דיווח: ישראל דרשה שהעברת מעבר רפיח לרש"פ לא תהא רשמית - ברשות התנגדו: "לא נעבוד תחת כיבוש"

על פי דיווח בערוץ הסעודי "א-שרק", ארה"ב מחפשת "פתרונות אמצע" למצב • בין ההצעות, העברת מעבר רפיח לרש"פ, כאשר ארה"ב ומצרים יפקחו על ציר פילדלפי במקום צה"ל • בסוגיית מסדרון נצרים הוצעה "בדיקה אווירית" של העזתים החוזרים לצפון הרצועה

דגל ישראל במעבר רפיח. צילום: ללא

הערוץ הסעודי "א-שרק" דיווח היום (חמישי), מפי מקורותיו כי ארה"ב מחפשת "פתרונות אמצע" בסוגיות הנוגעות להסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, ובעיקר לגבי מעבר רפיח, ציר פילדלפי ומסדרון נצרים.

פילבוקס מנומר של חמאס בציר פילדלפי, צילום: חנן גרינווד

על פי המקורות, אחד הפתרונות שעולים הוא העברת הניהול של מעבר רפיח לרשות הפלשתינית, כאשר ארה"ב ומצרים יפקחו על ציר פילדלפי במקום כוחות של צה"ל. פתרון שקשור למסדרון נצרים הוא "בדיקה אווירית" של העזתים החוזרים לצפון הרצועה במקום בדיקה פרטנית.

עוד דווח כי בשבוע האחרון, התקיימה בתל אביב פגישה בין גורמים ישראלים, אמריקנים ופלשתינים כדי לדון בניהול של מעבר רפיח במסגרת השלב הראשון לעסקת החטופים.

הצד המצרי של מעבר רפיח, צילום: אי.אף.פי

בערוץ הסעודי הוסיפו מפי המקורות כי ארה"ב הציעה שהרש"פ תקבל את ניהול מעבר רפיח, אך הצד הישראלי ביקש שזה יתקיים באופן לא רשמי - מה שנענה בסירוב פלשתיני. בכיר פלשתיני מסר: "הודענו לצד האמריקני, לצד הישראלי ולמתווכות כי לא נוכל לעבוד במעבר רפיח בצל כיבוש ישראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר