היעד לתקיפה סמוך לחאן יונס: בכיר חמאס מוחמד דף

בישראל מעריכים שיש "סיכוי גבוה" שהוא נפגע בתקיפה, אך ממתינים לתוצאות סופיות • בעזה מדווחים כי בהתקפה נהרגו עשרות פלשתינים, חלקם אזרחים • דף מכהן כרמטכ"ל החמאס, ומבחינת ההיררכיה הארגונית הוא מס' 2 ליחיא סינוואר • עוד דווח כי ליד מוחמד היה גם ראפע סלאמה- מפקד חטיבת חאן יונס

תמונה עדכנית של מוחמד דף. צילום: ללא קרדיט

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום": היעד לתקיפה הבוקר במתחם אוהלים ארעי סמוך לחאן יונס היה בכיר חמאס, מוחמד דף. בישראל מעריכים שיש "סיכוי גבוה" שהוא נפגע בתקיפה, אך ממתינים לתוצאות סופיות.

 

מוחמד דף, בכיר חמאס המבוקש ביותר על ידי ישראל, לצד יחיא סינוואר, ניצל מספר פעמים מניסיונות חיסול  והבוקר, במתקפה מאסיבית, ייתכן שסוף סוף הושגה המטרה לחסל אותו.

מוחמד דף // רשתות ערביות, צילום: רשתות ערביות

לצד דף, שהה גם ראפע סלאמה, האחראי על חטיבת חמאס בחאן יונס שצה"ל פירק בחודשים האחרונים. בכרוזים שצה"ל פיזר ברצועת עזה הוצע פרס של 200 אלף דולר למי שיביא מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו.

תלמידו של רב המחבלים יחיא עיאש ובין מתכנני מערך הטילים: מי הוא מוחמד דף?

השם מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוכר כמעט בכל בית בישראל וככל הנראה גם בארצות העולם הערבי. בקרב אנשיו הוא אולי נחשב לגיבור, אגדה חיה, רוח רפאים או האיש שנשמר בידי אללה, אך בישראל הוא מוכר כרוצח וכאויב מר של העם היהודי שהוציא אל הפועל מספר רב של פיגועים קשים.

דף מכהן כרמטכ"ל החמאס, ומבחינת ההיררכיה הארגונית הוא מס' 2 ליחיא סינוואר. הוא הפך לדמות מיתולוגית בארגון לאחר שניצל בעבר מניסיונות תקיפה רבים, שבהם הגיעה ישראל קרוב מאוד אליו, אך לא הצליחה לחסל אותו. בישראל העריכו כי הוא נפצע קשה בתקיפות, אך צילומים שלו שאותרו בעזה במהלך המלחמה לימדו כי הוא בתפקוד ובכשירות מלאים.

מוחמד דף, צילום: ללא קרדיט

דף נחשב למי שתכנן את מתקפת 7 באוקטובר ביחד עם סינוואר ואחיו מוחמד, ועם בכיר בארגון מרוואן עיסא, שחוסל לפני חודשים אחדים במחנה הפליטים נוסייראת. דף עצמו הסתתר במהלך התקופה הזאת באתרים שונים ברצועה, וככל הנראה אותר היום באיזור חאן יונס - שם הותקף כשיהיה במחיצתו של בכיר נוסף בארגון. בעזה מדווחים בתקיפה נהרגו עשרות אזרחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר