דובר צה"ל לאחר החיסול בביירות: אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף // דובר צה"ל

צה"ל מודיע באופן רשמי: מספר 2 בחיזבאללה, פואד שכר אבו מוחסן - חוסל

לאחר דיווחים סותרים בכלי תקשורת ערבים, הגיע האישור על חיסולו של בכיר חיזבאללה • הוא נהרג בתקיפת צה"ל ברובע דאחיה בביירות • דובר צה"ל: אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף • גלנט: "אין מקום אליו נרתע מלהגיע - נגבה מחיר כבד על פגיעה בישראל"

[object Object]

לאחר דיווחים סותרים בכלי תקשורת ערביים, הגיע כעת האישור הרשמי על חיסולו של מספר 2 בזרוע הצבאית של חיזבאללה. פואד שכר אבו מוחסן נהרג בתקיפת צה"ל ברובע דאחיה בביירות.  בישראל נערכים לתגובה של ארגון הטרור הלבנוני. דובר צה"ל: אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף.

רגע הפיצוץ בלבנון - זווית נוספת

בעקבות הטבח במג'דל שמס לפני שלושה ימים, ישראל תקפה הערב (שלישי) בשכונת דאחייה בביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר, המכונה "חאג' מוחסן", שבאופן רשמי מהווה סגן ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר עדי אביטן ז"ל, סמ"ר בנימין אברהם ז"ל וסמ"ר עומר סואעד ז"ל. צה"ל לקח אחריות על התקיפה הממוקדת בביירות, כך לפי הודעת דובר צה"ל. 

ת.ז של פואד שוכר, צילום: דובר צה"ל

עם פרסום התקיפה, צה"ל הודיע: "תקפנו באופן ממוקד את המפקד האחראי לרצח הילדים במג'דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים. בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה שיהיו שינויים - נעדכן".

כלי תקשורת לבנונים דיווחו כי הפיצוץ אירע בשכונת חארת חרייק שבדאחייה, הרובע הדרומי של ביירות, וכי גם בניין מועצת השורא בעיר הותקף. שלושה מקורות ביטחוניים לבנונים אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס שהיעד לתקיפה בביירות היה שוכר, אך אמרו כי גורלו עדיין לא ידוע. לפי דיווח באל-ערבייה הסעודי, ניסיון ההתנקשות בשוכר נכשל.

יעד התקיפה: פואד שכר אבו מוחסן, רמטכ"ל חיזבאללה, צילום: ללא

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מספר הפצועים בתקיפת צה"ל ברובע הדאחייה בביירות עלה ל-60. בתוך כך, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי גינה את התקיפה, ואמר כי "על הקהילה הבינלאומית ללחוץ בכל הכוח על ישראל להפסיק את התקיפות והאיומים שלה".

שר הביטחון יואב גלנט לאחר החיסול: "בפעולה קטלנית, מדויקת ומקצועית, כוחות צה״ל חיסלו הלילה את רמטכ״ל חיזבאללה. ידיו של סיד מחסן מגואלות בדמם של ישראלים רבים, הלילה הוכחנו שהדם הזה איננו הפקר וכי אין מקום אליו נרתע מלהגיע, כדי לגבות מחיר כבד על פגיעה בישראל".

"תודתי והערכתי העמוקה לצה״ל - לרמטכ״ל, למפקדים ולמבצעים - אנשי חיל האוויר והמודיעין. יכולתכם מקנה לנו ביטחון וגאווה, בזכותכם אנו יכולים לעמוד איתן נגד אויבנו ולהבטיח את המשך קיומנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו