פיגוע הדקירה בכרמיאל: נקבע מותו של אחד הפצועים, צעיר נוסף באורח בינוני-קשה

נקבע מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו שנפצע אנוש בפיגוע דקירה בקומה השנייה של קניון חוצות בכרמיאל • צעיר נוסף פצוע באורח קשה • המחבל, ערבי-ישראלי תושב הכפר נחף הסמוך נוטרל על ידי אחד הפצועים • אמו ואחיו של המחבל הובאו לזירה

זירת הפיגוע בכרמיאל // מצלמת אבטחה

לאחר מאבק על חייו: נקבע מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו שנפצע מוקדם יותר היום (רביעי) באורח אנוש בפיגוע בפיגוע דקירה בקומה השנייה של קניון חוצות בכרמיאל. צעיר נוסף פצוע באורח קשה. המחבל, ערבי-ישראלי בן 20 מהכפר נחף חוסל על ידי אחד הפצועים. מחקירה ראשונית עולה כי הוא נכנס לקניון עם סכין וחיפש קורבנות.

אזור הפיגוע בכרמיאל, צילום: ללא קרדיט

 

נקבע מותו של אחד הפצועים בפיגוע בכרמיאל // המרכז הרפואי לגליל נהריה

"למרכז הרפואי לגליל הובאו שני פצועי דקירה. אחד מהם במצב בינוני עד קשה, עם דקירה באזור החזה והכתף, ולאחר שמצבו יוצב בחדר ההלם, הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי", אמר ד"ר מיקי וייס, מנהל מערך הטראומה במרכז הרפואי לגליל. "הפצוע השני הובא במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה, עם פגיעה קשה באזור החזה העליון, בבסיס צוואר ובכלי דם חיוניים. למרות ניסיונות ההחייאה, נאלצנו לקבוע את מותו".

כמו כן, ילד בן 9, שהיה עד לפיגוע הובא לפני זמן קצר למוקד טרם בעיר, כשהוא סובל מחרדה. הוא מטופל במקום. אין פרטים נוספים.

אימו של המחבל בזירת הפיגוע בכרמיאל

שני פצועים בפיגוע דקירה בקניון חוצות בכרמיאל // שמואל בוכריס

אמו ואחיו של המחבל הובאו לזירה, כאשר כל משפחת המחבל צפויה להיחקר. בכפר נחף מדווחים על כניסת כוחות ביטחון. 

בעקבות הפיגוע בכרמיאל: כניסת כוחות לכפר נחף

"מד"א תגיעו מהר": האזינו לשיחה הראשונה לאחר הדקירה

השיחה למד"א עם הדיווח על הפיגוע בכרמיאל

זירת הפיגוע בקניון בכרמיאל, צילום: תיעוד מבצעי מד"א
המחבל שביצע את הפיגוע, צילום: .

במשטרה לא שללו הימצאות של מפגעים נוספים במקום וביקש מאזרחים לא להגיע לזירה.

זירת הפיגוע בכרמיאל, צילום: מד"א
חובש רפואת חירום במד"א רן מושקוביץ שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי המאבטחים הובילו אותי לקומה השנייה. ראיתי 2 פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה".
הסכין שאיתו בוצע הפיגוע, צילום: דוברות המשטרה

״הגענו לזירת האירוע וראינו שני פצועים כבני 20 שכובים על הרצפה, אחד מהם היה במצב אנוש עם פצעי דקירה בצוואר והחלנו לבצע בו פעולות החייאה תוך שאנחנו נלחמים על חייו", סיפר  חובש רפואת חירום במד״א דוד בסודו. "הפצוע השני היה בהכרה עם דקירות בפלג גופו העליון והוגדר במצב קשה. שני הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה״.

ניצב שוקי שוקי תחאוכה מפקד מחוז צפון: "המחבל בזירה מנוטרל, שני האזרחים מטופלים בבית החולים. אחד מהם נטרל בעצמו את המחבל. האזור נסגר על ידי המשטרה. אנחנו סורקים בכל העיר והמחוז והעלנו את רמת הכוננות שגם ככה הייתה גבוהה בעקבות המלחמה". 

זירת הפיגוע בקניון בכרמיאל, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

במשטרה עדכנו כשעה קלה לאחר הפיגוע כי מפקד מחוז צפון קיים בדקות האחרונות הערכת מצב בזירה עם המפקדים וכי זהות המחבל נמצאת בבדיקה. 

הערכת המצב של המשטרה בקניון, צילום: דוברות המשטרה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר