"אנחנו צריכים איש אמיץ בשביל הרבה כסף": גורמים איראניים הפעילו תושב בית שמש למשימות ביטחוניות

אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ' בן 21, עמד בקשר באמצעות הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות • "יש לנו שתי משימות עבורך, על אחת מהן תקבל בונוס של 7,000 דולרים ועל אחת 350 דולרים", כתבו הגורמים

מעצר (אילוסטרציה). צילום: מישל דוט קום

"קודם אתה צריך לקנות שני מיכלי דלק": שב״כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, עצרו שלושה אזרחים ישראלים בחשד להטמנת חבילות עם כספים ותליית מודעות בירושלים ובתל אביב בהנחיית גורמי מודיעין איראניים. כתב האישום שהוגש היום (שלישי), מייחס לאחד מהאזרחים עבירה של מגע עם סוכן חוץ.

החקירה של שב"כ ויאחב"ל חשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים מול אזרחים ישראלים כדי לגייס ולהפעיל אותם למשימות בתוך שטח ישראל.

ההתכתבות בין שטרן לגורמים האיראניים, צילום: .

מממצאי החקירה עלה כי אחד החשודים, אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ' בן 21, תושב בית שמש, עמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות כמו תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

עוד עלה מהחקירה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו. 

חקירה ביחידת להב 433, צילום: יוסי זליגר

במהלך השיחה בין הגורמים האיראניים לבין שטרן, כתבו הגורמים: "אנחנו צריכים איש אמיץ. האם אתה אמיץ בשביל הרבה כסף?. יש לנו שתי משימות עבורך. על אחת מהן תקבל בונוס של 7,000 דולרים ועל אחת 350 דולרים". 

שטרן הביע עניין בנוגע למשימה הראשונה והשיב: "ספר לי על המשימה של ה-7000 דולרים". "אוקיי", השיב הגורם האיראני. "אתה צריך לקנות שני גלונים של 20 ליטר בתחנת דלק". 

היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. שני האזרחים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

המודעות שתלה שטרן בתל אביב, צילום: דוברות השב"כ

גורם בכיר במערך המודיעין: "בתקופה מורכבת זו, בה מבוצע שימוש במרחב הדיגיטלי למטרות הפחדה, העברת מסרים או קידום פעילות טרור במסווה פעילות תמימה, אנו ממליצים לציבור לגלות ערנות ביחס לפניות מגורמים שאינם מוכרים, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות שאינם מזוהים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר