהו כי איראן מזיזה משגרי טילים ועורכת תרגילים צבאיים, זאת על רקע ההערכה הגוברת שהמשטר ושלוחותיו יגיבו על החיסולים של בכירי חמאס וחיזבאללה בשבוע שעבר. 

גורם אמריקני אמר לוול סטריט ג'ורנל: "אנחנו מתכוננים להגן על ישראל באופן דומה לאפריל (ליל הכטב"מים)".

כזכור, אמש דובר הפנטגון טען כי "לא זוהו תנועות איראניות המעידות על מתקפה בשעות הקרובות". גם הלילה, גורם אמריקני הודה כי ישנה חוסרי בהירות באשר למתקפה הצפויה להגיע. 

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן העריך ביום ראשון האחרון בשיחה עם שרי חוץ של ה-G7 כי תקיפה תתרחש ב-"48-24 שעות הקרובות". בוול סטריט ג'ורנל דווח כי מחוקקים בקונגרס תודרכו על ידי ממשל ביידן כי יתכן והתקיפה תצא אל הפועל היום.

כחלק מההיערכות לאותה מתקפה, שני גורמים איראנים אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי במשטר פנו לרוסיה על מנת לקבל מערכות הגנה אווירית מתקדמות, וזו החלה להעביר אותן. 

הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ואישורי תוכניות לתרחישים השונים // דובר צה"ל

לגבי המו"מ לעסקת חטופים, בעיתון האמריקני נכתב כי האפשרות להסלמה ככל הנראה עצרה את המאמצים להשגת הפסקת אש בעזה בינתיים, אך יש הסוברים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר עשוי להיות פתוח יותר להפסקת לחימה אם הצבא הישראלי ימשיך להתקדם בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר