המהומות בשדה תימן: בעקבות מעצר החיילים - מפגינים וחברי כנסת פרצו לתוך המתקן

אחרי עיכוב החשודים בהתעללות במחבל, מהומות פרצו במחנה • ח"כ צבי סוכות, שלא הורשה להיכנס, נכנס מפתח צר בגדר • הרמטכ"ל על פריצת המפגינים והח"כים: אירוע חמור ומנוגד לחוק - מסכן את ביטחון המדינה • ראש הממשלה ושר הביטחון טרם הגיבו

ח״כ סוכות נכנס לתוך הבסיס בשדה תימן - עימותים במקום

המשטרה הצבאית פשטה על מחנה שדה תימן, שבו עצורים מחבלי חמאס, ועיכבה לחקירה תשעה חיילי מילואים החשודים בהתעללות מינית קשה במחבל שעצור בבסיס. במקום התפתחו עימותים פיזיים בין השוטרים הצבאיים לחיילי המילואים. כוחות צבא ומשטרה הגיעו למקום לאחר שעה.

ח"כ צבי סוכות בשדה תימן

אחרי עיכוב החשודים, למקום הגיעו מפגינים ובהם חיילי מילואים, שחסמו את היציאה מהבסיס - ובהמשך פרצו את גדרותיו יחד עם חברי כנסת שהגיעו למקום. מהומות פרצו במקום. גם ח"כ צבי סוכות שלא הורשה להיכנס, נכנס מפתח צר בגדר. המוחים במקום קוראים: "מוות למחבלים" ו"מוות לבית המשפט". 

צוות חדשות קשת שהגיע לסקר את האירוע הותקף על ידי המפגינים, ואחד מהם כינה את הצוות "בוגדים". 

העימותים בשדה תימן, צילום: דודו גרינשפן

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי אמר: "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס.

המפגינים בשדה תימן, צילום: דודו גרינשפן

אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

מהומות בשדה תימן: עימותים מול כתב חדשות 12 אורי איזק // השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

 

חברי כנסת מהימין מיהרו להתייצב לצד החשודים, יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין יכנס דיון על "התנהלות הפצ"רית". לאחר הסערה, בצה"ל הדגישו כי לא היו עצורים: "זה עיכוב לחקירה".

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית".

המשטרה הצבאית פשטה על מתקן הכליאה בשדה תימן – החיילים מתבצרים // 27א'

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייצב לצד החשודים, ומסר כי "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש". ש"ס, חברי מפלגתו של בן גביר ומספר חברי כנסת מהקואליציה תמכה בדעתו.

ח"כ אלמוג כהן בשדה תימן, צילום: דודו גרינשפן

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין (הליכוד) מיהר להתייחס לאירוע ולהתייצב לצד החשודים, ואף הודיע שיכנס מחר דיון דחוף בנושא.

מנגד, יו"ר מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן, אמר כי "מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. הגענו לזמן הכרעה. מדינת יהודה הפשיסטית או מדינת ישראל הליברל-דמוקרטית. ככל שבוצעו עבירות פליליות על ידי חיילים שפעלו בניגוד לפקודות - חובת הצבא והמדינה לחקור אותם. אסור לצבא לאפשר לתופעות של פלנגות עבריינות לעשות בצבא כרצונם. כרגיל - שתיקת ראש הממשלה מדברת בעד עצמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר