אין רגע שקט בצפון: מאות שיגורים ושריפות סמוך למתקנים אסטרטגיים

על רקע חיסולו של בכיר בחיזבאללה גזרת הצפון שוב מסלימה • בצה"ל אישרו בשעה החולפת כי למעלה מ-100 שיגורים, בכל המטחים, נורו לצפון ורובן נפלו בשטחים פתוחים • 8 צוותי כיבוי פועלים במרכז רמת הגולן ב-4 מוקדי שריפות • מפקד אשכול הגולן, רס"ר קובי מלכה: "במאמץ רב הצליחו לוחמי האש לבלום את התפשטות השריפות לעבר יישובים ומתקנים אסטרטגיים" • משפחות מפוני הצפון: "זמן למערכה נרחבת, אסור לנו לתת יד למשחקי חתול ועכבר שיגרמו לויתור על הצפון"

שריפות מהנפילות בגולן. צילום: ללא

אירוע רודף אירוע בצפון המדינה. על רקע חיסולו של אחד ממפקדיו הבכירים בארגון חיזבאללה על ידי צה"ל, גזרת הצפון שוב מסלימה עם למעלה מ-100 שיגורים בשעות האחרונות ומוקדי שריפות באזורים פתוחים בגולן. משפחות מפוני הצפון ממטה "נלחמים על הצפון", הגיבו לחיסול של בכיר חיזבאללה: "זמן למערכה נרחבת, אסור לנו לתת יד למשחקי חתול ועכבר שיגרמו לויתור על הצפון".

בצה"ל אישרו בשעה החולפת כי למעלה מ-100 שיגורים, בכל המטחים, נורו לצפון ורובן נפלו בשטחים פתוחים. 8 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע רשות הטבע והגנים ומועצה אזורית גולן פועלים בשעה האחרונה (רביעי), במרכז רמת הגולן ב-4 מוקדי שריפות כתוצאה מהמטח האחרון למרחב.

מפקד אשכול הגולן, רס"ר קובי מלכה: "8 צוותים בסיוע הגורמים החבירים פועלים מזה שעתיים בשריפות כתוצאה מירי תלול-מסלול למרחב. במאמץ רב הצליחו לוחמי האש לבלום את התפשטות השריפות לעבר יישובים ומתקנים אסטרטגיים. הצוותים ימשיכו בפעולות לכיבוי סופי בשעות הקרובות".

משפחות המפונים: "נקודת ציון קריטית, אחרת לא נחזור הביתה"

משפחות מפוני הצפון ממטה "נלחמים על הצפון" הגיבו לחיסול של בכיר חיזבאללה מוקדם יותר היום, ואמרו כי זהו "זמן למערכה נרחבת, אסור לנו לתת יד למשחקי חתול ועכבר שיגרמו לויתור על הצפון. אנחנו שומעים את הדיבורים על הסכמי כניעה לחיזבאללה ומזועזעים. כבר למעלה משמונה חודשים שאין לנו בית, ובמצב הנוכחי גם לא יהיה לנו בית לחזור אליו".

רפאל סלאב, תושב קרית שמונה, הוסיף: "הסכם עם חיזבאללה יתן שקט רגעי, אך במסווה של ניצחון נחזור עוד כמה שנים לאותו מצב ויהיה תרחיש של שבעה באוקטובר גם ביישובי הצפון. מחיר מערכה כוללת מול חיזבאללה הוא לא קטן, אבל מחיר דחיית המערכה הוא הרבה יותר גדול".

מתן דוידיאן, נציג קהילת המפונים מהישוב שלומי, הוסיף בקריאה לממשלת ישראל: "כעת, לאחר חיסול הבכיר, זאת נקודת ציון קריטית שמאפשרת לצאת למלחמה בחיזבאללה שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון. אנחנו לא נסכים להיות רצועת הביטחון, ובמקרה של הסכם לא נחזור הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר