900 מחבלים חוסלו, כמעט ואין אזרחים במרחב: צה"ל מתקרב להכרעה הצבאית של חטיבת רפיח

על אף שהייתה ציפייה שרפיח תהיה מלכוד הומניטארי ובינלאומי לישראל, בפועל - התברר ההפך • עם זאת, את ציר פילדלפי ייקח יותר זמן להכריע, בגלל הסנסורים והמנהרות • עדיין ישנם התארגנויות טרור ברצועה, אך בתצורה אחרת, ובצבא מבינים שצריך לסכל אותן

כוחות צה"ל ברפיח. צילום: דובר צה"ל

מתקרבים להכרעה הצבאית של חטיבת רפיח: 900 מחבלים חוסלו, כמעט ואין אזרחים במרחב. הצבא פינה 300 אלף איש, בפועל - התפנו יותר. על אף שהייתה ציפייה שרפיח תהיה מלכוד הומניטארי ובינלאומי לישראל, בפועל - בצבא כבר מתקרבים להכרעה. עם זאת, את ציר פילדלפי ייקח יותר זמן להכריע, בגלל הסנסורים והמנהרות.

השמדת אתרי שיגור רקטות במרחב רפיח // דובר צה"ל

ייתכן ותהיה צומת של מעבר ללחימה בצפון, אולי עסקת חטופים ואולי שינוי צורה של הלחימה. חמאס מנסה לשקם את עצמו צבאית ולגייס מחבלים חדשים לשורותיו, אך יש הבדל בין יכולת ייצור שלא יכולה להשתקם בתנאים הנוכחיים, לבין זה שביום רגיל כשמגייסים פעיל חמאס ועושים לו מטווחים, מה שלא זה לא קורה עכשיו.

עדיין ישנם התארגנויות טרור ברצועה, אך בתצורה אחרת, ובצבא מבינים שצריך לסכל את זה. כמו חיסול 30 המחבלים בבית הספר ברצועה. כמו כן, נשאר עניין הטיפול בירי הרקטות מחאן יונס, בארגון הטרור מבינים שכשיורים רקטות, תוקפים אותם באופן משמעותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר