לאחר בנייה של ארבע שנים: הנחתות אח"י נחשון ואח"י קוממיות נקלטו בזרוע הים

הנחתות החלו את תהליך המבצוע שכולל ניסויים והתקנת מערכות לחימה במספנת זרוע הים • הרמטכ"ל התייחס בנאומו בטקס הקליטה לתקיפה בתימן ולהכרח בגיוס רחב: "פעלנו בנחישות, ביוזמה ובעוצמה הרחק מגבולות המדינה... צו השעה מחייב – כולם נדרשים להתגייס, זה צורך לאומי וקיומי"

תיעוד מבניית הנחתות אח"י נחשון ואח"י קוממיות ועד הגעתן ארצה // דובר צה"ל

בצל ההגבלות על החימושים לישראל: זרוע הים ערכה היום (רביעי) טקס לקבלת זוג הנחתות החדשות בזרוע הים, אח״י נחשון ואח״י קוממיות בבסיס חיל הים בחיפה בראשות שר הביטחון, יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקדים נוספים, לוחמי פלגת הנחתות החדשה ומשפחות הלוחמים. זוג הנחתות השלימו את הפלגתן חוצת האוקיינוסים מנמל פסקגולה בארה״ב למדינת ישראל, שארכה יותר משלושה שבועות, והחלו את תהליך המבצוע שכולל ניסויים והתקנת מערכות לחימה תוצרת כחול-לבן במספנת זרוע הים. הנחתות נרכשו באמצעות כספי הסיוע של ממשלת ארה"ב לישראל, ובנייתן החלה לפני כארבע שנים.

בסיום התהליך, הן ישתלבו בלחימה הרב זרועית של צה״ל בזירות השונות ולאפשר את הגדלת טווחי הפעולה של צה״ל. בין השאר הנחתות ישמשו לשינוע ציוד ולהעברת לוחמים במרחבי פעולה קרובים ורחוקים. שר הביטחון, יואב גלנט, אמר בטקס לקבלת הנחתות: "על מנת לאפשר עליונות אזורית ולהבטיח את יכולתה של ישראל לעמוד על הגנתה בכל זירה לה תידרש, אנו ממשיכים ומרחיבים את מגוון הכלים העומדים לרשותנו שתי הנחתות החדשות אותן אנו קולטים מהוות ביטוי מוחשי נוסף למאמץ זה: כלים המחדשים יכולת מבצעית חשובה עם יכולות משופרות".

סרטון מנאום הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, לאור הגעת הנחתות החדשות לישראל // דובר צה"ל


הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בירך על ההתעצמות המבצעית: "למדנו במלחמה הזו, שמעבר לחשיבות של כל אחד מהממדים – ים, אוויר ויבשה – חשוב עוד יותר החיבור ביניהם. יכולות המודיעין והאש האווירית והימית ידעו לפגוע באויב במרחב הנחיתה". בדברו, הוא התייחס לתקיפות בתימן בסוף השבוע האחרון: "פעלנו בנחישות, ביוזמה ובעוצמה הרחק מגבולות המדינה. הנחתות הן חיזוק משמעותי לשדה הקרב ויאפשרו לנו לפעול וליזום גם במקומות רחוקים". עוד הוסיף הרמטכ"ל את ההכרח בגיוס כולל במדינה, ברקע השיחות לחוק הגיוס: "בימים אלה, כשהרוחות סוערות, מבית ומחוץ, צו השעה מחייב – כולם נדרשים להתגייס ולשרת. זהו לא רק צורך ערכי, זהו צורך לאומי וקיומי. עם הנחתות האלה נדע להוביל יחדיו בדרכי הים לוחמים ממקומות שונים ומרקעים שונים, הפועלים יחד למען הנעלה שבמשימות – ההגנה על מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר