פינוי גבעת צור הראל: מתפרעים יידו בקבוקי תבערה לעבר רכבי צה"ל, ג'יפ של הלוחמים נסע עם נער על מכסה המנוע

המתבצרים הבעירו צמיגים ורכב, והכוחות נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות • חלקם תקעו רגליהם בבטון והאשימו את השר סמוטריץ' על רקע אישורי הבנייה שניתנו למספר יישובים • ח"כ סון הר-מלך: "במקום להגן על יהודים, שר הביטחון פועל נגדם באלימות"

ג'יפ צה"לי נוסע בזמן שאדם נמצא בקדמת הרכב בעת פינוי \ ללא קרדיט

אבנים ורימוני עשן: הבוקר (רביעי) החל פינוי אלים בגבעת צור הראל, כאשר למעלה מ-70 צוותי מג"ב וכוחות רבים נוספים הציפו את האזור עקב חששות חמורים להתנגדות מצד המתבצרים. האירוע התברר כחריג במיוחד בשל היקף הכוחות העצום שנפרסו במקום, והכוח הרב שהופעל כדי להדוף אותם.

מתיישבים מיידים אבנים לעבר רכבים פלשתינים בצומת גבעת אסף // תושב דיר בואן

בהמשך לכך, מתפרעים ישראלים יידו בקבוקי תבערה לעבר רכבי צה"ל ומג"ב הנמצאים סמוך לגבעת צור הראל.

פינוי המאחז "עוז ציון", צילום: המנהל האזרחי

עם הגעת הכוחות לשטח, המתפרעים הבעירו צמיגים ורכב בציר הכניסה למקום. מיד החלו זריקות אבנים לעבר כוחות מג"ב ורכבי הכוחות, דבר שגרם לכך שאחד הכלים יצא משימוש לאחר שקיבל מכה במיכל הסולר. הכוחות נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתפרעים בניסיון להשתלט על המצב. המתיישבים מאשימים את השר סמוטריץ' בפינוי האלים, ובמיוחד לאחר שהגיעו אישורי בניה במספר התיישוביות.

לאחר הפינוי האלים,  כוחות מג"ב ירו רימוני גז לתוך בית משפחה ביישוב עוז ציון האירוע התרחש כשבתוך הבית שהתה המשפחה, זוג הורים ו3 ילדיהם הקטנים. רימון הגז שהתפוצץ סמוך לבלוני גז הבישול בכניסה לבית אפף את בית המשפחה בגז מדמיע, בזמן שהמשפחה כלואה בפנים.

בנוסף לכך, בחלק מהמבנים נמצאו מתבצרים שהפכו את הפינוי למאתגר עוד יותר כאשר חלקם תקעו את רגליהם בתוך בטון, מה שהצריך פעולות מיוחדות מצד הכוחות על מנת לשחררם ולהשלים את הפינוי בצורה בטוחה.

עם סיום מבצע הפינוי, החלו מתפרעים רעולי פנים לזרוק אבנים לעבר הכוחות ואף ניפצו שמשה קדמית ברכבו של קצין.

השמשה המנופצת של רכבו של הקצין, צילום: ללא קרדיט

במערכת הביטחון סבורים שמאזור הגבעה בוצעו לאחרונה פעולות חמורות ביותר הפוגעות בחוק ובסדר הציבורי, עם דגש על פגיעה בתושבי האזור. הפעולות האחרונות אף סיכנו באופן ממשי את תושבי גבעת אסף הסמוכה, שהוכרה בהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. בעקבות הסכנה והחשש לערעור היציבות באזור, הוביל ראש המנהל האזרחי הליך מהיר וסדור לפינוי המאחז, וההחלטה אושרה על ידי הדרג המדיני.

ח״כ לימור סון הר מלך הגיבה לאירוע: "אני מזועזעת מהאירועים הקשים המתרחשים ממש בשעה זו בגבעת צור הראל. במקום להגן על מתיישבים יהודים אמיצים המממשים את החזון הציוני, שר הביטחון והאלוף יהודה פוקס פועלים נגדם באלימות מופרזת".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״זריקת אבנים ופגיעה בכוחות הביטחון שלנו - קו אדום. כל חברי הממשלה צריכים לגנות בפה מלא, ואת הפורעים צריך להביא לדין. שולח חיזוק לכל החיילים והשוטרים, המשיכו למלא את משימותיכם, בכל מקום. לעם ישראל מגיעה ממשלה שמגבה את חיילינו ושוטרינו, כפי שהוא עומד מאחוריהם".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר