"ענק, צנוע, פרח בר": רס״ל (במיל׳) יהודה גטו ז"ל הובא למנוחות

רס"ל גטו בן 22 מפרדס חנה נהרג מפיצוץ מטען ברכב בו שהה במהלך פעילות מבצעית במחנה נור א-שמס שבמרחב טולכרם • במועצה המקומית הרכינו ראש לאחר דבר הידיעה על נפילתו: "אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה וחונך על אהבת המולדת"

הלוויתו של רס"ל (במיל') יהודה גטו ז"ל . צילום: ללא קרדיט

אבל כבד בפרדס חנה: רס״ל (במיל׳) יהודה גטו, בן 22 מפרדס חנה-כרכור הובא בשעה זו (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי ביישוב. רס"ל גטו מפיצוץ מטען ברכב בו שהה במהלך פעילות מבצעית במחנה נור א-שמס שבמרחב טולכרם והועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו. 

"אתה ענק, צנוע, כמה את מורגש בחדר שאתה נמצא בו. אתה חכם, פרח בר שלי. אתה יפה מבחוץ ומבפנים", בת דודתו עופרה ספדה לו בדמעות.

הלוויתו של רס"ל (במיל') יהודה גטו ז"ל,

"יהודה אתה חיים שלי, אני אוהב אותך. כולם צריכים לדעת מי היית. בחיים לא אמרת משהו רע לבן אדם. אעשה כל דבר שינציח אותך. בבקשה מכם תהיו אנשים טובים כמו יהודה. הוא לא הספיק כלום בחיים שלו", ספד לו אחד מחבריו הטובים. 

"איזה מלאך. בן אדם טוב. כל דבר שהוא נוגע הופך לזהב. מהיום הראשון שהוא הגיע לעולם הוא הקרין אור שאי אפשר לפספס. רק רצה לחבק, לתת מעצמו. קודם כל כולם - אחר כך יהודה", ספד לו בן דודו. "הוא סיים שירות והלך למילואים. אמרתי לו שיתאוורר והוא אמר: אני חייב להיות שם. אנחנו אוהבים אותך יהודה. אתה לא אחיין, אתה אח בשבילי". 

 

"הבנת שעל כתפייך אחריות כבדה. כולם ידעו שעלייך אפשר לסמוך", אמר נציג הצבא. "יהודה תמיד סיפר על המשפחה. הוא קיבל את ערכי אהבת הארץ, השליחות והנתינה". 

רס"ל (מיל') יהודה גטו, נפל בעת פעילות מבצעית ביו"ש, צילום: דובר צה"ל

יוני חכימי, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור אמר לאחר פרסום ההודעה המרה: "היום המושבה שלנו איבדה עוד אחד מבניה במלחמה הקשה מנשוא, רס"ל יהודה גטו ז"ל הוא החלל ה-9 במושבה שלנו מפרוץ המלחמה. יהודה ז"ל אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה על אהבת המולדת. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב להורים, לאחים ולמשפחתו". 

הלוויתו של רס"ל (במיל') יהודה גטו ז"ל,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר