סנטקום מעדכנים: ב-24 שעות האחרונות יירטנו טילי שיוט וכתבמים מעל הים האדום

עשרה שיגורים זוהו לעבר אצבע הגליל, חלקם יורטו • צה"ל חיסל 11 מחבלים במחנה הפליטים ג'נין • דובר צה"ל: מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר כוחותינו בדרום רצועה, כמה לוחמים נפצעו ברמות שונות • גורמים אמריקניים ל-CNN: "אנו מזהים הכנות מצד האיראניים לתגובה אפשרית כנגד ישראל"

ירי בלתי פוסק לעבר יישובי הגליל העליון והמערבי

היום ה-305 למלחמה: גורם אמריקני אמר הלילה (בין שני לשלישי), כי קיימת אי בהירות לגבי עיתוי המתקפה של איראן וחיזבאללה וכן לגבי פרטים ספציפיים. אבו מאזן על חיסול הנייה: "נועד להאריך את הסכסוך בעזה, ויפגע במו"מ". בכיר אמריקני על שיגור הרקטות לעבר הבסיס בעיראק: "כמה נפצעו - נעדכן כשיהיה מידע נוסף".

עדכונים שוטפים

23:34: סנטקום מעדכנים: ב-24 שעות האחרונות יירטנו טילי שיוט וכתב"מים מעל הים האדום. מדובר בטילים שנורו לעבר ספינות קואליציה.

טילים של החות'ים, צילום: איי.פי.איי

23:21: דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי בו פעלו מחבלים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה לאחר שזוהו על ידי לוחמי סיירת גולני במרחב יארון. בנוסף, הותקפו תשתיות טרור ששימשו את הארגון במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. (עידן אבני)

22:48: האזעקות בשעל, קלע ובגליל העליון, שווא (עידן אבני)

22:31: חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל ורמת הגולן

22:24: בג'יהאד האסלאמי מברכים כצפוי על בחירתו של סינוואר ועל "מילוי החלל בראשות הלשכה המדינית אחרי חיסול הנייה". (שחר קליימן)

סינוואר והנייה בעזה, צילום: רשתות ערביות

21:50: כוחות הביטחון חיסלו מחבל חמוש לפני שניסה לבצע פיגוע ירי בסמוך לבקעות. כוח צה"ל מיחידה 636 שביצע פעילות יזומה בסמוך לישוב בקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים חיסל לפני זמן קצר מחבל חמוש שניסה לבצע פיגוע ירי. אין נפגעים לכוחותינו (חנן גרינווד)

נשקו של המחבל שחוסל, צילום: דובר צה"ל

21:45: דובר צה"ל: בהתאם להערכת המצב בצה״ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת האר״י הקדוש, בין התאריכים 08-10 באוגוסט 2024, בקבר האר״י הקדוש בצפת. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף (לילך שובל)

21:20: קנדה הודיעה כי היא מפנה בני משפחות של דיפלומטים מישראל על רקע ההסלמה (שירית כהן אביטן)

21:26: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בדרום הארץ לפני זמן קצר, זוהו כשלושה שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה, שיגור אחר יורט והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. (לילך שובל)

20:59: אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות, והסביבה. עד כה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. (איליה יגורוב)

20:58: הודעה רשמית של חמאס: סינוואר יחליף את הנייה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה עם מנהיג ארגון הטרור בעזה יחיא סינוואר, צילום: ללא קרדיט

19:57: דובר צה"ל: צה"ל תקף מספר יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, כולל מחסני אמל"ח ומבנים צבאיים. בתקיפות מהאוויר חוסלו מספר מחבלים מארגון הטרור, כולל אלו שביצעו שיגורים מוקדם יותר לאזור משגב עם (לילך שובל)

19:30: עיריית מעלות תרשיחא לתושבים: ניתן לשוב לפעילות שגרתית בהתאם להנחיות פיקוד העורף הקיימות בעיר ועל פי שגרת החירום שהייתה נהוגה במעלות תרשיחא עד כה (עידן אבני)

19:29: כתוצאה מהמטח הכבד: שריפות התפתחו בקריית שמונה. 4 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר מוקדי שריפות בשטח פתוח במרחב (עידן אבני)

19:01: אזעקות בלתי פוסקות בגין ירי רקטות וטילים במספר יישובי הגליל: 10-15 שיגורים זוהו לעבר קריית שמונה, מטולה, כפר גלעדי ועוד. טרם ידוע על נפגעים (עידן אבני ולילך שובל)

ירי בלתי פוסק לעבר יישובי הגליל העליון והמערבי

18:35: הירי לצפון: כעשרה שיגורים זוהו לעבר אצבע הגליל. חלק יורטו. טרם ידוע על נפגעים  (עידן אבני)

18:25: בעיריית צפת מדגישים: ההחלטה על הכנסת ביריה היא החלטה עצמאית של מועצת מרום הגליל ללא קשר להנחיית פיקוד העורף. על כן, נכון לכתיבת שורות אלו, אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי צפת (עידן אבני)

18:24: דובר צה"ל: בשעות הבוקר מחבלים שיגרו טילי נ״ט לעבר כוח צה״ל שהיה בפעילות במזרח רפיח, בסמוך לציר ההומניטרי. כוחות צה״ל פועלים לאיתור וחיסול המחבלים במרחב.

כתוצאה מהירי, מספר חיילי צה״ל נפצעו באורחים שונים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.נדגיש כי מעבר כרם שלום וכלל נתיבי הכנסת הסיוע הנוספים פועלים כבשגרה. (לילך שובל)

18:08: דובר צה"ל: קצין רפואה ופרמדיק במילואים, סיירת גבעתי, נפצעו באורח קשה מוקדם יותר היום, בקרב בדרום רצועת עזה. קצין הרפואה והפרמדיק פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו (לילך שובל)

18:03: דובר צה"ל: המבצע במחנה הפליטים ג'נין בחטיבת מנשה הסתיים לאחר למעלה מ-24 שעות, במהלכו חוסלו 11 מחבלים ונפצעו מעל 20 מחבלים נוספים. ארבעה מהמחבלים חוסלו בתקיפות מהאוויר לאחר שזוהו חמושים על ידי כוחות סיירת חרוב שהכווינו את כלי הטיס שחיסלו אותם. התקיפות הללו מצטרפות ללמעלה מ-60 תקיפות אוויריות במחנות הפליטים בצפון השומרון מתחילת המלחמה.

המבצע הזה מצטרף לרצף מבצעים במחנות הפליטים מאז תחילת המלחמה, כשבמחנות ג'נין, טול כרם ונור א-שמס בוצעו מעל 50 מבצעים דומים בהם חוסלו מעל 220 מחבלים. רק בארבעה ימים האחרונים חוסלו 20 מחבלים במרחב חטיבת מנשה. רצף הפעילויות במחנות הפליטים יוצר חופש פעולה לכוחות צה"ל, שבזכות המבצעים הללו יכולים כיום להיכנס למעצר ממוקד ולנוע במחנה. (לילך שובל)

17:47: המתיחות בצפון: במועצה האזורית מרום הגליל המליצו לכל תושבי המושבים לצמצם פעילות ולשהות ליד מרחבים מוגנים. בקריית שמונה הודיעו לתושבים, כי בשל פעילות צה"ל בלבנון, עליהם לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח, עד להודעה אחרת. גם בנהריה הודיעו לתושבים כי בשל הערכות מצב של הצבא הם נדרשים צמצם פעילות שאינה חיונית ולשהות סמוך למרחבים מוגנים.

17:46: מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה פתח את נאומו עם התייחסות לרעש של מטוסי חיל האוויר ברקע. לטענתו מדובר בניסיון "להתגרות ולהפחיד את הנוכחים בטקס". הוא קרא ליושבי האולם שבו מוקרן נאומו לענות בסיסמה "לפקודתך נסראללה". 

17:38: גורמים אמריקניים ל-CNN: "אנו מזהים הכנות מצד האיראניים לתגובה אפשרית כנגד ישראל". 

17:33: הורי התצפיתניות במכתב: "מכובדנו, אנו ההורים של חמש התצפיתניות אשר נחטפו מבסיס צה"ל שבו הן שירתו את עם ישראל. קרינה ארייב, אגם ברגר, לירי אלבג, נעמה לוי, דניאלה גלבוע. היום ,אגם מציינת 20 בשבי. שלשום, קרינה ציינה 20 בשבי. כולן שם נמקות כל רגע ורגע שעובר. אולי כבר מאוחר מידי בשבילן אבל אנו מקווים ומאמינים שלא. אנו עוקבים אחר כל הדיווחים ,ומעת לעת גם נפגשים אתכם ואנו מבינים שכרגע סדרי העדיפויות של הממשלה הם: נצרים. פילדפלי. פגיעה בחמאס. אנו סומכים על המערכת שכל אלו מטרות חשובות. אבל יש מטרה אחת דחופה יותר – להחזיר את הבנות שלנו ואת החטופים כולם. מה תהיה שיטת ה בקרה בנצרים – תפתרו בהמשך מה תהיה מערכת היחסים עם מצרים לגבי ציר פילדלפי – תפתרו בהמשך פגיעה בחמאס – אנחנו עושים כבר 10 חודשים בהצלחה – מה הדלתא עכשיו שמצדיקה את הפגיעה האנושה בסיכוי שלנו להביא את הבנות ואת כולם הביתה בשלום? הבנות שלנו וכל שאר החטופים צריכים להיות העדיפות והדחיפות העליונה של המדינה".

17:23: במבצע נרחב של כוחות הביטחון בג'נין שבחטיבת מנשה; 11 מחבלים חוסלו בתקיפות כלי טיס ובחילופי אש עם הכוחות; הכוחות פגעו במחבלים נוספים והחרימו אמצעי לחימה שאותרו על מחבלים שחוסלו.

17:05: מבקר המדינה לבג"ץ: הפסקה מוחלטת של הביקורת על השבעה באוקטובר אינה תקינה ובניגוד לדין.

17:00: הירי לצפון: אזעקות בברעם.  

16:48: ההתרעות במרחב הילה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. ההתרעה הופעלה בעקבות יציאת המיירט לעבר המטרה ומחשש לנפילת שברי יירוט.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים שעל וקלע, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים. כוחות כיבוי פועלים כעת לכיבוי שריפות שפרצו במספר מרחבים כתוצאה מנפילת שברי יירוט. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

16:38: שר הביטחון גלנט בשיחה עם טייסי קרב, אנשי צוות האוויר והקרקע, בבסיס תל-נוף: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות בהגנה ומחדדים יכולות בהתקפה". השר שמע מהחיילים והחיילות על פעולותיהם במהלך המלחמה בכל גזרות הלחימה, ועמד על מוכנותם לקראת פעולות אפשריות בזירות השונות.

שר הביטחון גלנט בבסיס תל נוף, צילום: פ

16:36: למרכז הרפואי לגליל הובאו 19 נפגעים מפיצוץ כטב"ם. אחד הפצועים, בשנות ה-30 לחייו, המוגדר במצב אנוש, סובל מפגיעות רסיסים והוכנס לחדר ניתוח. פצוע נוסף, כבן 65, מוגדר במצב בינוני (נפגע מרכב במהלך אזעקה בעת רכיבה על אופניים). כל השאר במצב קל, חלקם סובלים מכאבי ראש וטינטונים באוזניים, וכמה מהם נפגעי חרדה.

ד"ר צבי שלג, סגן מנהל המרכז הרפואי: "אחד הפצועים הובא במצב אנוש, מורדם ומונשם, עם פגיעות רסיסים בראשו ובגבו. הוא נמצא כעת בחדר ניתוח והרופאים נלחמים על חייו. שאר הנפגעים במצב קל ולהערכתי, רובם ישוחררו עוד היום".

16:28: חיזבאללה אישר כי בתקיפה האחרונה חוסל אחיינו של מוסטפא בדר א-דין, אמין חסן בדר א-דין. לפי ההודעה הוא יליד 1998 מביירות וחוסל על ידי ישראל. לפי דיווחים ערביים, מדובר במפקד בארגון הטרור.

אמין חסן בדר א-דין, צילום: .

16:13: בפעילות נרחבת למעצר מבוקשים בפעילות טרור על ידי מסתערבי מג"ב איו"ש חוסלו 8 מחבלים ונוטרלו מחבלים נוספים. משעות הלילה פעלו מסתערבי מג"ב איו"ש בהכוונת שב"כ למעצר מבוקשים במסגרת מבצע חטיבתי בחטיבה המרחבית מנשה.

16:07: חיזבאללה הודיע על מחבל שלישי מהארגון שחוסל היום, חוסין עלי יאסין.

מחבל חיזבאללה שנהרג בתקיפת צה"ל, חוסין עלי יאסין, צילום: .

16:00: הג'יהאד האסלאמי הודה כי שני מחבלים משורותיו חוסלו בטובאס שבשומרון.

15:50: מתחקיר ראשוני של אירוע הפגיעה מדרום לנהריה, עולה כי מדובר בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה ופגע בקרקע. כתוצאה מהנפילה נפגעו מספר אזרחים, האירוע מצוי בתחקיר.

15:47: ירי לצפון: אזעקות באזור מצפה הילה, זרעית, שומרה, שתולה ואבן מנחם. 

15:38: בכיר חמאס עזת א-רשק טוען בהודעה כי מה שפורסם בכלי תקשורת לגבי מינוי דמויות מסוימות למנהיג ארגון הטרור אינו נכון.

15:19: רויטרס: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש מהמנהיג העליון של איראן, עלי ח'מנאי, שתגובת איראן לחיסול הנייה תהיה מרוסנת, כך מסרו שני מקורות לסוכנות. את המסר העביר אמש מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה סרגיי שויגו, בפגישתו עם בכירים איראנים. עוד דיווח כי טהראן ביקשה מרוסיה אספקה של מטוסי קרב מסוג סוחוי SU-35, אך לא נמסרה תשובת רוסיה לבקשה.

14:25: דיווח ברשת אל-ערביה הסעודית: מוחמד איסמאעיל דרוויש (אבו עומר חסן), נבחר למחליף של הנייה. לידיעה המלאה.

14:03: הערוץ אל-חדת' דיווח כי אחד ההרוגים בתקיפה בדרום לבנון הוא אמין בדר א-דין, אחיינו של מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל לפני כמה שנים בסוריה.

13:47: עדכון במצב הפצועים מהירי לאזור עכו-נהריה. 6 פצועים הגיעו לבית החולים גליל מערבי.
אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה מאוד והשאר במצב קל. 

13:05: חיזבאללה טוען בהודעה, כי בתגובה לתקיפות האחרונות הוא שיגר כטב"מים לעבר בסיס צה"ל בצפון עכו. 

12:56: אזעקות בעכו, שמרת ובוסתן הגליל. 

תיעוד הנפילה בסמוך לקיבוץ לוחמי הגטאות

12:51: תיעוד מעל לנהריה - שני כלי טיס עוינים חודרים למרחב ישראל. 

תיעוד מנהריה - שני כלי טיס עוינים חודרים לישראל

12:45: שני פצועים באורח אנוש ובינוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, גבר כבן 30 במצב קשה עד אנוש, עם פציעה מרסיסים ואישה כבת 30 במצב קל עד בינוני עם רסיסים בגפיים. 

מטח כבד לצפון: תיעוד הנפילה דרומית לנהריה

12:36: נפילה בין עכו לנהריה.

תיעוד מנפילה בין עכו לנהריה

12:16: מטח ירי לצפון. אזעקות באזור עכו, נהריה, חניתה, שלומי, בצת ולימן. חשד לחדירת כלי טיס עוין למרחב.

12:05: שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו חביב: "מנסים למנוע תגובה קשה מחיזבאללה שתוביל למלחמה נרחבת. אנחנו פועלים כדי למנוע מלחמה כוללת שתפגע באינטרסים של כל מדינות האזור. מקווים שהתגובה נגד ישראל לא תהיה קולקטיבית או חזקה". 

11:58: רשת אל-ערביה מדווחת: ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בכפר מופידין.

11:18: הסהר האדום הפלשתיני דיווח כי עלה לחמישה מניין ההרוגים בתקיפות חיל האוויר בג'נין.

11:14: "העולם הדמוקרטי חייב לעצור את התוקפנות של ציר הרשע בראשות איראן ורוסיה", כך אומר שגריר אוקראינה בישראל, יבהן קורנייצ'וק בעקבות הדיווחים על הידוק הקשר הביטחוני בין טהרן למוסקבה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והמנהיג העליון באיראן, אייתולה חמינאי (ארכיון), צילום: SalamPix/ABACPRESS.COM

"ראשית איראן סיפקה בנדיבות את המל"טים שלה לרוסיה לצורך התקפות חסרות רחמים על אזרחים, וכיום רוסיה מוסרת אמצעי לחימה לאיראן ועוזרת לה להתכונן למלחמה עם ישראל. עלינו להתאחד ולעצור את ציר הרשע הזה לפני שחברותיו הולכות רחוק מדי. כשבכירים רוסים מגיעים לטהרן כדי לעזור לאיראנים במלחמתם נגד ישראל, זה המשך ישיר לתוקפנות רוסיה נגד אוקראינה ונגד שאר העולם החופשי".

11:03: ארבעה מחבלי חיזבאללה נהרגו בתקיפה אווירית של צה"ל בדרום לבנון, באזור כפר מייפדון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של שב״כ ואמ"ן, מבנה צבאי ששימש את יחידת חזית הדרום בארגון הטרור חיזבאללה, במרחב נבטיה שבדרום לבנון. במבנה פעלו מספר מחבלים אשר קידמו מתווי טרור כנגד מדינת ישראל.

10:51: ניסיון פיגוע דקירה בכביש 60 סמוך למחסום המנהרות. לוחמת מג"ב פצועה קל במקום, המחבל נוטרל. בסמוך לשעה 10:45, עוכב לבדיקה אוטובוס נוסעים שהגיע למחסום המנהרות מכיוון יו״ש לירושלים. נוסעי האוטובוס הורדו לבדיקה לשלילת חשד להימצאות שוהים בלתי חוקיים וחשודים בתוכו.

זירת הפיגוע בכביש 60, צילום: TPS

בשלב מסוים, אחד מהחשודים שעוכב לבדיקה התנפל לעבר לוחמת מג״ב עם מברג ודקר אותה כשהיא נאבקת בו. כוח צה״ל מהמשטרה הצבאית ולוחמי מג״ב עוטף ירושלים נטרלו מיד את המחבל בירי, ובהמשך נקבע מותו.

זירת הפיגוע במחסום המנהרות

10:20: דיווח: תקיפה בדרום לבנון.

10:00: כלי טיס של חיל האוויר, תקפו לפני זמן קצר, בשתי תקיפות שונות מהאוויר, חוליות מחבלים חמושות במהלך מבצע של כוחות הביטחון בג'נין. התקיפה הראשונה בוצעה לעבר 2 מחבלים על רכב דו גלגלי שירו על הכוחות. התקיפה השנייה בוצעה לעבר חוליית מחבלים שביצעה ירי על הכוחות.

דיווח על תקיפת רכב בג'נין// רשתות ערביות

9:25: צה"ל חיסל את המחבל מחמד מחאסנה ששימש קצין מבצעים בתחום ההברחות של חמאס.במסגרת תפקידו פעל להברחת והכנסת ציוד צבאי אשר שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכי טרור, מחאסנה עסק בעיקר בהברחות במרחב הימי אך עסק גם בהברחות במנהרות ובמעברי הגבול. במהלך היממה האחרונה כוחות אוגדה 252 ואוגדה 162 חיסלו כ-45 מחבלים ברחבי הרצועה.

במסגרת תפקידו פעל להברחת והכנסת ציוד צבאי אשר שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכי טרור, מחאסנה עסק בעיקר בהברחות במרחב הימי אך עסק גם בהברחות במנהרות ובמעברי הגבול.

8:40: איראן טרם החליטה כיצד להגיב לחיסולו של הנייה בשטחה ולא קיבלה החלטה איך לתקוף, כך טוען הבוקר האושנג חסניירי, מומחה צבאי יליד איראן הפועל בקנדה. עוד טוען המומחה כי התקיפה על בסיס עין אל אסד בעיראק נועד על מנת ללחוץ על וושינגטון לשים סוף לפעולותיה של ישראל באיראן.

שיגור מל"ט איראני על ידי משמרות המהפכה, צילום: איי.פי

07:38: טיל נ"ט נורה לחצר בית באביבים, אין נפגעים. נזק קל נגרם לחצר.

06:47: דיווח בוול סטריט ג'ורנל: מאז סוף השבוע בארה"ב מזהים כי איראן מזיזה משגרי טילים ומבצעת תרגילים צבאיים - מה שיכול להצביע על כך שטהרן מתכוננת למתקפה בימים הקרובים. גורם אמריקני רשמי: "נערכים להגן על ישראל בדומה למה שעשינו באפריל". (הידיעה המלאה) 

06:04: בהמשך להתרעות בגליל העליון: יורטה מטרה אווירית שחצתה משטח לבנוןן. אין נפגעים. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט (לילך שובל)

05:34: מזכיר ההגנה אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט. השניים הסכימו כי הרקטות ששוגרו ע"י המליציה הפרו איראנית לעבר כוחות ארה"ב בעיראק מסמנת הסלמה מסוכנת. ו"מדגימה את תפקידה מערער היציבות של איראן באזור". עוד עדכן אוסטין כי ארה"ב מבצעת "צעדים לחיזוק הנוכחות הצבאית שלה באזור".

05:28: אזעקות בגליל העליון.

05:16: דיווחים פלשתיניים: ירי ארטילרי מצפון לנוסיראת.

04:25: סוכנות הידיעות של רוסיה RIA מדווחת כי יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן צפוי להגיע לרוסיה ב-14-12 באוגוסט.

04:10: דיווחים ערביים: צה"ל פועל בג'נין.

דיווחים ערביים: צה"ל פועל בג'נין, צילום: רשתות ערביות

03:47: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים בשכם.

03:29: גורם אמריקני לרויטרס: צוות הביטחון הלאומי האמריקני עדכן את הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס כי קיימת אי-בהירות משמעותית לגבי העיתוי והפרטים הספציפיים של המתקפה הצפויה מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל.

02:31: דיווחים פלשתיניים: צה"ל פועל באזור טובאס שביהודה ושומרון. 

02:28: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן לסוכנות הידיעות הרוסית RIA: "חיסלו של הנייה נועד להאריך את הסכסוך בעזה. תהיה לכך השפעה שלילית על המשא ומתן".

01:39: הבית הלבן: ביידן והאריס תודרכו על ידי צוות הביטחון הלאומי על האיומים שמציבים איראן ושלוחיה. בנוסף עודכנו על המאמצים הצבאיים של ארה"ב לתמוך בהגנה על ישראל אם היא תותקף שוב, ועל המשך המאמצים הדיפלומטיים להורדת המתח האזורי ולהגעה להפסקת אש

"מוקדם יותר, סגנית הנשיא קמלה האריס ואני קיבלנו תדרוך בחדר המצב על ההתפתחויות במזרח התיכון", נכתב בעמוד הפייסבוק של נשיא ארה"ב. "קיבלנו עדכונים על האיומים מצד איראן והפרוקסיז שלה, על המאמצים הדיפלומטיים להקטנת המתח באזור, ועל הכנות לתמוך בישראל אם תותקף שוב. כמו כן, דנו בצעדים שננקוט להגנה על כוחותנו ולתגובה על כל התקפה נגד הכוח שלנו באופן ובמקום שנבחר".

בכירים אמריקנים בדיון והערכת מצב לגבי המצב במזרח התיכון, צילום: מתוף עמוד הפייסבוק של ביידן

01:18: דיווחים ערביים: ישראל תקפה בית בעיירה אבסן אל-כבירה מזרחית חאן יונס.

00:26: בכיר אמריקני לרשת פוקס ניוז: "אנחנו יכולים לאשר שהיתה מתקפת רקטות נגד כוחות של ארה"ב והקואליציה הבינלאומית בבסיס עין אל-אסד בעיראק. ממידע ראשוני עולה שכמה אמריקנים נפצעו. בבסיס מתבצעת הערכת נזקים. נעדכן כשיהיה מידע נוסף" (שחר קליימן)

חיילים מעריכים את נזקי הפגיעה בבסיס עין אל-אסד בעיראק (ארכיון), צילום: רויטרס

00:23: משרד הבריאות הפלשתיני: 2 הרוגים ועוד 7 פצועים בפעילות צה"ל בעקבה שבגזרת ג'נין.

00:08: בלינקן שוחח עם ראש הממשלה של קטאר בניסיון נוסף להרגיע את המתחים במזרח התיכון ולמנוע הסלמה.

23:56: מספר אנשי צוות אמריקנים נפצעו בהתקפת רקטות נגד בסיס בעיראק.

23:41: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי וושינגטון מנסה להקל על המתיחות במזרח התיכון באמצעים דיפלומטיים ואמר כי "על כל הצדדים להימנע מהסלמה". 

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, צילום: אי.פי

22:54: דיווחים על פיצוצים באספהאן שבמרכז איראן: בשלטונות טוענים שאין תקיפה או פעולה ביטחונית, ומדובר בתרגילים של הכוחות החמושים האיראניים (שחר קליימן)

22:36: דובר צה״ל דניאל הגרי: נוכח הפרסומים בשעה האחרונה והשאלות שהם מעוררים, חשוב להבהיר אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן, ובמידה ויהיה שינוי נעדכן אתכם מיד

22:27: האזעקות בקריית שמונה ובשניר - שווא 

22:21: מוקדם יותר הערב כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב עבא וחיסל את המחבל עלי ג'מאל אלדין ג'ואד, אשר שימש כמפקד בכוח רדואן של חיזבאללה. לפני זמן קצר, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון.

22:03: רויטרס: רקטות נורו לעבר בסיס חיל האוויר עין אל-אסד בעיראק שבו שוכנים כוחות אמריקניים ובינלאומיים. לא ברור אם התקיפה גרמה לנפגעים או לנזק בתוך הבסיס, אמרו המקורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר