אחרי המאבק והניצחון: כך נראה קברו של סרן יודקין ז"ל

ועדת החוץ והביטחון אישרה תקנות המאפשרות הוספת "השם יקום דמו" ו"זכרו לברכה" למצבות צבאיות • ההחלטה מגיעה בעקבות מאבק משפחת יודקין, שהותירה את מצבת בנם ריקה לאחר שנאסר עליהם להוסיף את הכיתוב "הי"ד"

שר הביטחון יואב גלנט מבקר בקברו של סרן ישראל יודקין ז"ל בהר הרצל, לאחר הוספת הכיתוב "הי"ד" למצבות חללי צה"ל, לבקשת המשפחות . צילום: אורן בן חקון

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שישי) בקברו של סרן ישראל יודקין ז"ל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הביקור התקיים לאחר שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה אתמול תקנות חדשות המאפשרות הוספת הכיתוב "הי"ד" (השם יקום דמו) למצבות חללי צה"ל, לבקשת המשפחות.

יוני ריקנר

האישור ניתן ברוב של ארבעה חברי כנסת, כאשר ח"כ אלעזר שטרן נמנע. התקנות החדשות מהוות נקודת ציון משמעותית במאבקה של משפחת יודקין, שהחל לפני כחודש כאשר ביקשו להוסיף את הכיתוב "הי"ד" למצבת בנם.

כזכור, לאחר סירוב ראשוני של משרד הביטחון, המשפחה בחרה להשאיר את המצבה ללא כיתוב כלל. המועצה הציבורית להנצחת החייל דנה בנושא והחליטה ברוב קולות כי הביטוי "השם יקום דמו" הוא חלק מקובל מהאמונה היהודית ואינו חריג.

קברו של סרן ישראל יודקין ז"ל בהר הרצל, לאחר הוספת הכיתוב "הי"ד", צילום: אורן בן חקון

שר הביטחון גלנט הביע תמיכה במהלך, שמאפשר גם את הוספת הכיתוב "זכרו לברכה" למצבות. השינוי בתקנות מהווה איזון בין הרצון לשמור על אחידות בבתי העלמין הצבאיים לבין כיבוד רצון המשפחות והמסורת היהודית.

ציפי וטוביה יודקין, הוריו של סרן ישראל הי"ד, צילום: אריק סולטן

ביקורו של השר גלנט בקברו של סרן יודקין מסמל את סיום המאבק ואת ההכרה בחשיבות הנושא עבור משפחות החללים. צפוי כי בקרוב יחלו ביישום התקנות החדשות ובהוספת  הכיתובים המבוקשים למצבות הרלוונטיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר