אחד ממפקדי השטח הבכירים בחיזבאללה, מוחמד נעמה נאסר. צילום: רשתות חברתיות

חיסול מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה – מסרים ומשמעויות מרכזיות

ישראל משדרת נחישות מול ארגון הטרור, וממשיכה בסיכול מפקד שטח בכיר, למרות איומי נסראללה • מטרת החיסול - לאותת לחיזבאללה על המחיר הכרוך בהשתתפותו במלחמה • יחד עם זאת, זה לא יניא אותם מלהמשיך במתכונת הנוכחית של התקפותיהם

[object Object]

חיסול בכיר חיזבאללה מוחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת ׳עזיז׳ בארכון, האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, שהתרחש אתמול (רביעי), הינו הישג טקטי חשוב שנושא משמעויות שונות. יחד עם זאת, אין בו כדי לשנות את פני המלחמה נגד חיזבאללה.

תיעוד: זירת חיסול בכיר חיזבאללה על ידי כטב"מים בצור // צילום: רשתות ערביות

ראשית, ישראל משדרת נחישות מול ארגון הטרור, וממשיכה לסכל מפקד שטח בכיר במערך של חיזבאללה, למרות איומי נסראללה. הסיכול הוא גם מסר לאויב לגבי היכולות המבצעיות והמודיעיניות של ישראל, שמתמשכות חרף מאמצי הארגון לשפר את היערכותו כדי לצמצם נזקים ואבידות.

מדובר במאמץ מתמשך שמפעיל צה''ל, שמטרתו היא לאותת לחיזבאללה על המחיר הכרוך בהשתתפותו במלחמה. סיכול מפקדים בכירים, לצד גריעת יכולות ונכסים, אלו הם הכלים העיקריים בהם צה''ל משתמש כעת מולו. הסיכול גם משקף את היתרון הטכנולוגי והמבצעי של צה''ל על פני חיזבאללה, שלמרות התקדמותו הטכנולוגית עדיין לא מסוגל לקדם סיכול כזה, וגם מפגר בצורה ניכרת במצבת ההרוגים שלו ביחס להרוגים שהנחיל לישראל.

למרות האיומים. נסראללה (ארכיון), צילום: ללא

יחד עם זאת, הסיכול לא יניא את חיזבאללה מלהמשיך במתכונת הנוכחית של התקפותיו, במסגרת האסטרטגיה שלו לסייע לחמאס באמצעות התשתה של ישראל. יש לזכור שישראל נלחמת בחיזבאללה בהתאם למגבלות השונות – בעיקר הרצון להתמקד בלחימה בעזה, והוטו מצד ממשל ביידן להרחבת המלחמה בחזית הצפון.

חיזבאללה גם הוא לא עושה רושם של מי שמעוניין להרחיב את היקף המלחמה, והוא מצדו אף מוכן לנצור את האש ברגע שהמלחמה בעזה תסתיים. הוא ימצא במהרה מחליף למפקד יחידת עזיז, אך הסיכול ייזכר כאחד הסיכולים הבולטים שבוצעו במלחמה, לצד חיסול מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל, וכן אבו טאלב, מפקד יחידת א-נסר בחזית הדרום של הארגון, שאחראית על פעילות ארגון הטרור בגזרה המזרחית, מבינת ג'בל ועד הר דב.

ג'וואד א-טוויל, הבכיר בכוח רדואן שחוסל בתקיפה ישראלית, צילום: רשתות ערביות

על רקע הדיווחים על הגברת משלוחי הנשק מאיראן לחיזבאללה בחודשים האחרונים, ישראל צריכה לתקוף את העברות האמל"ח במטרה לצמצם ככל האפשר מחיזבאללה ליהנות מהעורף האסטרטגי שמספקת לו טהראן.

הכותב הוא חוקר איראן, חיזבאללה ומליציות שיעיות במכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו