הורי התצפיתניות: "אם האשמים והאחראים לא יקבלו את העונש - אין עתיד למדינה"

ראש הממשלה נפגש היום במשרדו עם פורום "הקול שלהן - משפחות התצפיתניות" שנפלו במוצב נחל עוז • רה"מ השיב לשאלותיהם ואמר כי ועדת חקירה תקום רק לאחר המלחמה • אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל: "אם ועדת חקירה ממלכתית לא תקום, לעולם לא יתוקנו הכשלים האלה" • הערב: משפחות התצפיתניות יחשפו תמונות של בנותיהן מהימים הראשונים בשבי החמאס

הורי התצפיתניות: "אם האשמים והאחראים לא יקבלו את העונש - אין עתיד למדינה" // יוני ריקנר

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) פגישה בת שלוש שעות עם פורום "הקול שלהן - משפחות התצפיתניות" שנפלו במוצב נחל עוז, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. נתניהו השיב לשאלותיהם ואמר כי הדברים ייבדקו עד תום, והלקחים יופקו בכל הדרגים - לרבות בתחום המודיעיני, המבצעי, הצבאי והמדיני. אך ציין כי ועדת חקירה תוקם רק אחרי המלחמה, "זה לא הזמן".

אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל: "אנחנו דורשים את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון התצפיתניות. אם היא לא תקום, לעולם לא יתוקנו הכשלים האלה".

אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל לאחר הפגישה עם נתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

עדה מור אימה של סמלת שיראל ז"ל: "ראש הממשלה אמר שזה מפריע ונעשה את הוועדה אחרי המלחמה. נתן לנו שלוש שעות מהזמן שלו ונתן לכל הורה לדבר. יש לי שאלה לראש אמ"ן: איך אתה עובד, איך אתה פועל כשהבנות שלנו מתריעות? אני רוצה לשאול את ראש אמ"ן מי נתן את האישור להגיד לבנות שלנו שלא תפרוץ מלחמה. ההתרעות של הבנות שלנו לא הגיעו לאמ"ן. ראש הממשלה בכלל לא ידע שהתצפיתניות יושבות כל כך קרוב לגדר בלי נשק, לא מקובל עלי".

הורי תצפיתניות שנהרגו אחרי פגישה עם נתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

מטעם מטה המשפחות נמסר כי הורי התצפיתניות דורשים פגישה מיידית עם רה''מ. עוד צויין כי משפחות התצפיתניות יחשפו היום בשעה 19:00 תמונות של בנותיהן מהימים הראשונים בשבי החמאס. "כשהחזרת בנותיהן ושאר החטופים קרובה מתמיד, ידרשו הערב משפחות התצפיתניות פגישה מיידית עם רה''מ בתחינה לחתום על העסקה לפני נסיעתו לקונגרס". 

הורי תצפיתניות שנהרגו אחרי פגישה עם נתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

כזכור, כי לפני כשלושה שבועות הקימו ההורים את פורום ובמכתב ששלחו לנתניהו ביקשו להיפגש עימו. אותו פורום שהוקדם בחודש שעבר דורש להקים ועדת חקירה.

הפורום שיגר בשבוע שעבר מכתב לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, לאחר שפניותיו לא נענו על-ידי צה"ל, בדרישה לקבל את קולות רשת הקשר של התצפיתניות מהמשמרת האחרונה שלהן. עד כה, המשפחות של התצפיתניות שהיו במשמרת בבוקר 7 באוקטובר קיבלו הקלטות קשר חלקיות, ואולם יתר המשפחות, שבנותיהן היו במשמרות במהלך הלילה או בכוננות, לא קיבלו דבר. "אם לא נקבל את קולות הקשר והתיעוד הוויזואלי של בנותינו תוך 21 ימים, נעתור לבג"ץ", נכתב בפנייה לרמטכ"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר