הותר לפרסום: סרן איליי אלישע לוגסי נפל בקרב בצפון הרצועה; המוסד הודיע כי ישראל קיבלה את תשובת חמאס ובוחנת אותה כעת

חמאס הסיר את הדרישה להפסקת הלחימה בשלב א' של העסקה ההומניטארית שכוללת • סמל אלכסנדר יקימינסקי נהרג בפיגוע בכרמיאל • צה"ל אישר כי חיסל בכיר חיזבאללה ששימש ב"תפקידים משמעותיים" • 100 שיגורים זוהו לעבר הגליל העליון ורמת הגולן • פגיעה ישירה בבית בכפר מימון • מספר שריפות פרצו בשטחים פתוחים ברמת הגולן

בלבנון מדווחים על שריפות בעקבות תקיפות צה"ל. צילום: רשתות ערביות

היום ה-271 למלחמה: סרן איליי אלישע לוגסי מקריית שמונה נפל בקרב בצפון הרצועה. כך התיר לפרסום הערב (רביעי) דובר צה"ל. בפיגוע בכרמיאל נפל סמל אלכסנדר יקימינסקי מנהריה. המוסד הודיע כי ישראל קיבלה את תשובת חמאס ובוחנת את ההצעה. לאחר חיסול בכיר חמאס - אזעקות בלתי פוסקות נשמעו בגליל ובגולן. 

צה"ל פועל בלבנון, צילום: דובר צה"ל

עדכונים שוטפים:

01:05: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן. השניים דנו על ה"מאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה ולעסקת שחרור החטופים". כמו כן, דובר גם על "הגדלת הסיוע ההומניטרי באופן משמעותי ומתמשך ועל שיפור הגישה ההומניטרית בכל רחבי עזה". בנוגע לשאלת ה"יום שאחרי", בלינקן ופרחאן דנו על "דרך לבסס משטר, להבטיח ביטחון ולשקם את הרצועה", כמו גם ב"יעדים משותפים לקידום היציבות האזורית, לרבות מאמצים להפחתת המתיחות לאורך הגבול הצפוני של ישראל".

הנסיך פייסל בן פרחאן בפגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

00:46: דיווח: כוחות צה"ל הורסים בשעה זו באזור בית לחם את בית אחד המחבלים שביצע את הפיגוע סמוך למעלה אדומים, בחודש פברואר האחרון.

00:05: חמאס בהודעה רשמית: ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, ניהל בשעות האחרונות שיחות עם המתווכים בקטאר ובמצרים לגבי רעיונות, שנועדו להביא להסכם שיסיים את התוקפנות ברצועת עזה. הנייה שוחח גם עם בכירים בטורקיה לגבי ההתפתחויות האחרונות. חמאס מתייחסת ברוח חיובית לתוכן הדיונים. (שחר קליימן)

23:34: פיקוד מרכז ארצות הברית טוענת כי כוחותיה השמידו בהצלחה שני אתרי מכ"ם חות'י בתימן באזורים הנשלטים על ידי הות'י בתימן ושתי ספינות קרקע לא מאוישות בים האדום ב-24 השעות האחרונות.

23:32: בכיר חמאס חוסאם בדראן מצהיר הלילה כי בארגון הטרור שואפים להגיע להסכם להפסקת המלחמה ונמצאים בתקשורת מתמשכת עם המתווכים. לדבריו, הם החליפו כמה רעיונות עם המתווכים במטרה להביא להפסקת המלחמה ולנסיגה מלאה מרצועת עזה. הוא טען כי בחמאס לא החמירו את הדרישות שלהם והאשים כי ישראל מנסה לשבש את המהלך ולהתחמק (שחר קליימן)

23:18: דיווחים בלבנון על תקיפות של צה"ל בדרום המדינה (שחר קליימן)

22:46: ל"ישראל היום" נודע כי חמאס הסיר את הדרישה להפסקת הלחימה בשלב א' של העסקה ההומניטארית שכוללת - גברים מבוגרים, חולים, נשים, כולל התצפיתניות.

22:35: סרן איליי אלישע לוגסי בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, חטיבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן איליי אלישע לוגסי, צילום: דובר צה"ל

21:11: משרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה".

19:40: נציג חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, חסן פדלאללה, הצהיר כי "חיסול המפקד מוחמד נאסר לא ידחוף את ההתנגדות לסגת" (שחר קליימן)

19:27: חיזבאללה בהודעה תשיעית להיום הצהיר כי מחבליו שיגרו רקטות בוראקן לעבר זרעית (שחר קליימן)

19:06: ראש הממשלה נתניהו אישר למערכת הביטחון וצה״ל בימים האחרונים את חיסול הבכיר בלבנון.

19:00: 100 שיגורים זוהו לעבר הגליל העליון ורמת הגולן.

תקיפת כטבמ"ם בצור, לבנון, צילום: רשתות ערביות

18:45: אזעקות על ירי טילים בזרעית.

18:38: אזעקות על ירי טילים באצבע הגליל.

18:37: חיזבאללה הודיע כי בתגובה לחיסול של בכיר הארגון בצור, מחבליו שיגרו רקטות פלאק לעבר קריית שמונה, ומאה רקטות לעבר שני מוצבים באצבע הגליל (שחר קליימן)

18:23: הותר לפרסום: בפיגוע הדקירה בכרמיאל נהרג סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71, חטיבה 188. 

בפיגוע נפצע לוחם נוסף באופן קשה.

אלכסנדר יקימנסקי, צילום: דובר צה"ל

18:21: אזעקות על ירי טילים בגליל העליון וברמת הגולן.

18:09: צה"ל מאשר את חיסול הבכיר בלבנון: "היה בתפקידים משמעותיים בחיזבאללה"

18:04: כתוצאה מירי הרקטות מלבנון: מספר שריפות פרצו בשטחים פתוחים ברמת הגולן.

18:01: גורם ביטחוני בכיר: "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א׳ במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל. ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו. ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד" (לילך שובל)

17:32: אזעקות בלתי פוסקות בגליל העליון. עשרות שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה. (עידן אבני)

16:25: חיזבאללה הודיע על תקיפה שביצעו מחבליו נגד אתר סמוך לגבול באצבע הגליל. (שחר קליימן)

16:16: פגיעה בבית בכפר מימון. (איליה יגורוב)

הנפילה בכפר מימון, צילום: .

16:08: אזעקות בכפר מימון שבעוטף עזה. 

16:08: נשיא המדינה יצחק הרצוג באירוע להוקרת פעילות עובדי מדינה במלחמת ׳חרבות ברזל׳: 
"העם כולו רוצה בחזרתם, ורוב מובהק תומך בעסקת חטופים. החובה של המדינה היא להחזיר אותם והיא נמצאת בלב הקונצנזוס. מנהיגינו חייבים להפנים שהם נבחנים במאמץ להשבת החטופים וביחס למשפחות החטופים". 

הרצוג במפגש עם חברי כיתת הכוננות בחניתה, צילום: מעיין טואף\לע"מ

16:06: לפחות שלוש נפילות בשטחים פתוחים בקריית שמונה. (עידן אבני)

16:05: על פי פרסומים זרים, אבו נעמה נאסר היה בכיר בחיזבאללה, ששימש בתפקיד מקביל למפקד אוגדה בדרום לבנון. בחודש שעבר חוסל מחבל בעל אותו תפקיד בשם טאלב סאמי עבדאללה. בכלי תקשורת ערביים דווח כי כטב"מ חיסל את אבו נעמה כשנסע במכונית עם מחבל נוסף באזור צור. (שחר קליימן)

אבו נעמה נאסר, מפקד הגזרה בחיזבאללה שחוסל בצור, צילום: רשתות ערביות

16:03: אזעקות בקריית שמונה ובמנרה. 

15:45: שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לשטחי הכינוס בעוטף עזה, ופגש את אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשות האלוף מישל ינקו, הפועלים בשטח עבור רענון הלוחמים ותיקון הרק״מים והכלים ההנדסיים.

גלנט: "היכולת המבצעית והיכולת הלוגיסטית הן שמאפשרות לנו להגיע ולממש את מטרות המלחמה, ואנחנו ברצועת עזה הולכים ומתקרבים לנושא הזה. חמאס שחוק, נמצא במצב קשה ואנחנו נגיע למטרות שלנו מתוך עמדה חזקה מאוד והעניין הזה הולך ומתקרב".

״הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך. אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנידרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם״. (לילך שובל)

גלנט בגבול עזה, צילום: אריאל חרמוני

15:02: על פי רשת "אל-ג'זירה", שמו של מפקד יחידת עזיז שחוסל בדרום לבנון הוא אבו נעמה נאסר. (שחר קליימן)

14:50: לוחמי סיירת חרוב ומסתערבים של ימ״ס איו״ש נכנסו לפעילות סיכול במחנה הפליטים בג׳נין. על פי דיווחים ערביים, מחבל אחד חוסל. (חנן גרינווד)

14:45: רשת "סקיי ניוז" בערבית מדווחת כי בצור חוסל מפקד שטח בולט בחיזבאללה. גם ברשת אל-ג'זירה מדווחים מפי מקור ביטחוני שחוסל מפקד צבאי בחיזבאללה באזור צור. גם המחוסל השני על פי הדיווחים הוא מחבל חיזבאללה. (שחר קליימן)

14:35: מניין ההרוגים בצור עלה לשניים. (שחר קליימן)

14:24: תיעוד: צה"ל חיסל הלילה בתקיפה מהאוויר ארבעה מחבלים מתשתית הטרור בנור א-שמס בעת שניסו להטמין מטענים.

בפעילות משותפת של חטיבת מנשה ושב״כ זוהו הלילה מספר מחבלים בנור א-שמס שבמנשה, בעת שניסו להטמין מטענים, בסמוך למרחב בו אירע פיצוץ מטען שלשום. לאחר זמן קצר כלי טיס חיסל ארבעה מהמחבלים שזוהו כחלק מתשתית הטרור במחנה נור א-שמס: מחמד שחאדה, מחמד כנוח, יזיד שאפע ונמר אבראהים. (לילך שובל)

צה"ל חיסל הלילה בתקיפה מהאוויר ארבעה מחבלים מתשתית הטרור בנור א-שמס בעת שניסו להטמין מטענים // דובר צה"ל

14:13: ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אין ולא היתה מתנה גדולה יותר לאוייבי ישראל מחוסר האחריות של נתניהו. אם הוא לא עושה סדר כשיש מריבה שפוגעת בשב"כ בזמן מלחמה, למה הוא ראש ממשלה?". (יהודה שלזינגר)

14:10: החיסול בלבנון: לפחות הרוג אחד במכונית שהותקפה בצור, כך לפי דיווח ערבי. (שחר קליימן)

13:58: דיווחים בלבנון: כטב"ם תקף מכונית באזור אל-חוש בצור שבדרום המדינה. (שחר קליימן)

זירת התקיפה בצור, צילום: רשתות ערביות

12:18: עדכון מהפיגוע בכרמיאל: שניים נפצעו קשה מאוד, השלישי במצב בינוני-קשה. המפגע נוטרל. לידיעה המלאה

11:59: דיווח ראשוני: חשד לפיגוע בכרמיאל 

10:47: כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל אחמד דוואבשה שרצח את בנימין אחימאיר ז״ל בכפר דומא. בכפר עקב שבחטיבת בנימין מסתערבי מג"ב עצרו שני מבוקשים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים, ביניהם שלושה אקדחים, רובה M16 וציוד צבאי נוסף. באל בירה שבמרחב החטיבה הכוחות עצרו מבוקש נוסף. בשכם, בצוריף, בקיביא ובפאחמה הלוחמים עצרו ארבעה מבוקשים. מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לחמאס. (לילך שובל)

09:26: וחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים השמידו מעל ל-50 תשתיות טרורצ במרחב סג'ייעה. כוחות אוגדה 98 חיסלו מחבלים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תשתיות טרור.
במהלך היממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים השמידו מעל ל-50 תשתיות טרור, בפשיטות ממוקדות שביצעו הכוחות, איתרו פירים מבצעיים ואמצעי לחימה ביניהם נשקי "קלאצ׳ניקוב", רימונים, מחסניות וציוד לחימה נוסף.

במרכז הרצועה,  חיל האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 99 חיסלו מחבלים שהיוו איום. במרחב רפיח, מטוסי קרב של חיל האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 162 השמידו מספר תשתיות טרור וחיסלו מחבלים במרחב. באחת התקיפות, מטוס קרב בשיתוף כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל תקפו מבנה צבאי וחיסלו שני מחבלים ששהו בו. (לילך שובל)

08:00: דיווחים על תקיפות בסג'עייה ובזייתון שברצועה

06:56: דובר צה"ל: בהמשך לתקיפת חוליית המחבלים אתמול בנור א-שמס: 4 מחבלים חוסלו בתקיפה אמש ומספר פצועים בזמן שהטמינו מטענים (לילך שובל)

06:53: דיווח: רק שניים או שלושה אנשים יודעים את מיקומו המדויק של סינוואר ודואגים לצרכיו. המקורות לא אישרו או הכחישו דיווחים על ניסיונות חיסול של צה"ל. לטענתם, סינוואר שוקל רק שתי אפשרויות: השגת תנאי חמאס להפסקת המלחמה או "זכייה בכבוד השאהיד" עוד דווח כי סינואר שוקל גלות מעזה. 

סינואר בביקור באתר בנייה בדרום רצועת עזה צילום: אי.אף.פי, צילום: AFP

06:31: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון במהלך הלילה:

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים בליידא, יארון וטיר חרפא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של הארגון במרחב עיתרון. (לילך שובל)

06:00: דיווח ב-CNN: נתניהו וביידן ייפגשו בסוף החודש בוושינגטון

ביידן ונתניהו, צילום: אבי אוחיון/לע"מ

2:40: דיווח ערבי: הפגזה ארטילרית אינטנסיבית על השכונות המזרחיות של העיר עזה.

0:02: אזעקות צבע אדום נשמעו בסופה ובחולית שבעוטף עזה.

23:40: כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שהתכוונה להניח מטענים במרחב נור א-שמס בסמוך לטולכרם. זוהי התקיפה השלישית באזור בשלושת ימים האחרונים.

23:39: דיווח בצרפת: נשיא צרפת עמנואל מקרון הפציר ברה"מ בנימין נתניהו למנוע "התלקחות" בין ישראל לחיזבאללה בלבנון, במהלך שיחת טלפון שקיימו שני המנהיגים.

23:00: דובר הג'יהאד האסלאמי: "מאמצי המתווכים נמשכים למען השגת הסכם הפסקת אש ועסקת חילופי שבויים. הכדור במגרש של ישראל ועליה להתחייב להחלטות הבינלאומיות ולהפסיק את התוקפנות שלה. על הממשל האמריקני ללחוץ על ממשלת נתניהו לקבל את ההצעה להפסקת אש".

הוא הוסיף: "העמדה האמריקנית היתה מוטה לטובת ישראל מהיום הראשון למלחמה וסיפקה לו כיסוי מתמשך. מי שיקבע את עתיד עזה אחרי המלחמה יהיה העם הפלסטיני ולא תל אביב או וושינגטון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר