מנכ"ל רפאל: מערכת הלייזר ליירוט טילים "מגן אור" תימסר לצה"ל בשנה הבאה

החברה סיכמה על שתי עסקאות רכש ל"אייס ברייקר", טיל השיוט ארוך הטווח של רפאל, בעל יחס משקל טוב יותר מממתחריו

מערכת מגן אור. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

"כבר בשנה הבאה, 2025, תהיה מערכת "מגן אור", מערכת הלייזר ליירוט טילים, מבצעית ותימסר לצה״ל", כך אמר היום (שלישי) מנכ״ל רפאל, יואב תורג׳מן, בסלון האווירי הבינלאומי בפארנבורו.

יו״ר רפאל, יובל שטייניץ, הוסיף כי "כבר לפני שנתיים הצלחנו ליירט באמצעות לייזר עצם במרחק גדול מאוד, וזהו הישג שאין דומה לו בעולם". 

רפאל אינה מציגה בסלון השנה כלים פיזיים ומעדיפים לקיים בביתן פגישות עם לקוחות פטנציאליים. ולקוחות חדשים כבר יש: שני רוכשים ל״אייס ברייקר״, טיל השיוט ארוך הטווח של רפאל, בעל יחס משקל טוב יותר מממתחריו.

״פיתון 4 ו-5 השיגו הישגים מדהימים ביירוט כטב״מים וטילי שיוט מול התקיפה האיראנית ובהזדמנויות נוספות,״ סיפר תורג׳מן, ״עד כדי כך טובים שקשה יהיה לשפר אותם״. יודגש שפיתון 4 הוא טיל בן 40, וביצועיו גם היום מעוררים התפעלות רבה. רפאל מפתחת גם את ה״סקייסוניק״, מיירט היפרסוני נגד טילים היפרסוניים.

הכוכבים הגדולים של רפאל, כיפת ברזל וקלע דוד, עשו לדברי תורג׳מן ושטייניץ ״הרבה מעבר למה שמישהו ציפה מהם. כיפת ברזל זו המערכת האפקטיבית ביותר בעולם בתחומה וקלע דוד יירט מטרות בטווחים רחוקים בהצלחה רבה".

טייסים קטארים בסלון האווירי, צילום: אהרון לפידות

מנכ״ל רפאל תולה חלק נכבד מן ההצלחה בכוח האדם שלו. "מפתחי המערכות הללו הם גם המפעילים שלהם במילואים כך שיש להם מוטבציה כפולה ומכופלת לתכנן מערכת מצטיינת".

שטייניץ מוסיף כי ראה חיילי מילואים ששבו מעזה לחופשת סוף שבוע ובשבת התייצבו במשרדים ברפאל: "יש לנו כ-9,500 עובדים, מתוכם 600 בעלי תואר ד"ר ופרופסור. אין חברה כזאת בעולם".

גילויי הזדהות ושבחים

על קבלת הפנים לה זכו בסלון האווירי הרעיפו השניים שבחים מרובים, וסיפרו כי זכו להבעות הזדהות מצד המבקרים. שטייניץ אמר עוד כי ביקר לפני חודשים אחדים בקונגרס האמריקני ונדהם לראות דגלי ישראל רבים בפתח לשכותיהם של חברי הקונגרס" "25 שנה אני מבקר בקונגרס ודבר כזה לא ראיתי".

בשמי פארנבורו הרעימו ה-F-35 וה-F-15EX בתרגילים אווירובטיים רבי עוצמה. במיוחד הרשים ה-F-35B, הדגם הנוחת וממריא אנכית, שעבר בטיסה איטית, בקצב הליכה כמעט, מול הקהל. ה-F-15 הופיע בצבעים קטאריים ומשך תשומת לב רבה.

ה-F15EX בצבעי חיל האוויר הקטארי, צילום: אהרון לפידות

בכלל, קטאר בולטת מאוד בסלון האווירי הזה, עם מטוס בואינג 787 שיוצר תורים ארוכים של מבקרים שמבקשים לעלות עליו, ועם ה-F15 החדש, והיא גם נותנת החסות למרכז העיתונות של הסלון, שמארח השנה לא פחות מ-2,000 עיתונאים מכל רחבי תבל. לא פחות תשומת לב מושך הדגם החדש של האירבוס A-350, שהתכסה בצבעי חברת התעופה ההודית, איר אינדיה.

גם ככה אפשר לטוס: סוויטת Q של חברת התעופה הקטארית,

מול הענקים הללו מתמודד על תשומת לב המבקרים כלי טייס קטן - אבל כזה שמייצג פריצת דרך משמעותית. מדובר במונית המעופפת האוטונומית wisk שמצוידת ב-12 מנועים חשמליים ודגם שלה מוצג כאן כשהוא צבוע כיאה וכיאות בצבע צהוב. החברה נמצאת בבעלות מלאה של בואינג.

המונית המעופפת האוטונומית wisk,

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר