סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נהרג בפיגוע הדקירה בכרמיאל

בפיגוע בקניון חוצות נפצע באורח קשה לוחם נוסף מגדוד 71 • אלכסנדר, שחיסל את המחבל לאחר שנפצע, פונה לבית החולים במצב אנוש - שם נאלצו לקבוע את מותו • אימו אולגה, עובדת בבית החולים וקיבלה את ההודעה שבנה התקבל במיון: "לאחר מכן הבנתי שהבן שלי הוא זה שירה במחבל, אני גאה בו"

תיעוד: זווית נוספת לפיגוע בקניון בכרמיאל

סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19, מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71, חטיבה 188, נהרג היום (רביעי) בפיגוע הדקירה בכרמיאל - לאחר שחיסל את המחבל. בפיגוע נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 71.

אלכסנדר יקימנסקי, צילום: דובר צה"ל

הפיגוע התרחש בקניון בקומה השנייה של קניון חוצות בכרמיאל. המחבל, ערבי-ישראלי בן 20 מהכפר נחף, חוסל על ידי אלכסנדר. אלכסנדר, שנפצע באורח אנוש, פונה למרכז הרפואי גליל, שם נאבקו על חייו של, אך נאלצו לקבוע את מותו זמן קצר לאחר מכן. 

אימו של אלכסנדר, אולגה, סיפרה: ״אלכסנדר (סשה) הוא ילד מקסים, אין כמוהו. תמיד אהבו אותו, מגיל קטן. הוא לא עשה אפילו בעיות בגיל הנעורים. הוא למד תקשורת בב״ס אורט נהריה. בזמן האחרון הרגיש בצבא שהוא עושה משהו ומשהו משמעותי ותורם לצבא, שבועיים לא היה בבית ומחר היה אמור לחזור הביתה בבוקר".

"אני עובדת בב״ח נהריה", ארה אולגה, "אתמול בערב שלח לי הודעה שיש טיפול לרכב בכרמיאל ובבוקר לא קישרתי הפיגוע שהוא נמצא בקניון. שלחתי לו הודעה 'סשה מה קורה?', התקשרתי אליו ולא ענה לי, חשבתי אולי נוהג והתחלתי להתקשר כל הזמן הרגשתי שמישהו מנתק השיחה. אז קיבלתי הודעה מהב״ח שבמיון נהריה התקבל סשה יקמינסקי, ואז קישרתי״.

״נכנסתי למיון ואז הודיעו לי  והוא במצב קשה ולא הצליחו להציל אותו. הבנתי לאחר מכן שהבן שלי הגיבור שירה במחבל לאחר שנפצע. אני גאה בו על המעשה ההירואי. רוצה שיזכרו מסשה שהוא היה בנאדם טוב״

בעיריית נהריה ספדו לאלכסנדר, תושב העיר: "בשם תושבי העיר אנו מבקשים לחבק ולחזק את הוריו, אולגה וניקולאי, אחיו איליה ואת כל בני המשפחה בשעה קשה זו. פרטים על מועד הלוויה ימסרו בהמשך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר