סרן מרדכי קדמון שנפל בעזה הובא למנוחות: "אוהב, נדיב ואהוב"

קדמון, מהיישוב נוף איילון שבמועצת גזר, לוחם בגדוד 601 של הנדסה קרבית • אחיו ואחיותיו ספדו לו: "היית טוב בכל דבר שנגעת בו, היינו גאים בך"

סרן מרדכי קדמון. צילום: באדיבות המשפחה

בבית העלמין במודיעין התקיימה הלילה (שני) הלווייתו של סרן מרדכי קדמון (23), לוחם בגדוד 601 של הנדסה קרבית, אשר נהרג בעזה מפיצוץ רימון. צה"ל מתחקר את נסיבות האירוע. מאות ליוו את מרדכי בדרכו האחרונה וחבריו סיפרו על צעיר שהיה מאושר להיות לוחם.

מרדכי היה בוגר בית ספר "שלהבת בנים" ו"ישיבת שעלבים". הוא היה בנם של הרב יצחק ומיכל, מחנכים בישיבת ואולפנת שעלבים, ואח להודיה, תהילה, אלעד אלימלך, ישי, יונתן, רננה ונעמי. הוא היה נכדם של הרב צבי ומרים סמואל, ממייסדי נוף איילון וקריית חינוך שעלבים.

סא"ל שי טובול, מפקד הגדוד ספד לו ראשון: "אנו כואבים את האובדן הנורא. מדינת ישראל איבדה את אחד האנשים הטובים שלה. מרדכי נפל ברצועת עזה על הגנת המולדת. מרדכי, היית קצין נעים הליכות, חדור באהבת הארץ ושליחות. לחמת בגזרת רפיח. נמשיך ונילחם, נהיה נחושים ונעמוד איתנים עד הניצחון".

אביו של מרדכי, הרב יצחק קדמון, ספד לבנו: "מרדכי בנינו האהוב. נפלת על הגנת המולדת. אני קורא לממשלה, לראש הממשלה, שהקורבן הזה לא יהיה לשווא. אל תתנו לחמאס לחזור כמנצחים. החמאס מוכה, תמשיכו להכות בהם עד חיסולם".

סבו של מרדכי, הרב צבי סמואל ספד לנכדו: "מרדכי נכדי היקר, קשה לי להאמין שאני צריך להספיד אותך. התפללתי כל יום שהקדוש ברוך הוא ישמור עליך ועל כולם. בישיבת שעלבים, שזה ביתנו השני, נפלו לפני חודש שלושה מתלמידינו. התפללתי שהקדוש ברוך הוא לא ינסה אותנו ויחוס עלינו. מרדכי היה מפקד אהוב ונערץ, תמיד ענה בסבלנות 'אל תדאגו, אני בסדר, הדחפורים לפנינו, אני אחריהם. חסרים חיילים בהנדסה וצריך לעשות את העבודה'".

כל אחיו ואחיותיו של מרדכי נעמדו ביחד, הודיה אחותו ספדה לו: "אח שלי, אח שלי. כשאומרים שאלוהים לוקח את הטוב ביותר אז צודקים. היית טוב בכל דבר שנגעת בו. פעם אחרונה שפגשתי אותך לפני חודש וחצי באתי לאסוף אותך. גבוה וחתיך במדי הקצין. היית צריך להשתחרר ביום רביעי בשבוע הבא. היית צריך לצאת מהגיהנום. היית אוהב ונדיב, אהוב כל כך. כמה הייתי גאה בך. אהבת את הצבא, את המשפחה והחברים.

"פחדתי כל כך שתבוא הבשורה. אח שלי מרדכי, נעים מזג, אוהב ומקרב. תאהבו כמוהו, תסלחו כמוהו, תוסיפו קרבה בין הבריות. עם ישראל חי וצריך להישאר יחד. שהמוות שלו לא יהיה סתם וננצח את המלחמה מבפנים ומבחוץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר