ישראל תקפה בתימן, דיווחים: עשרות הרוגים ופצועים

מטוסי חיל האוויר תקפו בנמל חודיידה שבמערב המדינה • התקיפה כוונה כנגד תשתיות ומתקני נפט • שר הביטחון גלנט: "את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון"

תגובה כ-24 שעות אחרי הכטב"ם לתל אביב. התקיפה בתימן. צילום: אי.פי.איי

לאחר נפילת הכטב"ם בתל אביב - התגובה הגיעה: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (שבת) מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחב נמל חודיידה שבתימן, זאת בתגובה ל"מאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים", נמסר מדובר צה"ל. על פי דיווחים ערביים, עשרות בני אדם נהרגו. 

התוכניות המבצעיות אושרו הבוקר בדיון שנערך בראשות שר הביטחון, יואב גלנט, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, דרור שלום. בזמן התקיפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח גם הוא בבוקר בקריה.

דיווחים על הרוגים ופצועים בתקיפה בנמל אל-חודיידה // רשתות ערביות

לפי הדיווחים, 25 מטוסי F-35 תקפו בתימן בכמה גלים. ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח על עשרות הרוגים. 

ערוץ של החות'ים דיווח כי הותקפו גם תשתיות חשמל באל-חודיידה. רשת אל-ערביה דיווחה כי "ישראל תקפה גם את בניין המשטרה הצבאית באל-חודיידה".

25 מטוסים בכמה גלי תקיפה. תקיפת צה"ל בתימן, צילום: GettyImages

כתב הטלוויזיה הסורית המוצב בתימן דיווח כי מטוסי קרב ישראליים פגעו במתקני נפט, מה שהוביל לשריפה במקום. כמו, הותקפו תשתיות חשמל ותחנת כוח. 

הבכיר החות'י, נאסר א-דין עאמר מסר כי ישראל תקפה באזור אל-חודיידה ופרצה שריפה ב"נמל המרכזי של תימן". הוא הצהיר כי "עמדת תימן בעד עזה ולא תשתנה. הפעולות המסייעות לעזה לא ייעצרו והתגובה על התוקפנות הזאת היא בלתי נמנעת". מקורות בתימן אמרו לאל-מיאדין: נגיב לתקיפה הישראלית בחודיידה.

כזכור, החות'ים לקחו אחריות על הכטב"ם שהתפוצץ במרכז תל אביב בלילה שבין חמישי לשישי, והוביל להריגתו של אדם אחד וגרם למספר פצועים.

היערכות חיל האוויר שעות לפני התקיפה בתימן // דובר צה"ל

הכטב"ם התפוצץ בסמוך לשגרירות ארה"ב בעיר. בישראל לא פסלו שלשם כיוונו החות'ים. בסוף השבוע האחרון שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם מקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. 

הודעת דובר צה"ל

דובר צה״ל מודיע כי היום, 20 ביולי 2024, מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של שלטון הטרור הח׳ותי בתימן. כלל טייסנו שבו בשלום.

התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות הטרור של החות'ים לעבר ישראל בחודשים האחרונים, בהם שיגור מאות איומים אווירים, אשר אחד מהם גרם למותו של האזרח הישראלי, יבגני פרדר זכרונו לברכה, ולפציעתם של מספר אזרחים נוספים.

דניאל הגרי: "ישראל מצפה מצפה ממדינות העולם הנפגעות מהטרור החות'י לעמוד בחזית אחת, זהו אינטרס בינלאומי משותף" // צילום: דובר צה"ל

מטוסי חיל האוויר יצאו לתקיפה מבצעית במרחק של למעלה מ-1,800 ק"מ ותקפו מטרות במרחב נמל חודידה שבתימן. מרחב נמל חודידה משמש נתיב אספקה להעברת אמצעי לחימה איראניים מאיראן לשלטון הטרור החות׳י ומהווה מקור כלכלי משמעותי עבורו. מדובר בתקיפת היעדים המרוחקת ביותר משטח מדינת ישראל שבוצעה אי פעם על ידי חיל האוויר.

בחודשים האחרונים, גורמי הטרור החות'ים פועלים על מנת לערער את היציבות והסדר במזרח התיכון ובאיזור כולו. הטרור החות׳י נשלט וממומן על ידי איראן, והוא פוגע בחופש השיט, בנמלי האזור, בתעלת סואץ ובסחר העולמי כולו.

צה"ל ימשיך לפעול בכל מקום וככל שיידרש כנגד איומי הטרור ולשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר