"כטב"ם אחד קטן בת"א וכל תימן בוערת": בצפון דורשים סימטריה בתגובת ישראל

באזור המטווח מזה יותר מתשעה חודשים, בירכו על הפעולה, אך דרשו מדיניות דומה • יו"ר פורום קו העימות: "מאות כטבמי"ם אלפי בורקאנים הצפון בוער והממשלה מתעלמת ושותקת" • ראש המועצה האזורית גולן: "רוצים לראות את לבנון בוערת"

נזקי תקיפה בקריית שמונה, השבוע. צילום: רויטרס

בהמשך לתקיפת הכטב"מ בתל אביב ופעילות צה"ל בתימן בתגובה הערב (שבת), תושבי הצפון מביעים זעם ותסכול על כך שתגובות הצבא הנרחבות ממוקדות רק לאחר אירועים במרכז הארץ ולא בצפון, הסובל מהתקפות חוזרות ונשנות מזה תשעה חודשים.

יו"ר פורום יישובי קו העימות והמועצה האזורית מטה אשר, דבידוביץ': "כטב״מ אחד קטן בתל אביב וכל תימן בוערת!!! מאות כטבמי"ם אלפי בורקאנים הצפון בוער והממשלה מתעלמת ושותקת".

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, הביע את דעתו בנוגע לתקיפה האחרונה: "בתגובה לתקיפת צה"ל בתימן, אנו מחזקים את צה"ל על התקיפה העמוקה, רואים את הרצון והיכולות. אחרי 30 טילים שנורו היום לגולן ו- 4 כטב"מים אנו דורשים מראש הממשלה לראות גם את לבנון בוערת! יש לשקם את כח ההרתעה של מדינת ישראל, ולהחזיר את הבטחון לתושבי הצפון."

יירוטים בשמי קרית שמונה

גם הודעת לובי 1701 מבהירה את התחושה הקשה בצפון: "התמונות המגיעות מתימן מדגימות לעולם חלק מהעוצמה הישראלית. עכשיו הגיע הזמן להדגים גם לתושבי הצפון מהי עוצמה ישראלית. דין הצפון כדין המרכז. דין ביירות כדין חודיידה. רק כך נחזיר ההרתעה, וחשוב מכך - רק כך יחזור האמון של תושבי הצפון.

"התושבים דורשים פעולות נחרצות ומיידיות לשיקום ההרתעה והחזרת הביטחון לאזור הצפון, והם מצפים לראות את הממשלה והצבא פועלים לשם כך".

עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל: "אנחנו גאים בתגובה ההולמת של צה"ל בתימן! בוועדת השמות הבאה אולי נשקול להחליף את השם של היישוב אביבים לתל אביבים או לתל אביב. אולי כך מדינת ישראל תגיב חזק כששוב יפלו ביישוב טילים או כטב"מים כמו שקורה כבר 9 חודשים!! אנחנו דורשים ממדינת ישראל להתייחס לפגיעות בצפון בדיוק כפי שהיא מתייחסת לפגיעות במרכז הארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר