הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נפלו ברצועת עזה

נדב אלחנן נולר ורס"ן (מיל׳) אייל אבניאון נפלו בקרב במרכז הרצועה • נסיבות נפילתם נחקרות • בתקרית נפצע באורח קשה לוחם מילואים, לוחם נוסף נפצע קשה בתקרית נוספת בדרום הרצועה

רס"ר (במיל') נדב אלחנן נולר ורס"ן (במיל׳) אייל אבניאון נפלו ברצועת עזה. צילום: ללא

הותר לפרסום: רס"ן (מיל') איל אבניאון ורס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר, לוחמי פלוגת חרמש בגדוד 121 של חטיבת המילואים 8 שלוחמת תחת אוגדה 99, נפלו בקרב בדרום הרצועה. בצה"ל מתחקרים את נסיבות נפילת הלוחמים.

רס"ן (במיל') אבניאון, בן 25 מהוד השרון, שירת כמ"פ לוחם בחטיבת הנח"ל והצטרף במהלך הלחימה לכוחות הפלוגה באוגדה 99. במהלך המלחמה הוא שימש כסגן מפקד פלוגה בגדוד. "אבניאון הצטרף אלינו לחרמש בתחילת המלחמה. קצין רציני, יוצא יחידה מובחרת, אדם חכם ומוכשר. בשעות הרבות שבילינו יחד הוא סיפר לי על המסע הארוך שעשה בספינת דיג באוקיינוס ועל התוכניות שלו לעתיד. הוא יצא לקורס מ"פים תוך כדי המלחמה, קיבל פלוגה והלילה נפל בעזה, ואיתו התכניות והחלומות", כתב לזכרו אביעד הומינר רוזנבלום, חברו לנשק.

לוחמי אוגדה 99 משמידים תשתיות טרור ברצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

יובל שגב, הכתב הפוליטי של גל"צ, ספד לאבניאון, שהיה חברו: "היית כל כך חי שאי אפשר להאמין שאתה מת. הכי מצחיק, הכי חתיך, שותף לכמה מהלילות הכי דפוקים בחיים שלי וגם לכמה מהשיחות הכי עמוקות. דיברנו לפני שלושה שבועות, רצית לחשוב ביחד איך הופכים את המדינה הזאת לטובה יותר ומה אפשר לעשות. שיתפת בקשיים של המילואים הבלתי נגמרים, לצד ההבנה של הצורך והחשיבות. דיברת על השוויון בנטל, ועל איך חייב לדאוג שזה יקרה אבל לא 'בגישה של אנטי'. תכננו להשלים את השיחה הזאת כשתצא קצת, אחרי שלא נפגשנו יותר מדי זמן".

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, ספד לאבניאון: "אייל התנדב לקורס מפקדי פלוגות במהלך המלחמה מתוך תחושת אחריות ורצון לתרום והוביל את הפלוגה באירוע שבו נהרג. הלב של כולנו שבור". הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין נווה הדר שבהוד השרון. לפני ההלוויה, תיערך צעדה לאורך כביש הגישה לבית העלמין לזכרו.

אבניאון אהד את הפועל תל אביב בכדורגל. בקבוצה נפרדו ממנו: "הוא היה מנוי לשער חמש זה שנים רבות ואהד את הקבוצה בכל רמ״ח אבריו".

לוחם המילואים רס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר, בן 30 מירושלים, שירת כסמל מחלקה. הוא גדל בקרני שומרון והתחנך במכינה הקדם צבאית עלי. הוא הנופל התשיעי מקרני שומרון מאז פרוץ המלחמה. מועצת היישוב ביקשה להשתתף באבל המשפחה: "אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחת נולר היקרה. יהיה זכרך ברוך".

לפני כחודש פרסם נדב פוסט בפייסבוק, שבו הוא סיפר שפלוגתו זקוקה לעזרה ברכישת ציוד: "אחרי 155 ימי מילואים - חודשיים וחצי בצפון ועוד חודשיים וחצי בעוטף עזה - נקראנו בהתראה של ארבעה ימים בפעם השלישית, הפעם לתעסוקה מבצעית וללחימה מתמשכת ברצועת עזה. לסיוע בביצוע המשימה בשהות הארוכה ברצועה, במיוחד בתקופה החמה הזו בשנה, הפלוגה שלנו זקוקה לעזרתכם ברכישת ציוד. בואו להיות שותפים ללחימה!".

נסיבות התקרית שבה נפלו הלוחמים מתוחקרות. על פי הערכות, רכבם של נולר ואבניאון עלה על מטען, אך השניים לא נפגעו מהפיצוץ. באירוע שבו נפלו נולר ואבניאון נפצע באורח קשה לוחם מילואים מגדוד 121 של חטיבה 8. נוסף על כך, לוחם מגדוד 52 של חטיבה 401 נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

במהלך היממה האחרונה, לוחמי אוגדה 99 הגבירו את מאמצי סיכול הטרור במרכז הרצועה. בצה"ל עדכנו שהלוחמים חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר