כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שהתכוונה להניח מטענים באזור טולכרם

הרמטכ"ל ברפיח: "הרגנו כאן יותר מ-900 מחבלים - אנחנו מתישים את הצד השני" • דיווח בצרפת: נשיא צרפת עמנואל מקרון הפציר ברה"מ בנימין נתניהו למנוע "התלקחות" בין ישראל לחיזבאללה בלבנון • לפחות 15 רקטות נורו לאזור קריית שמונה, שריפה פרצה מחוץ לעיר • אנגלמן: "נבחן פתיחת ביקורת על שחרור מנהל שיפא"

תרגיל ראשון לחטיבת ההרים // דובר צה"ל

היום ה-270 למלחמה: שר הביטחון יואב גלנט, אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב "זכרו לברכה" על מצבות צבאיות של חללים. החטיבה המרחבית החדשה "ההרים" (810) השלימה תרגיל חטיבתי ראשון, שכלל תרחישי התקפה בלבנון, בניהם לוחמת סבך, לוחמה בשטח בנוי והיתקלות מול אויב.

עדכונים שוטפים:

2:40: דיווח ערבי: הפגזה ארטילרית אינטנסיבית על השכונות המזרחיות של העיר עזה.

0:02: אזעקות צבע אדום נשמעו בסופה ובחולית שבעוטף עזה.

23:40: כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שהתכוונה להניח מטענים במרחב נור א שמס בסמוך לטולכרם. זוהי התקיפה השלישית באזור בשלושת ימים האחרונים.

23:39: דיווח בצרפת: נשיא צרפת עמנואל מקרון הפציר ברה"מ בנימין נתניהו למנוע "התלקחות" בין ישראל לחיזבאללה בלבנון, במהלך שיחת טלפון שקיימו שני המנהיגים.

23:00: דובר הג'יהאד האסלאמי: "מאמצי המתווכים נמשכים למען השגת הסכם הפסקת אש ועסקת חילופי שבויים. הכדור במגרש של ישראל ועליה להתחייב להחלטות הבינלאומיות ולהפסיק את התוקפנות שלה. על הממשל האמריקני ללחוץ על ממשלת נתניהו לקבל את ההצעה להפסקת אש".

הוא הוסיף: "העמדה האמריקנית היתה מוטה לטובת ישראל מהיום הראשון למלחמה וסיפקה לו כיסוי מתמשך. מי שיקבע את עתיד עזה אחרי המלחמה יהיה העם הפלסטיני ולא תל אביב או וושינגטון".

20:15: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בביקור בשדרות: "לא אתפלא אם פתאום, אחרי חודשים של סרבנות, סינוואר ישיב בחיוב על ההצעה שהוא קיבל לעסקה, כי הוא בפאניקה והוא מבין שאנחנו קרובים לניצחון וירצה להציל את עצמו ואת שלטון חמאס בעזה, כדי לחזור ולשקם את הכוח שלו ולהשתלב שוב בתוכנית ההשמדה הקונבנציונאלית האיראנית בסיבוב הבא.

"דווקא לכן זה לא הזמן לעצור. זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז. הכי הפוך שיש. זה הזמן להכניס עוד כוחות ולהגביר את הלחץ הצבאי".

עיריית שדרות

20:05: הרמטכ״ל, הרצי הלוי, סייר במרכז לוגיסטי קדמי שהוקם בתוך רצועת עזה וקיים שיח עם המפקדים והלוחמים.

דובר צה"ל

לדברי הרמטכ"ל, "אנחנו סופרים בחטיבת רפיח, מה שראינו בעיניים, אני לא יודע להגיד דברים מהאוויר, מעל 900 מחבלים הרוגים, בתוכם גם מפקדים, לפחות מפקד גדוד אחד הרבה מ"פים והרבה פעילים. המאמץ עכשיו, והסיבה שאנחנו עובדים כאן עוד שבוע ועוד שבוע, הוא עכשיו המאמץ על השמדת התשתיות ועל השמדת התשתיות בתת קרקע, וזה לוקח זמן, ולכן המערכה הזו היא ארוכה כי אנחנו לא רוצים להשאיר את רפיח עם התשתיות. יש אנשים שהרגנו בתת קרקע, יש אנשים שניסו לצאת והרגנו".

20:00: לוחמי-האש פועלים בשריפה בשטח פתוח בקריית שמונה כתוצאה מירי מלבנון. 8 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בפיקודו של רב-רשף דרור בוחניק פועלים מזה שעתיים בשריפה בשטח פתוח במרחב קריית שמונה כתוצאה ממטח הירי האחרון למרחב. הצוותים בפעולות לבלום את התפשטות האש לבתים מגורים ולכיבוי הלהבות.

הדליקה באזור קריית שמונה, צילום: כב"ה צפון

19:26: סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר לסוכנות AP כי "הלחימה עם ישראל תיפסק ללא כל דיון אחרי הפסקת אש מלאה בעזה". עם זאת, הדגיש כי אם ישראל תצא למבצע "מוגבל" בדרום לבנון, תגובות ארגון הטרור "לא תהיה מוגבלת". 

שייח נעים קאסם (ארכיון), צילום: רויטרס

19:15: שר הביטחון יואב גלנט, אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב "זכרו לברכה" על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת.

18:15: צה"ל תקף מבנה צבאי ממנו פעל מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. כוחות חטיבה 228 זיהו מוקדם יותר היום מחבל נכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארין שבדרום לבנון, זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב תקפו את המבנה הצבאי שבו פעל המחבל.

דובר צה"ל

17:50: הפלשתינים מדווחים: לפחות שישה הרוגים בתקיפה על בית בדיר אל-בלח.

17:46: פיקוד העורף משיק פלטפורמה טכנולוגית, המאפשרת למשתמשים להתקין את יישומון פיקוד העורף בטלוויזיות חכמות ולקבל התרעות על גבי מסך הטלוויזיה, גם בזמן שימוש ביישומונים כדוגמת +Netflix ,YouTube ,Disney ועוד.

17:40: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע כי תיבחן פתיחת ביקורת על שחרור מנהל בית החולים שיפא. לדבריו, "חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צילום: ללא

17:25: ההערכה היא כי לפחות עשר רקטות נורו במטח לאזור קריית שמונה. כולן יורטו או נפלו בשטחים פתוחים.

יירוטים באזור קריית שמונה | ללא קרדיט

17:15: כוחות צה״ל מחטיבת שומרון פגעו בכמה מחבלים חמושים במהלך סריקות באזור שכם, לאחר פיגוע הירי לעבר  מצפה יוסף שבחטיבת שומרון.

כוחות צה"ל סורקים באזור שכם, צילום: דובר צה"ל

17:07: אזעקה נוספת נשמעה בכמה יישובים באצבע הגליל

17:00: אזעקות בקריית שמונה והסביבה.

16:23: ועדת המשנה לענייני מודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום דיון וסקירה בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

16:05: החטיבה המרחבית "ההרים" (810) השלימה בשבוע האחרון תרגיל חטיבתי ראשון, שכלל תרחישי התקפה בלבנון, בניהם לוחמת סבך, לוחמה בשטח בנוי והיתקלות מול אויב.

דובר צה"ל

חטיבת ההרים בפיקוד אוגדה 210, הוקמה כחלק מהתאמת המענה המבצעי מול המציאות המשתנה בגבול סוריה-לבנון ותגן בגזרת הר החרמון והר דב. בסיום התרגיל התקיים טקס בו נחשף לראשונה תג היחידה של החטמ״ר.

חטמ״ר ההרים בתרגיל חטיבתי, צילום: דובר צה"ל

15:00: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב מלכיה מחשש לחדירת כלי טיס עוין, זוהתה מטרה אווירית חשודה שאינה חצתה לעבר שטח ישראל, האירוע הסתיים. בעקבות הזיהוי מיירט שוגר לעבר המטרה, אין נפגעים. עוד נמסר מצה"ל כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה מעל שטח לבנון במרחב כפר כילא, המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ. (לילך שובל)

14:24: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון; בבלאטה שבשכם הושמדו שתי מחרטות לייצור אמצעי לחימה, יחד עם חלקי נשק שאותרו במקום. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. (חנן גרינווד)

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בבלאטה שבשכם ובחטיבת עציון // דובר צה"ל

13:31: אזעקות הופעלו בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין ביישובים דישון, יפתח, מלכיה, רמות נפתלי ובמבואות החרמון. 

13:05: פצוע ירי באורח קל אותר במצפה יוסף סמוך לשכונת השומרונים בהר ברכה. כוחות צה"ל הגיעו לזירה לבדיקת המטופל, הוא בהכרה ונפצע מירי באזור בית השחי. לידיעה המלאה. (חנן גרינווד)

כוחות צה״ל מטפלים בפצוע הירי בשומרון // מנחם בן שחר

11:31: הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נפלו בקרב במרכז הרצועה. רס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר, בן 30 מירושלים, סמל מחלקה בגדוד 121, חטיבה 8,  ורס"ן (מיל׳) אייל אבניאון, בן 25 מהוד השרון, סגן מפקד פלוגה בגדוד 121, חטיבה 8. לידיעה המלאה. (חנן גרינווד, ירון דורון ולילך שובל)

לוחמי צה"ל מאוגדה 99: איל אבינאון ונדב נולר נפלו ברצועת עזה, צילום: באדיבות המשפחות

10:58: ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר, בוועידת הבריאות בכנסת: "אני בתקופה הכי שחורה של החיים שלי. אני ניצולת הטבח של כפר עזה. הקמתם מערך ששונע לשפיים. אנו מקבלים מענה. מגיעים רופאים ופרופסורים לפי נושאים. כאחות לחטופה אני יושבת בוועדות ועדיין לא מרגישה שיש פה איזושהי הבנה שהאנשים האלה אכן יחזרו ושהמשפחות שלהן יצטרכו אז טיפול. אני לא חוזרת להיות ימית אשכנזי כשדורון תחזור. וכולכם חייבים שזה יהיה לנגד עיניכם כל הזמן. ברגע שדורון חוזרת אני אתפרק בפעם הראשונה אחרי 64 חברי קהילה שאיבדתי. המצב שהיינו בו לא יחזור. נמאס לי לשבת פה ולהגיד אני צריכה ומגיע לי. אני חושבת שזה צריך להיות מובן מאליו". (מיטל יסעור בית אור)

ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר, שבשבי חמאס, צילום: ערוץ הכנסת

10:50: לפי רשת אל-מיאדין ישראל תקפה משאבת מים של אחת מהעיירות הקרוב לגבול בדרום לבנון. (שחר קליימן)

10:35: ל"ישראל היום" נודע כי שר הביטחון, יואב גלנט, נתן את האישור "לשם הפעלת מתקן ההתפלה" ברצועת עזה. (אריאל כהנא)

שר הביטחון גלנט ועבודות החשמל בעזה, צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון, חברת החשמל בעזה

10:30: קובי אחיו של אוהד בן עמי שחטוף בעזה אמר בוועידת הבריאות בכנסת לבדיקת מצב החטופים ובני משפחותיהם: "אני רוצה שאמא שלי תזכה לראות את אחי, הבן שלה, חוזר חי מהשבי. לצערי אני לא רואה את זה קורה. אני רץ איתה מאיכילוב שזה עינים לסורוקה שזה קוצב לב וכל מי בעיות שיש לה בכל רגע נתון. כל יום לצערי יש משהו אחר. כל המשפחות עוברות התעללות נפשית, אנו לא זקוקים לצל"ש ולא כלום אלא רק שהמדינה תחזיר אותם הביתה ובתור ועדת בריאות מבקשים לתת לנו את המענה שיוכל להקל עלינו בהתמודדות המטורפת הזאת. בגיל 78 אמא שלי לא תיארה לעצמה שתצטרך להתמודד עם מציאות שהבן שלה בשבי. אני לא יודע כמה זמן נשאר לה ומה יהיה מחר בבוקר". (מיטל יסעור בית אור)

קובי, אחיו של אוהד בן עמי, בוועדת הבריאות בכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

10:10: דובר צה"ל מוסר כי במרחב רפיח, מטוסי קרב של חיל האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 162 השמידו במהלך היממה האחרונה מספר תשתיות טרור במרחב. לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו במסגרת מארב חוליית מחבלים חמושים שהתקדמו ברכב לעבר המרחב בו הכוחות פעלו, הלוחמים ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם. עוד דווח כי כוחות אוגדה 98, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור במרחב סג'עייה, ביניהן פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ובמנה ממנו בוצע ירי נ"ט על הכוחות. (לילך שובל)

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל מהלחימה במרחב סג'עייה ברצועת עזה // דובר צה"ל

10:06: אלה בן עמי, ביתו של אוהד שנחטף לעזה הקריאה במהלך דיון שעסק במצב החטופים שמוחזקים בידי חמאס, מכתב שכתבה אמש לאביה: ״מבקשת ממך שתחזיק מעמד ותהיה חזק. אתה צריך לשרוד כדי שתיתן לנו חיבוק. אתה תחזור אלינו והכל יהיה בסדר״. יו״ר הוועדה, ח״כ אופיר כץ ביקש מאלה רשות להקריא את מכתבה היום במליאת הכנסת.

אלה בן עמי הקריאה בוועדת הכנסת מכתב שכתבה לאביה שבשבי: "אתה צריך לשרוד כדי שתיתן לנו חיבוק" // ערוץ הכנסת

09:59: תיעוד מרצועת עזה: המוני פלשתינים עזבו את בתיהם באזור חאן יונס לעבר המואסי, זאת לנוכח כוונת צה"ל להגביר את פעולותיו באזור בעקבות השיגורים ממנו לעבר עוטף עזה. דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, כתב בהודעה לפלשתינים: "לכל התושבים והעקורים שנמצאים באזורי אל-קרארה, בני סוהילא והשכונות מען, קיזאן, א-נג'אר, אל-קריאן ומקומות נוספים, למען ביטחונכם - עליכם להתפנות מיד לאזור ההומניטרי". (שחר קליימן)

פלשתינים בורחים מחאן יונס לאיזור המואסי // רשתות ערביות

09:35: ח"כ אביגדור ליברמן קורא ל"ניתוק מוחלט" מעזה ברשת X לאחר הדיווחים על חידוש תיקון תשתיות החשמל בכביש סאלח א-דין המרכזי במקום. "אחרי שחרור המחבל הבכיר, ד״ר מנגלה, מנהל בית החולים שיפא, הממשלה ממשיכה באותו הכיוון. עבודות התשתית בעזה לקראת החיבור הצפוי לחשמל ישראלי, זו איוולת גדולה עוד יותר", הוסיף לכתוב ליברמן בחשבונו.

09:22: מטוסי קרב של חיל האוויר, בשיתוף פיקוד הדרום תקפו במהלך הלילה מטרות במרחב ממנו בוצעו אמש כ-20 שיגורים לעבר יישובי העוטף, בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה, דירות מבצעיות ותשתיות טרור נוספות. טרם התקיפות צה״ל אפשר לאזרחים להתפנות מהאזור כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בבלתי מעורבים. (לילך שובל)

08:36: הלווייתו של רס"ל (במיל') יהודה גטו ז"ל, שנהרג מפיצוץ המטען אמש סמוך לטולכרם, תיערך היום בשעה 14:30 בבית העלמין הצבאי בפרדס חנה.

08:25: תיעוד: בעזה החלו לתקן את קו החשמל בכביש המרכזי סלאח א-דין כדי להפעיל את מתקן התפלת המים והביוב במערב דיר אל־בלח. הקו מחובר בצדו השני לישראל. (שחר קליימן)

תיעוד מעזה: החל תיקון קו החשמל ברחוב סאלח א-דין // רשתות ערביות

07:49: סגן ראש המודיעין הגרמני דיאל וסגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, נפגשו שוב בביירות, כך דיווח הבוקר העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

06:44: המרכז הרפואי איכילוב הודיע על פטירתה של ליאורה ארגמני לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן: "ליאורה ז״ל העבירה את ימיה האחרונים לצד ביתה נועה שחזרה מהשבי ולצד משפחתה הקרובה. אנו מעבירים את בקשת המשפחה לכבד את פרטיותם בשעות קשות אלו".

05:06: הפלשתינים מדווחים על לחימה קשה במחנה הפליטים נוסיראת בין כוחות צה''ל לבין חמאס במשך השעות האחרונות.

03:39: דיווחים פלשתיניים על תקיפת בית בעיירה אבסן אל-כבירה, מזרחית לחאן יונס.

דיווח: פצצות תאורה מעל חאן יונס, הלילה,

02:56: דיווחים: כוחות הביטחון פתחו בירי לעבר מחבלים שהשליכו מטען חבלה ממערב לג׳נין.

02:02: "בילד" הגרמני מדווח כי ישראל תחל במבצע קרקעי בדרום לבנון במחצית השנייה של יולי, "אם חיזבאללה לא יפסיק להפגיז את הצפון". לפי גורמים ששוחחו עם העיתון, "הוא יחל בשבוע השלישי או הרביעי של החודש". בשבוע האחרון התריעה ברלין בפני אזרחיה בלבנון: "תעזבו את המדינה".

01:40: דיווחים ברצועה על אש כבדה לעבר מחנה הפליטים נוסייראת. כמו כן, הפלשתינים מדווחים על חילופי אש בנצרים.

דיווח ערבי: חילופי אש כבדים בציר נצרים // רשתות ערביות

01:17: ‏דיווח ערבי: כוחות צה״ל פועלים בשעה זו דרומית לחברון. במקביל, כוחות הביטחון פועלים גם באזור שכם במבצע לסיכול טרור.

פעילות כוחות הביטחון דרומית לחברון 02.07.2024 // רשתות ערביות

00:32: על רקע החשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה: צבא ארה"ב פרסם תמונות של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור יחד עם ספינת התקיפה USS Wasp וספינת הצי הבריטי HMS Duncan במי הים התיכון.

צבא ארה"ב פרסם תמונות של נושאת המטוסים אייזנהאוור, צילום: .

00:20: החותים הודיעו כי כוחותיהם תקפו ארבע ספינות השייכות לארה"ב, לבריטניה ולישראל בים האדום.

00:14: דיווח: בית החולים האירופי בעזה, מדרום לחאן יונס, פונה לאחר פקודות לפנות את האזור מזרחית לעיר.

00:07: דיווחים ערביים: מטוסי קרב רבים חגים בשמי רצועת עזה. בדקות האחרונות קולם נשמע היטב באזורים נרחבים בדרום. על פי הדיווחים ברשתות הערביות מדובר בפשיטה על מחנה נוסייראת.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר