דיווח אמריקני: "חמאס מתעצם ומתארגן מחדש ברצועת עזה"

גורם בכיר במערכת הביטחון הישראלית צוטט ב"וול סטריט ג'ורנל" כשהוא מתייחס לפעולה הצבאית בסג'עייה • מומחה סיפר: "זו הולכת להיות ביצה טובענית למשך זמן רב"

אנשי חמאס בעזה (ארכיון). צילום: NurPhoto via AFP

העיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (שני) כי ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם חמאס, נערכים מחדש ובונים את כוחם בנקודות בהן צה"ל אינו נוכח ברצועת עזה.

על פי הדיווח, שמביא ציטוטים מבכיר במערכת הביטחון בישראל, ארגוני הטרור נערכים מחדש באזורים שונים ברצועה וההתקבצות של מחבלים היא הסיבה לפעולת צה"ל בשכונת סג'עייה שממזרח לעיר עזה. הבכיר אף הצהיר שהפעולה נועדה על מנת לפגוע במערך התת קרקעי של חמאס, בפרט בחשש מפני מנהרות שחוצות לשטח ישראל ויאפשרו למחבלים לתקוף יישובים ישראליים.

חטיבה 7 החלו בפעולה במרחב שג'אעייה // צילום: דובר צה"ל

"אנחנו לא יכולים לאפשר דבר כזה", אמר הגורם בהתייחסות לכוונה לתקוף את ישראל בשטחה, "נתמרן שוב ושוב בכל פעם שנראה שיש כוונה של המחבלים להתאסף ולהתארגן מחדש או לנהל מחדש את השלטון ברצועה", אמר. הבכיר גם סיפר לעיתון כי הפעולה בשג'עאייה בוצעה לאחר שהתקבל מידע מודיעיני ספציפי. "ללא מידע כזה, לא הייתי מכניס לשם את הכוחות", אמר הגורם.

בעיתון בחרו לתאר את הקרבות המתנהלים כעת כחלק ממערכה ארוכה ומתישה שלא ברור אם יהיה לה סוף. יוסט הילטרמן, מנהל תוכנית המזרח התיכון בצוות החשיבה "קבוצת המשבר הבינלאומית" אמר לעיתון: "מדובר בביצה טובענית. אפשר להשתמש במבצע צבאי על מנת לדחוק את חמאס מכיסים שונים של רצועת עזה, אבל בסוף הם יסתננו חזרה לשם, דרך המנהרות או מעל הקרקע. הם מקבלים מתגייסים חדשים בכל יום. צעירים שאיבדו את המשפחות שלהם, הם הולכים להצטרף לארגונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר