פצוע אנוש מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי

מספר כטב"מים חדרו לשטח ישראל והתרסקו במרחב כברי • הפצוע פונה לבית החולים לגליל בנהריה • משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: "התושבים שלנו מופקרים ומתהלכים כבשר תותחים לגחמותיו של נסראללה"

לאחר רצף האזעקות: פצוע קשה בקיבוץ כברי /// נועם פלקאסא/TPS

ברצף אזעקות חריג הבוקר (חמישי) בגליל המערבי, מספר כטב"מים חדרו לשטח ישראל והתרסקו במרחב כברי. דיווח על פצוע אנוש כתוצאה מפגיעה, הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה. 

הנפילה בכברי, צילום: ללא

מצה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי בשעה האחרונה, זוהו מספר כטבמ"ים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר מטרות אוויריות שעשו את דרכן לישראל משטח לבנון.

פגיעה בגליל העליון, צילום: ללא

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות בתגובה למתקפת הכטב"מים לגליל: "התושבים שלנו מופקרים בגולן, בגליל ובכל מקום בו הם נמצאים, במקום לתקוף - אנחנו מתגוננים. התושבים מתהלכים כבשר תותחים לגחמותיו של נסראללה. לאן עוד נגיע? כמה הרוגים ופצועים עוד נראה ומתי נדע מהי התכנית? מעבר לכך שמרבית שרי הממשלה מדירים את רגליהם מאזור המלחמה, מציע להם שיחליפו בתים עם תושבי הצפון שחיים ללא מרחב מוגן ליומיים ואז אשמח לראות מה תהיה תמונת המצב".

כטב"ם שחדר לארץ משטח לבנון, צילום: שושנה כהן, קקל

שלמה סאלם, חבר מועצת העיר שלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", שהיה עד לפגיעה הקשה בצפון: "ראיתי את הכטב"ם פוגע. שוב ושוב אנחנו רואים איך הרפיסות של ההנהגה המדינית והצבאית גורמת לאיבוד הצפון. אנשים נהרגים כמעט מדי יום, ואין אף צפי למלחמה כוללת שתשיב לנו את הביטחון לטווח הארוך. תקיפות נקודתיות בלבנון לא יגרמו להחזרת הביטחון לתושבי הצפון שרואים מדי יום שכנים שנהרגים וכמובן גם בתים שסופגים פגיעות על בסיס יומיומי".

סאלם קרא: "המלחמה בצפון כבר התחילה, והשאלה אם צה"ל ימשיך את המצב הנוכחי של מתקפות חד צדדיות, או שנצא למערכה שתיגמר בביטחון לטווח הארוך. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון: לא יהיו עוד הזדמנויות. מלחמה, עכשיו. מלחמה שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון ותהיה שווה את החודשים שאנחנו מחוץ לבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר