לשכת הגיוס (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

הקבינט אישר: שירות החובה בצה"ל יוארך ל-36 חודשים למשך שמונה שנים

נתניהו הגיע להסכמות עם גלנט וסמוטריץ' על המתווה • הארכת שירות המילואים עדיין תקועה בשל היעדר רוב קואליציוני • הממשלה צפויה לאשר את החקיקה בשבוע הבא על רקע מלחמת חרבות ברזל • הארכת השירות - גם למי שכבר מגויס

[object Object]

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אתמול את הארכת שירות החובה בצה"ל ל-36 חודשים למשך שמונה השנים הבאות. ההחלטה מגיעה לאחר שבועות של מחלוקות בין משרדי הביטחון והאוצר על פרטי המתווה, ועל רקע ביקורת מצד שר הביטחון יואב גלנט על העיכוב בהארכת השירות. הארכת השירות - גם למי שכבר מגויס.

שחר יורמן

לפי גורמים בממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליח להגיע להסכמות עם שר הביטחון גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על המתווה להארכת השירות. 

החוק הנוכחי קובע כי משך שירות החובה הוא 32 חודשים, והיה אמור אף להתקצר לשלושים חודשים ביולי 2024. אולם, בעקבות הימשכות מלחמת חרבות ברזל, צה"ל דרש להאריכו בארבעה חודשים ל-36 חודשים. שר הביטחון גלנט הניח את התיקון לחוק כבר בחודש פברואר, לצד החוק להארכת שירות המילואים, אך קידומו התעכב בשל ביקורת ציבורית נרחבת על קידום הפטור הגורף מגיוס לבני ישיבות.

מחאה נגד גיוס חרדים בירושלים, צילום: רויטרס

במקביל, סוגיית הארכת שירות המילואים עדיין תקועה. הצבא מבקש להעלות את גיל הפטור ממילואים ולהגדיל את מספר ימי המילואים בשנה, אך הקואליציה לא הצליחה להאריך הוראת שעה זמנית בנושא בשל היעדר רוב.

הממשלה צפויה לאשר את החקיקה החדשה בנושא הארכת שירות החובה בשבוע הבא. צעד זה מהווה תגובה לאתגרים הביטחוניים המתמשכים שישראל מתמודדת עימם, ובפרט למלחמת חרבות ברזל המתמשכת. עם זאת, הוא עלול לעורר ביקורת ציבורית נוספת, במיוחד לאור המחלוקת המתמשכת סביב גיוס בני הישיבות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו